Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding 2020 (Skattetråden for alle)

Min var kommet uten at jeg hadde fått melding.
Kona sin og…

Min kom og i dag. Har et enkeltmannsforetak, så jeg vet ikke om det har noe med saken å gjøre men jeg fikk ikke noen melding.

Vi sjekket også ikveld og begge hadde kommet uten melding. Til og med skatt til gode i år! :star_struck::star_struck:

Sjekket men neida… sparer kanskje de største utbetalingene til sist :sweat_smile::laughing:

Det skader ikke å føre den opp, det høres ut som du har grunn til å få fradrag - men kanskje ikke før du selger investeringene (dvs tidligst neste år). Jeg ville tatt den med i år, så kan du evt droppe det eller dele den opp over flere år om de krangler.

Skal oppføring av gevinst/tap på CFD føres på RF-1159 ? Førte denne på post 3.3.7 i fjor ser jeg

Dumt spørsmål. Dersom man har et enkeltmannsforetak som har vært liggendes “død”, altså uten utgift eller inntekter i 2019, betyr dette fortsatt at man får svar i august om skattepengene? Eller blir dette behandlet raskere? Når kan jeg forvente svar/oppgjør?

Danron10, jeg er i samme situasjon og kontaktet skatteetaten idag. Vi må dessverre vente til høsten.

jeg tok gevinst i et utenlandsk selskap ifjor…og for å få fradrag,må jeg ha “dokumentasjon på betalt skatt i utlandet” som vedlegges skattemeldingen…

hvordan og hvor får jeg tak i denne dokumentasjonen?

TI og e24 abonnemag etc. Hur mycket och var trekkes dette i från ?

Så vidt jeg vet gir det ingen endringer, du er å betrakte som privatperson. Tipper du får skatteoppgjøret samtidig som de fleste andre. Om du leverer næringsoppgave kan det hende du må vente. Jeg er på tynn is her, så om noen vet bedre, si ifra.

Takk for svaret. Jeg tror nok at det beste er at jeg ringer til Skatteetaten for å få et svar fra dem. Jeg fikk den gamle versjonen og den eneste endringen som jeg har gjort før leveringen var i splitte boliglånet mellom meg og samboern min. Dette, i følge meg selv :crazy_face:, burde da føre meg selv inn som en helt “vanlig” privat person. Men dette er nok å vinkle ting i sin egen fordel er jeg redd…

1 Like

Se mitt innlegg nummer 42 over her.
Jeg fører opp hele TI, hadde ført opp alt for E24, evt DN, Finansavisen osv.

1 Like

Så du svaret mitt? Kontaktet skatteetaten og de sa selv om du ikke har hatt verken utgifter eller inntekter i EF så blir du behandlet som om du har det. Veldig rart synes jeg. Men da er det bare å vente til høsten.

Takk!

1 Like

Sykt kipt, i følge mine beregninger så skal jeg få 35k som nå må vente utpå høsten…

Jeg har fått en ganske stor baksmell på grunn av en erstatningsutbetaling i fjor.
Men i forbindelse med den saken så har jeg hatt en god del utgifter til advokat.
Noen som vet hvordan man går fram for å få fratrekk for det?
@Evilfreud du er vel ganske inne på slikt?

Send meg en pm, så kan jeg sjekke.

Fikk du meldingen?
Finner den ikke nå, sendte pm tidligere.

1 Like

Hei, investerte penger i det nye amrikanske selskapet til Patrick Strøm. Skal dette føres opp noe sted?