Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Skattemeldingen (Skattetråden for alle)

OK, takk - nei, kommer ikke opp i mer enn 3k ish her - det meste av utstyr etc. dekkes av jobben,
(og jeg må skatte av det også :frowning: )

Et annet spørsmål: var så dum at jeg solgte noen aksjer på en vanlig aksje-fondskonto, med gevinst, og flyttet pengene til Zerokonto og kjøpte tilbake aksjene der. Nå ser jeg at skattesmellen jeg har fått skyldes at det regnes som skattepliktig gevinst (salg av aksjer). Men kan jeg argumentere med at jeg bare “flyttet” aksjene siden jeg (samme dag) kjøpte tilbake samme antall aksjer på zero?

Tror dere de kjøper den? Eller må jeg bare ta smellen… :scream:

1 Like

Må nok ta den, var vel en viss periode det var lov å føre over aksjene skattefritt da ask kom.

2 Likes

Idiotblemme av meg… har vurdert å skrive et brev og forklare tabben men ja, du har nok rett.
Tror ikke jeg kommer langt med det selv om jeg har dokumentasjon på at aksjene ble kjøpt på en annen konto samme dag. Tror ikke jeg har hatt så stor smell før. Pleier å få penger tilbake… :sweat_smile:

2 Likes

Du får glede deg over gevinsten da og at du slipper å skatte en gang i framtiden :innocent:

2 Likes

Utleie av leilighet Privat, sekundær bolig. Hvor legges inn leieinntekt, kommunale avgifter m.m. I den nye skattemelding? Får ikke opp noe når man går inn på åpne, endre? Hva er greia tro: )

Kurtasje skal vel med for å få rett inngangsverdi?

Og dermed rett gevinstberegning.

Kurtasjen er vel bakt inn i AKSO kjøpet? Utbytte aksjene fikk vi kurtasjefritt. :thinking:

Noen andre som har ventet 1mnd etter levering, og ikke har fått utbetaling enda?
På dagen 4 uker siden levering her nå, ingen cash på konto…

Leverte 5.april. Fikk penger og melding i dag.

1 Like

Forbanna irr… :stuck_out_tongue:
image
Er det slik at det er torsdager som er utbetalingsdag? Mener å ha lest det en plass.

Post 2.8.2

Må man spesifisere forvaltningskostandene i ny selvangivelse?

ja…

takker @Konamixx

Noen med holdingsselskap her?

Hvordan gjør dere selvangivelsen?

Hører det er et forenklet opplegg som kan brukes?

Noen som har ventet lenge på skattepengene i år?

1 Like

Kan jeg skrive av wall street journal på skatten?

Sendte inn for 1 mnd siden. Har ikke hørt ett kvekk siden.

2 Likes

Jeg har levert næringssrapport skatt for holdingsselskapet, noen som kan svare på om det holder?

Hei Konamixx
Det er tidligere her på denne tråden blitt hevdet at du kun trenger å spesifisere forvaltningskostnader dersom disse overstiger 10.000kr.
Dette gjør meg noe usikker. Har du eksempelvis en link å vise til?
Mvh
boella

1 Like