Bruker Nordnet, veit du hvordan jeg kan dobbeltsjekke dette i aksjeoppgaven?
Hvis du har en aksje med få kjøp i, så burde det være enkelt å sjekke sluttseddelene.
Re: Kurtasje.
Dette gjelder Sbanken med 49,- i minstekurtasje, men burde gjelde alle:
Hvis du kjøper aksjer for 1.000,- så bokføres kjøpssummen som 1049,-
Når du selger de samme aksjene til samme kurs, så bokføres salgssummen som 951.
Der har du altså et fradrag på 98,- som “går av seg selv”.
Bekymringsfritt.
Prøvde å søke litt etter mer informasjon rundt det. E24 skriver følgende artikkel i 2014, linket under. Om dette fortsatt er gjeldene bør det være anledning for å ta med “glemte/ikke-kjente” fradrag fra de to siste innteksårene (2015 og 2016), begrenset oppad til kr 30 000 for de to årene. Så i mitt tilfelle, to mobilkjøp, men ikke PC fra 2014 og 2013.
Om du ikke har internett, kan du ikke handle aksjer, så jeg trekker alt fra.
Men du bruker vel internett til andre ting også, ikke kun aksjehandel.
Og i tillegg KAN man i praksis bruke telefonen/datatrafikk eller ringe megler hver gang man skal kjøpe/selge, selv om det er jævla tungvint
Poenget er at man ikke kan skrive internett/mobil 100% av på skatten, man bruker noe av det personlig. Mao, hvis du skriver 100% og de går igjennom selvangivelsen din, så er det ikke greit.
hehe, vet det. Var bare en sleivete kommentar til at man ikke kan handle aksjer uten internett
Har gjort det i 10 år+ og det går kjempegreit. Vet ikke om de har undersøkt min selvmelding, men tror det, da jeg altid først får oppgjør i oktober?
Mvh Vandregutten.
Er det mange her som har fått beregnet boligverdien dems feil?
Dem har beregnet boligen min feil, med 1.5mill for mye
Hva er deres erfaring, stemmer det stort sett så det er ikke er noe vits å gå igjennom alle kjøp/salg i 2017? Jeg har kun brukt Nordea og opplysningene skal vel da stemme?
Jeg håper også på et godt svar her…
Jeg har gått igjennom ca 400 transaksjoner og de så ut til og stemme, med en god mix av trades i både DnB og Nordnet …
Men over 40.000kr i kurtasje da fysj …
En skikkelig aha opplevelse for min del også. For mye trading rett og slett
Legger du til word dokument som vedlegg med utregninger, eller bare legger du inn summen på post 3.3.7 uten vedlegg?
Jeg legger det bare inn i post 3.3.7 tror jeg det er, og skriver 12*xxx=xxxx
og så fast 2500,- i uspecifiserede utgifter til aksjehandel.
Jeg taker til gjengjeld ikke med mob, da jeg nesten aldrig bruker den til handel, det har jeg forresten gjort i 2017, så da fyrer jeg også noe inn der:grinning:
Mvh Vandregutten
Mye flott info her, takk for det.
Jeg eier fysisk gull og sølv gjennom Goldmoney.com, som jeg ikke har realisert eller har tenkt til å realisere på en god stund. Det koster meg en liten prosent av beholdningen hvert år for at de skal oppbevare dette i hvelvene sine. Er det noen jeg kan føre som fradrag, evt når jeg da først realiserer gevinst/tap? Noen som veit?
På forhånd takk for svar:)
Noen her som husker hvor en finner kvittering for Insider? Helst steg for steg
Det finner du i Sbanken. Søk på kontoutskrift etter Tekinvestor fra 01.01.2017 til 31.12.2017.