Ah beklager, Jeg missforstod spørsmålet helt. Jeg trodde rett og slett hen spurte om man måtte legge inn forvaltningskostnader.
Du har helt rett når det gjelder spesifisering. Vet faktisk ikke om du får spesifisert i skattemeldingen uansett hvor mye høyt du setter beløpet.
Takk for svaret. Nå er min usikkerhet borte. Imidlertid bør du kanskje tipse ham som spurte, kanskje han sitter med skattemeldingen nå.
Mvh
boella
Jeg fører iallefall opp alt som gjør at jeg kjøpe og selge aksjer bedre som har en kostnad for meg. Aviser, blader, pc, nettbrett, utvidet ordredybde, abonnement på Tekinvestor insidermedlemsskap osv
Edit: argumentet er at jeg kjøper og selger såpass mye at jeg bruker alt dette betydelig i hverdagen, på hardware regner jeg ut 1/5 av anskaffelsesverdi
Hei Paddy80
Jeg fører også opp alle mine kostnader, men de overstiger ikke 10.000kr. Derfor spesifiserer jeg ikke. Vedkommende som i sin tid skrev dette i tråden skrev også at du må kunne spesifiskere dersom skatteetaten kommer tilbake til deg med spørsmål om dette.
Mvh
boella
Ja, du må kanskje svare for hvorfor summene er som den er, men da vet du hvilke utgifter du har lagt til grunn, det skal vel mye til for at blir skjekket
Slik jeg forstod dette, så anses en kostnad som ikke overstiger 10.000kr å være høyst relevant.
Mvh
boella
Prøver å hjelpe min gamle far med hans selvangivelse på telefonen. Han har den gamle versjonen. Er det noen plass han kan endre til den nye versjonen?
Mener at dersom man logger inn på Skatteetaten.no så finner man den nye versjonen av Skattemeldingen der, og dersom man logger inn på Altinn så finner man den gamle.
Nå er det også slik at det ikke er alle som har fått tilsendt den nye versjonen, da den ikke dekker alle slags forhold enda. Så om faren din har “kompliserte” forhold så kan det tenkes at han ikke har fått tilsendt den nye versjonen.
Funker ikke uansett hvor jeg logger inn. Han har ikke komplisert ligning, men hun han er gift med har det. Tror det er der problemet er. Uansett, takk for hjelpen😊
Foreløpig 930K i restskatt ? Men jeg må gå igjennom .Er det noen som har opplevd feil ? Tenker spesielt nå etter Oslo børs ble solgt. Mistenker feil inngang på papiret .
Best å skynde seg å krype til korset folkens:
Det var da en ganske rett-fram sak?
…har ikke fått tid til å lese enda,-rydder i fanene mine
Nå er det snart siste mulighet til å få restskatten til normal tid.
Jeg leverte ny utgave 18. Mars, og hadde et håp om å få oppgjøret tidlig men den gang ei.
Får man beskjed hvis man blir trukket ut til kontroll?
Dette lurer jeg også på, spesielt på når man får vite om man er trukket ut til kontroll:)
Leverte i begynnelsen av april og fikk oppgjøret i forrige uke, resultat som forventet. Tror ikke du får noen melding om at du er trukket ut til kontroll, ser de bruker utrykket tilfeldig kontroll.
Jeg ble akkurat spurt av skatteetaten om å dokumentere min oppføring på 9500.
Så man kan få spørsmål.
Jeg nevner jo i fleng tradingview, internett, ny pc med større skjerm, sanntidskurser, abonnement, til sammen langt over summen jeg satte.