Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding for 2017

Jo, det skattes av leigeinntekter.

1 Like

Da er d jo ikke noe stress … men plenklipping da :stuck_out_tongue_winking_eye: Hehe

1 Like

Så lenge det skattes av leieinntektene kan man trekke fra både det ene og det andre på skatten.
Skatter man ikke av leieinntektene kan man heller ikke trekke noe skatt…

bildeEin time her og ein time der :slight_smile:
I teorien kan ein trekke fra det som det hadde kostet å leige inn en ufaglert person til å gjere jobben.

Edit: Har ein PDF fra Skatteetaten eg kan legge ved eller legge ut, men fekk det ikkje heilt til :stuck_out_tongue_winking_eye:

hei.
får man fradrag til reise og overnatting i forbindelse med f.eks fremmøte ved kvartalsmøtene. aktuelt for en som bor i finnmark:slight_smile: på forhånd takk

1 Like

Eg ville ført det opp, er noe du bruker i forbindelse med investeringer som du skal tjene på, og dermed skatte, skriv det opp

2 Likes

Hei, jeg har også konto hos IB. Jeg bruker den til daytrading. Jeg hadde sikkert 500 trades i 2017, tror jeg bare må legge ved kontoutskrift.

Noen som vet hvordan man endre/klager på boligverdien?
Likningsverdien er riktig/ok, men boligverdien er latterlig høy, og de har økt den med nærmere 70% på 3 år,

Merkelig nok de 3 årene etter eiendomsskatt ble innført her.

enda litt tid igjen til å rette på skattemeldningen?

:thinking:

1 Like

Skal se på skattemelding nå, skumme gjennom alle handlene fra 2017.
Noen som har funnet feil?

synd at teknologien i verden ikke er kommen lengre enn at vi enda sitter med papiarbeid på salg av utenlandske aksjer.

5 Likes

Så må eg visst sjekke alle tradene min likevel da, arg😡

3 Likes

Gratulerer! :smiley:

1 Like

Takker, tror eg må ta en egenmelding eller Evt søke permisjon :sweat_smile:

2 Likes

Ca hvor mange trades har du i 2017?

Nja, vet ikke om det tåler dagens lys, men er nok ett par tusen, mangen svingtrader etterhvert…

PS : til nå i år, har eg veldig få, kanskje 15-20

1 Like

Noe dritt dette her.
Jeg har 8,5 sider med rene trades.
Ser ut til å stemme…
Lykke til @kronn

1 Like

Du er vel ferdig med skattemeldingen @Christian? :joy:

For å sitere meg selv:

Har ikke noe særlig trades og ingenting jeg egentlig burde skrive av på skatten :stuck_out_tongue:

Var bare fornøyd med å få baksmell i fjor, da tjente jeg i hvert fall penger på aksjer! :smiley:

2 Likes

Porteføljen går forhåpentligvis opp endel mer enn baksmellen innen 31/5 som er frist for å betale uten rente.
Er jo ikke høy rente, men greit å bli kvitt det ogs…

1 Like