Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Sbanken - hva er alternativet?

Tilbake til tema, please :slightly_smiling_face:

6 Likes

I Nederland er det 45 ledende tilbydere av boliglån. Hva har vi her? Pensjonskasser, sparebanker samt Nordea, DNB, Danske Bank og Bulder ( eid av en sparekasse).
Matmarkedet er fordelt mellom 3-4 aktører, som helt tydelig prissamarbeider uten inngripen. Og slik er det på alt som vi må ha.

2 Likes

Med kundeutbytte, så er bulder 0,4% over styringsrenten. Må vel egentlig si meg godt fornøyd med det

1 Like

Hva er det du får kundeutbytte over? Skulle helst ha en bank med både vanlige bankkonti ( inkl. Høyrentekonto) og med muligheter for aksjehandel. Lån har jeg et annet sted.

Jeg er helt enig. At S banken er kjøpt og deretter i grunn lagt ned er det allerverste som har skjedd i norsk bankhistorie på veldig lang tid: En komplett og veldig godt likt bank ble ødelagt av Norges allerverste bank ( for vanlige folk), med full politisk støtte. Å binde kunder med « utbytte» skulle være forbudt; heller lavere priser på produkter. ( Utbytte er dessuten skattelagt).
Også stabile lave strømpriser har blitt destruert med full politisk støtte, og i grunn er ALT tillatt om det kan ødelegge forutsigbare overkommelige priser til sluttbruker. Kapitalanarkiet Norge er nesten i mål!

5 Likes

Hva mener du?

Det jeg synes er beklagelig i denne saken, er at de store avisene ikke har forsøkt å belyse hva status er for løftene DNB ga da de overtok banken, og tillegg intervjuet lederen av Konkurranseklagenemnda om de synes omgjøringsvedtaket deres fortsatt står seg.

3 Likes

Signerte lånesøknad hos Bulder i dag. Noen som vet hvor mange dager DNB bruker på å gi fra seg lånet og overføre til Bulder?

Husker ikke nøyaktig, men det gikk kjapt nok til at jeg ikke tenkte over det. Går kanskje litt tregere nå, når DnB har ervervet seg en skokk misfornøyde kunder som vil ut…

1 Like

Noen som har tall på hvor mange % av Sbank kundene som har forsvunnet? Syns litt synd på han Thomassen som startet det hele i sin tid. Blitt bondefanget av Dnb. De kaller seg en konseptbank. Konsept er elendig norsk og betyr egentlig ingenting. Eller dvs litt tilfeldige ideer iflg snl:

“Konsept betyr samling av ideer eller en plan som danner grunnlaget for utformingen av et produkt, arrangement eller en virksomhet.”

Stemmer det faktisk at de har skrotet nettbanken? Kunne ikke falle meg inn å ha en bank som bare er på app.

Nettbanken er lagt ned nå ja.
Umulig å logge på via pc, alt er nå via app.

Jeg har forlatt Sbanken etter veldig mange år som kunde.
Prøver for tiden Himla bank. (bruker også andre banker)
1% på brukskonto
4,40% på sparekonto (fra første krone)(ingen begrensing på antall uttak)

1 Like

Det gikk på 2-3 dager når jeg flytta rammelånet mitt fra Sbanken til Bulder

1 Like

Det finnes en Web-versjon av mobil appen:

Hei.

Hvor finner jeg oversikten over «skattemessige verdier» på den nye appen?
Fant det her om dagen, men not today.

En veiledning ville blitt satt pris på 🩵

DnB har nemlig ikke datamaskiner, de bruker god gammeldags sveiv når de flytter ASK-kontoene ut. Ikke rart det tar litt tid da… :black_nib: :see_no_evil:

3 Likes

Sveiva var ødelagt ser det ut til…

Nå er S banken sin app ute av drift. Da har jeg INGEN tilgang til noe i det hele tatt.
Hva en maktarroganse de kommer unna med. Det finnes ikke ord for å hindre de gjenværende kunder i å bruke sine banktjenester!
Nå må politikere på banen og skadelidende kunder bli kompensert for å kaste bort sin fritid på å spekke bonuser til overbetalte og kyniske bankpamper.
Det er garantert ikke en eneste bank i verden som behandler sine kunder så dårlig som DNB

Hvilken bank som helst er svaret.
Ola Dunks Kjeltring- og Røverbank, evt. Luguber Bank avd. Grønland er bedre enn SDNBanken

Restene av det som var en EKTE bank ( Sbanken) og som nå helt tydelig med applaus fra hele politikkerballetten nå er DNB ( Norges største finansmonopolist) finner stadig på nye ting.
Jeg opplever at betalinger blir gjort usynlige i flere timer, og at beløp som BURDE være betalt er merket reservert og først betalt dagen derpå. Også overføringer skjer ikke i nuet og fremkommer ikke, delvis ikke i alt fra minutter til timer; Hele vitsen for DNB er å
gjøre ALT for at kunder ikke har oversikten, slik at banken fanger mer i renter alle veier. Det er STORE beløp som da folk står i minus uten å vite det, eller store overskudd som da først sent på dagen blir synlige (slik at du ikke kan overføre de til høyrentekontoen samme dag).

I overgangen til nye kredittkort ble jeg plutselig dobbelbelastet, og måtte henvende meg til mottaker ( banken tok ikke ansvar).

Nei her må jeg vekk, men dessverre har jeg ikke funnet en bank som både ivaretar banktjenester samt aksjehandel på en god måte.

Disse gribber må jeg bli kvitt ASAP

2 Likes