Som ene kommentaren sier: Putin sin diett fungerer, han har mistet to kilo.
Den felles uttalelsen som NRK har basert sin artikkel på:
Dette er bra move ass:
“The leaders expressed their support for President Zelenskyy and agreed to support whatever decisions he ultimately makes on specific Ukrainian issues. They reaffirmed that international borders must not be changed by force. Decisions on territory are for the people of Ukraine, once robust security guarantees are effectively in place.”
[min uthevning]
Våpenhvile først, så sikkerhetsgarantier, så valg om å ev. gi fra seg territorium
Hva veier bare et kilo, men kan ikke dras på land?
undervanns målskive til minst 200Musd - sannsynligvis mye mer. Nå har Ukraina visst nok ingen kort på hånden. Men jeg tør påstå at de må ha noen fiskekort på hånden.
Iflg ikke-redaktørstyrt kilde (vanligvis pålitelig) skal 100-200 russere være omringet i området ved Kupyansk.
For å sitere Putins ord om den omvendte situasjonen for 3-4 uker siden:
De omringede soldatene har valget mellom å overgi si seg, eller bli eliminert.
De har kanskje ordre fra Putin om å sloss til siste mann?
I denne krigen, så kan de gjerne få forsyninger sendt med droner, problemet er evt glidebomber osv. Dvs at slike lommer gjerne holder ut en tid, men hvis hjelpen uteblir, så gir de opp.
Er 3 dager siden jeg leste om de 200 for første gang, igår leste jeg om en drøss som overga seg der.
mistenker det er de samme
Sjekket litt mer:
Samme område som for 3 dager siden. Men lommen er kraftig komprimert og fragmentert i mellomtiden og det er noen kilometer fra russisk kontrollert jord til den komprimerte lommen.
For 3 dager siden var de kanskje 200. Nå er antallet i intervallet 100 til 200.
Fant denne publ den 15 12 2025 som sier omtrent det samme som de ikke-redaktørstyrte kildene:
En russisk mil blogger beskriver situasjonen den 15 12 i Kupyansk, sett med russisk vennlige briller:
https://x.com/Maks_NAFO_FELLA/status/2000502506573771203?s=20
Oppdatert med 1 ny ubåt. Var vel ikke det Putin tenkte var mest sannsynlig da han angrep Ukraina, at de skulle miste 2 ubåter.

2 ubåter og flåtens stolthet, mot en nasjon som ikke har marine ;D
Hej Norge
Solovyov’s forståelse af Kupyansk situationen 
Og Denys 

Sapsan, Krim og 2026

Hvad siger Trumpetisten

Slava Ukraini 
Slava Zelensky 
Dansken
Ikke helt on topic, men samtidig on topic nok, imho.
"During the Cold War, all new bridges were built with the mechanism. The Russians have shown interest in several of them. "
Mekanismen – for de uinnvidde – er BYOB, aka “Blow (up) your own bridge”.
At vi nå er tilbake til å putte eksplosiver inn i våre egner bruer forteller egentlig alt om nåtidens situasjon.
Siste eksplosivene ble ikke fjernet før sent 2000 tall 
Er sånne hull i all mulig infrastruktur, flyplasser, kaier, broer, you name it.
Alle burde frykte heimeverngubber, dynamitt og den brente jords taktikk hvis det blir børstet støv av alle planene som fantes.
21år siden siste del med sprengstoff ble fjernet fra Sola flyplass sin rullebane.