One of Russia’s most popular military bloggers says that the government’s banning of Telegram is preparation for mass mobilization, expansion of the war at the front and into the Baltics, and also the mass seizure of bank accounts.
https://www.reddit.com/r/UkraineWarVideoReport/s/IRpZpVbAzf
Av alle de tingene, så tror jeg bare delvis på
Det har vært flere tegn på at en ny runde med mobilisering er underveis. Denne gangen er det som Ukraina har hevdet: Russland klarer ikke rekruttere nok folk til å erstatte tapene. De forrige gangene det har skjedd, så har det blitt delvis mobilisering. Massemobilisering gir liten/ingen mening, ettersom Russland ikke vil ha lett for å trene eller fore vesentlig flere folk gjennom frontsystemet sitt. En massemobilisering er nok den største sjansen for en 1917 repeat.
Det gir ingen mening å angripe de baltiske statene, da får de faktisk hele NATO på nakken.
Det gir heller ingen mening å beslaglegge bankkontoer, det vil være mye mindre skadelig for økonomien å beskylde milliardærer for korrupsjon, trykke penger eller øke skattesatsen for rike.

Tjaaa.
Den største feilen vestlige analytikere gjorde vinteren 21/22, var å anta at Putin hadde samme verdensbilde og resonerte på samme måte som folk i vesten.
Ut over Putin sine personlige forestillinger, så er ikke Russland et typisk vestlig land. Moskva lå under mongoler og tartarer i flere hundre år. Dette har satt sitt preg på kulturen for hvordan landet styres og hvordan omgivelsene oppfattes.
Nej, det får ikke hele NATO på nakken. Regne bort USA, Ungarn og Slovakia.
Hva som er læmplig eller skadlig spiller nok mindre rolle. At beslagta bankkontoer drar dels inn penger, dels ripper av folk deras penger/muligheter her der det siste som er interesant før Kreml. Om folk har de riktigt ille så kan arméen ses som en utvei. Hva som er bra før før landet i stort tar man nok ikke så mye hænsyn till.
Tittar man på hvordan p00tin har agerat hitills så har det varit lange rader av dårlige beslut så det finnes ikke noen grunn at tro at dette skulle endre seg.
Jeg bekymrer meg like mye for evnen, som for viljen til USA. Jeg er redd vi overvurderer USA sin evne til storskala høyintensitetskrig, etter flere tiår med satsing på få og dyre supervåpen.
Skulle Kina og/eller Russland undervurdere evnen og viljen til USA, kan vi slutte å bekymre oss for klimaavtrykket til ferieturene våre.
Problemet er ikke Thomahakws.
Der kjøper usa nå 90stk i året, men det kan produseres 600, med lovnad om å øke til 1000.
Problemet er mer avanserte raketter og interceptorer. spesielt for balistiske raketter.
Spesifikt Pac-3 og kanskje Thaad-missilene?
og SM3 + SM6
Kan vel oppheve sanksjonene mot dette skipet nå 
Årsak:
Belgian authorities identified 45 violations, mainly concerning forged certificates.
Håndhevelse av sanksjoner mot russiske fartøy og innenfor det normale regelverket rundt falske flagg og sertifikater vil kunne påvirke skyggeflåten i stor grad tenker jeg.
Dette er mot en regional aktør, som allerede har blitt angrepet og kraftig redusert tidligere. Å skalere opp produksjonslinjer kan ta år. Spesielt når det er snakk om linjer der operatørene trenger omfattende og tidkrevende opplæring.
Er annet aspekt er bruk av dyre missiler mot langt billigere droner. Det ser ut til at USA og gulfstatene rett og slett mangler billig nærluftvern i mengder av betydning. Her er nok ingen på nivå med Ukraina.
Edit:
Russland har åpenbart noen shaheed-droner til overs.
Jeg lurer veldig på om det er fake eller ikke. Hvis Russland har begynt å forsyne Iran med våpen som brukes mot Gulf-statene, så kan det jo være disse kunne finne på å hjelpe Ukraina videre i krigen.
Iran virker å kjøre en brent jord taktikk, faller vi skal alle lide. Så vi kan være glad de ikke har atomvåpen.
For kina må dette være litt krise, for de kjøper olje av hele gulfen, og kan ikke offentelig støtte Iran lengre.
Var fra skulle dronen ha stratat? Høres mer ut som at ruskisene har klønet det til, igjen.
For kina er vel den verste krisen at US-Israel lekende lett tok ut øverste leder, nok engang, var jo noen kinesiske transport fly i Teheran i januar/tidlig februar. Så denne gang tror jeg det var som spøkelser gjennom Kinesisk luftvern.
Bildene er tatt av russere på ferie.
Det kan også tenkes at Iran har produsert droner med russisk merking for bruk i Ukraina, og tatt av det lasset for eget bruk.