Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding for 2017

Hater folk som snakker i mobilen mens de kjører uten handsfree. Enda verre er disse som sitter å skriver melding. Måtte de alle brenne. Folk som smugler en flaske øl er bare triste.

3 Likes

Nå er d bare surr på deg Spot on !!

Ikke ødelegg en god tråd med svada … logg av nettet og slå av strømmen så kanske du sparer noen kroner der og :laughing:

2 Likes

Nå vil jo 5-10km for fort på spedometeret ofte dekke inn missvisningen, så det er jo helt innenfor.

Folk som kjører i 50sone forbi en skole der det er 30… de burde vært fratatt lappen på stedet.

2 Likes

Har du en rådgiver som ber deg bryte loven bør du vurdere å bytte. Da har vedkommende ikke forstått utvalget i lovlige fradrag :wink:

Har en Ask konto i DnB jeg brukte 1mnd, har den ennå men har ikke aksjene der . Kan ikke se de transaksjoner være med på skattemelding . Må jeg si opp konto før det gjøres opp ? Eller må jeg legge det som vedlegg ?

Si opp før den gjøres opp.

ok , får jeg da det med på årets skattemelding ? Om jeg sier opp til uka

og takk :slight_smile:

Nei, du kan glede deg til 2019. Er det skikkelig røde tall kan du søke om forhåndsligning

1 Like

ALternativt hensyn ta dette selv og endre skattekortet ditt for resten av 2018

aha … Nææ, rødt erre men :stuck_out_tongue: 29.543 kr… :roll_eyes:

Men da er det bare si opp konto å vente til 2019 da?

Si opp konto nå og vent på skattemelding 2018 ja

sitter og går igjennom detta nå, takk for hjelp :slight_smile: Så får vi se hvor mye mer jeg kommer til å mase da :stuck_out_tongue:

Finnes andre måter å få spenning i hverdagen på! Skulle til å si aksjer i FUN, men ser jo ut som Funcom aksjonærene nå søker den spenningen i NANO :wink:

1 Like

Tror de fleste vil unngå 70% fall spenning. Det er nok i overkant for de fleste.

Kurtasje på vanlig aksjekonto føres opp på 3.3.7? den blir ikke gjort opp sant?

Kan ikke se for meg at du trenger å føre kurtasje manuelt. Når snittprisen på aksjene du har kjøpt/solgt blir beregnet i skattesammenheng, antar jeg at kurtasjen inkludert.

Fra nordnet:

A: Ja, kurtasjeavgiften skal inngå i regnestykket for skattepliktig gevinst, det vil si at den tillegges inngangsverdien på aksjene (og kan dermed redusere skattepliktig gevinst eller øke fradragsberettiget tap). Forutsetningen er at du ikke eier aksjene gjennom eget selskap (AS) – da gjelder som du vet fritaksmetoden og gevinst er skattefri/tap ikke fradragsberettiget. Mvh Bård

Så, hvis megleren din ikke er helt ubrukelig, så har de rapportert kjøp/salg inkludert kurtasje.

1 Like

nok ett spm fra meg …
Jeg overførte alle aksjer ifra DnB til nordnet en gang ifjor.

I årsrapporten fra Nordnet står da ALLE salg som 100% gevinst i (totalt 678.000kr) ?? :open_mouth: det er jo langt fra korrekt …

Jeg tror det varierer fra megler til megler, Nordnet er jo notoriske for å bake inn kurtasje for å gjøre det vanskelig å se at du betaler høyere kurtasje enn du tror. Mens andre har kurtasjen utenom.

Er det noen begrensing på tid siden kjøp av utstyr før det ikke lenger er innenfor å ta det med til fradrag?

Jeg har holdt på med aksjehandel i flere år uten å ført noe av utstyret til fradrag, mest aktivt siden 2013/2014. Har siden den gang kjøpt stasjonær PC (2013), bærbar PC (2014), mobiltlf (ca. hvert 1,5 år). Alle disse enhetene har opp igjennom blitt brukt mye til handel, informasjonsøking, analyse, følge utvikling, osv.

Lurer da på om det blir innenfor å ta 50% av kostprisen på utstyr kjøpt opptil 5 år tilbake i tid, med begrunnelse i at det har blitt brukt til ervervelse av skattepliktig inntekt i år og tidligere år.

1 Like

Jeg “tror” kjøpet må ha skjedd i 2017. Det er iallefall det jeg tar utgangspunkt i.