Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding for 2017

Takker. Skal sjekke hennes melding etter jobb. Vi deler nok fradraget på to. :slight_smile:

1 Like

Bare hyggelig. Viktig å huske på satsene for antall barn. 25 000 for nr 1 og 15 000 for hver som kommer etterpå. Det er også viktig å merke seg at selv om det ene barnet ikke går i barnehage. Det kan skyldes at barnet er nyfødt, eller at de har begynt å skole så kan man likevel ta med fult beløp. Har du barn som er født feks i juni mnd blir regnestykket 15 000/12 = 7500.

1 Like

Det mangler div kjøp og salg i RF-1088. Det har jeg ikke opplevd før?
Bare å føre inn?

Kan det tenkes at dette er på en aksjesparekonto?

Ligningsverdien og eiendomsskatten har ikke noe med hverandre å gjøre.

1 Like

Jeg har ikke oversikt, men er foreløpig utlignet med en restskatt på 300k…
Så ikke helt den komme…mulig jeg må realisere noe i år…:thinking:
Har en jobbe gjøre i ettermiddag…

3 Likes

fikk igjen 43k men jeg bruker det som sparebøsse da, så var forventet hehe

Jeg forventet en baksmell på 150k, ligger på 50k før jeg starter å være kreativ med fradrag. :smiley:

Det er 18 sider med kjøp og salg av aksjer, får sjekke på større skjerm, orker ikke på telefonen.
Men synes det var mye…

Fikk igjen 65.000 men det blir nok en buffer for dårlige tider.

Nei, bare kun dersom kjøp / salg har vert gjennomført, flytting av aksjer er ikke realisterte gevinst/ tap

Restskatt på 300 tusen !? Da tjente du heftig mye i fjor ?

1 Like

er det noe sted det kommer frem at kurtasje er tatt med i regnestykket ? Med 90 sider med transjaksjoner og 3 forskjellige aksjekontoer jeg har brukt, så må jeg ta meg litt tid og gå gjennom her tror jeg :roll_eyes:

totalsummen på kurtasje kunne vel sikkert vært en fin bil igrunn :stuck_out_tongue:

sorry, ikke ment som svar til @Kronn :stuck_out_tongue:

Edit: Sjekket 2016 aksjene var salg i des da
My mistake.

Ser ut til at jeg har realisert drøyt 1,1mill ila året.
Har ikke tatt ut noe særlig da, men det gjør et stygt innhogg i porteføljen. Lurer på om jeg må opprette ASK for å slippe mer av dette…

Edit: Ble åpenbart noen gode trades i fjor…:blush:

5 Likes

Uff, den hadde jeg ikke likt å fått!
Edit: Men viser vel at du har gjort ting riktig!

1 Like

Med 300K i baksmell har man hatt ett bra år. At man blir overrasket over enn sånn baksmell er jo litt bekymringsverdig. Du bør over på en investeringskonto, ASK eller eget AS er det ingen tvil om.

1 Like

Tja…betaler gladelig skatt, på et vis, men denne var drøy.
Men betyr at en har gjort noe riktig, bortsett fra skatteplanlegging da!:joy:
Kunne jo solgt Funcom før nyttår og realisert tap, men måtte da betalt desto mere når Funcom skal realiseres da…

1 Like

Helt klart bekymringsverdig, men du vet: mange bekker små, i begynnelsen/første halvdel av 2017…lenge siden😊

En “dum” fråga; skulle man inte skattefritt få flytta medel från traditionell VPN till ASK under 2017? Ser ut som att jag får betala full skatt av de “salg” jag gjorde ifm flytt… Eller hur fungerar det där?