Det der får meg til å lure på om du har et litt rart menneskesyn på dine motdebattanter. Tror du at fordi man er motstander til Russlands (Kremls) krig mot Ukraina så må man absolutt ha et svart/hvitt syn på saken og på sine medmennesker rundt om i verden, mens det kun er du selv og Bam som har et nyansert bilde av folk?
Selv har jeg ingen problemer med å synes synd på en unggutt fra russisk Gokk som blir sendt i krigen med WW2-utstyr for å bli kanonmat og jeg liker ikke dette snakket om Orcs, siden all umenneskeliggjøring i krig, uansett hvilken side som bruker det, i det lange løp er ødeleggende for menneskeheten. Samtidig, hva er egentlig forskjellen mellom å se på motstandersoldatene som orker og å se på dem som et anonymt tall i en statistikk som man sitter og gleder seg over når man heier på Ukraina? Det er ikke enkelt å finne en rett moralsk vei.
Å holde et nyansert blikk på situasjonen er bra. Å hente sine argumenter fra Steigan og andre kontrære ekkokammere får dere derimot bare til å se ut som nyttige idioter for Russland. Er det virkelig det bildet dere ønsker å formidle eller evner dere ikke å se at det er slik dere ser ut? Er selvbildet deres at dere er litt mer innsiktsfulle og velinformerte enn oss andre? Det ville i tilfelle være ganske komisk.
[edit] fjernet et navn [/edit]