Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemelding for 2017

Om du har flyttet aksjer fra VPS til ASK uten at dette er gjort via salg og kjøp så vil det ikke medfører skatt. Så det kommer ann på hvordan du har “flyttet” aksjene/midler.

2 Likes

Jag sålde i VPN och flyttade till ASK enl instruktion från banken. Jag antog att banken skulle rapportera hur mycket som var flyttat till ASK och vilken dato. Men tydligen var det inte så då :/. Kan man justera det manuellt nu?

Beste man gjør med flytting, er å be den banken man skal flytte til, om og ordne dette.
Aldri ordne flytting med kjøp / salg, da har man realisert

1 Like

Uffda… Her har man ikke utført flyttingen korrekt. Banken din eller du selv kunne gå inn på vps.no og flytte aksjene fra vps konto til ask konto. Det hele tok under 5 minutter.

Om du har solgt skajer på VPS for så å flytte penger inn på ASK og kjøpe likt antall aksjer så tror jeg nok du har havent i uføre… Her vil jeg ringt til banken min for om de har gjort det med deg har de sikkert gjort det med flere og ta vil det nok bli bra med bråk. Satse på at de rydder opp.

3 Likes

Det ska jag göra -tack för hjälpen!

Skulle ønske dette ble gjort i mitt tilfelle. Har tydeligvis vært helt i ammetåke når jeg flyttet og dratt med meg masse tap på ASK kontoen. Skulle jo avslutte denne før året var omme, men det glemte jeg selvsagt.

Auda, jeg låg inne med tap to selskaper når jeg flyttet over til ASK i september. Fulgte nøye med helt frem til desember og siden det fremdeles låg med tap ble disse ikke flyttet til ASK.

Nå har jo overgangsordningen blitt gjeldene ut 2018 også. Så har du tap så er det jo ikke stress med å flytte aksjer over på ASK. Eventuelt realiser tap. Ta pengene g kjøp noe annet på ASK. Kjøper du aksjer i samme selskap kan du risikerer at skatteetaten ikke godkjenner dine avskrivninger…

Restskatt 187 000 pga aksjegevinst.

3 Likes

Det som kalles #uglyrichproblems?

5 Likes

Nei, det kalles ufrivillig realisering for å betale ut en eks kone hehe :joy::rofl::roll_eyes::smirk::laughing:

1 Like

Hugs å skrive av alle overnattinger knyttet til ferie, var det ikke jobb reiser da ? :sweat_smile:

1 Like

Uhh hvor finner man RF-1059 fra i fjor? Lurer på om den aldri ble sendt inn :expressionless:

Fant den… Faen dere som trader utenlandske aksjer, for noe styr.

Såe, mer som #uglybitchproblems? :speak_no_evil:

1 Like

Sett 1/3 av realisert gevinst inn på konto hos bank norwegien eller liknende (2%rente) så slipper man en kjempe regning og man tjener fremdeles litt på penger som i utgangspunktet ikke er dine :blush:

Har Flex lån Realiserte 650 k i fjor, kjøpte bil, re reinvestere og betalte inn på lånet og tar ut igjen nå til å betale restskatt.

4 Likes

Circle of life…

Hvilke fradrag skrive folk i tilknytning til aksjehandel?

Noen som har andre smarte fradrag som er lett å glemme eller som ikke alle vet om?

Si oss hva du har fra før så er det enklere for alle å komme med innspill.

Ps, du kan før fradrag for det meste så lenge det kan knyttes til din aksjehandel.

Sammen med aksjehandel har jeg nå ført inn bredbånd, mobil abonnement og kontohold.

Aviser, bøker, diverse abbo som feks insider her, reise ifbm general forsamling og andre presentasjoner hvor du deltar. kan jo kombineres med privat formål for turen.