Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding for 2017

Tingen er det skal i teorien kun være Nordnet jeg har realisert på. Og summen skatt operer med stemmer ikke med tallene til Nordnet.

jeg har også brukt både Nordnet og DnB :face_with_raised_eyebrow:

Sjekket RF1088F? aksjeoppgaven ?

såvidt , men er jo 90 sider med transaksjoner der . skal skrive den ut fra jobben imorra og studere det litt :stuck_out_tongue: men hva tenkte du på ?

Men hadde tap i 2016, og det står på post 3.3.11 fremførbart underskudd fra tidligere år .
Er det da tap fra 2016 ? ble ikke det gjort ferdig på fjoråret da ?

Når man flytter aksjer mellom meglerhus, regnes det som realisering da?

Husk at du kan få fradrag for Insider-abonnement på TekInvestor :slight_smile:

Du har krav på skattefradrag på abonnementer du benytter i forbindelse med kjøp og salg av aksjer. "For å ha rett til fradrag må det være et visst nivå på din handel og fradragene må til en viss grad henge sammen med dette aktivitetsnivået."

Se denne tråden fra i fjor for mer info :slight_smile:

6 Likes

Hva menes med at man kan dele pcen på 5?
Tenker snart å kjøpe meg en ny pc, hvordan fører jeg dette inn på neste års skattemelding?

Det mener jeg, får dem nesten altid i oktober, og en enkelt gang må jeg betale der…:wink:

1 Like

ikke ved ASK

Dette er mellom vanlige kontoer.

tror ikke det, da du har holdt aksjene hele tiden uten å realisere over børs?

Aner ikke, så må sjekke mer opp.

Tror ikke det, ihvertfall ikke hvis det er samme type konto

Ser jeg har fått en veldig høy verdi på bolig.
Dette vil vell lønne seg og ned justere?

Eller burde jeg ikke bry meg, da jeg ikke står i fare for å gå over i formueskatt helt enda?

Har du ikke formueskatt har det nada å si, men alltid greit å kustere uansett

Er det på 1.4m det starter å koste? Ser jeg skal inn å nedjustert da, ellers blir det knapt i år!

1 480 000 kroner begynner formueskatten.
https://www.skatteetaten.no/satser/formuesskatt/?year=2017#rateShowYear

Eneste er vel om boligverdien kanskje spiller noe inn på eiendomsskatten ?

1 Like

Hvis man bor en plass med eiendomskatt. Heldigvis mange kommuner uten

Kan ikke se at post 3.2.10 er fylt ut på selvangivelsen. Dette er posten for foreldrefradrag. Skal den da etterutfylles her?

bilde

Du bruker RF1030, altså det korrigerbare elektroniske utgaven og legge inn rett post der.

Husk å sjekk om foreldrefradraget har kommet på henne/han du har felles barn med. Om det bare er det ene som betaler toppskatt vil det lønne seg å flytte fradraget over på den. Så kan dere heller gjør opp internt i kroner og ører.