Man kan vel heller si at det var et bevisst forsøk på forsering av det. Med Vance som tennhetten. Så får man se om Trump føler seg trygg nok på at MAGA-disiplene kjøper det ferdigkomponerte bildet til at han fullfører prosessen med å ta Russland offisielt inn i varmen.
Jeg hadde foretrukket å ha med resten av Europa, så fortsette i Nato, men bare late som USA ikke er med. Trump har jo sagt at han vil ta USA ut.
kommunikasjonsmetoden fungerer og UK er på gli,-men de er da allerede i en “økonomisk situasjon ” så dem er jo enkle å overtale
USA er Nato, resten er bare med for å nikke når de blir bedt om det, det er prisen vi betaler for beskyttelse.
Hele europa i en forsvarsunion ville bli alt for mye sprikende retninger, tror jeg. Ser på en nordisk forsvarsunion som mye mer enkelt, homogent og felles forståelse.
Ok nå synes jeg det passer med en uoffisiell Trump avstemning.
- Trump er en russisk asset/russerne har pressmiddel på Trump
- Trump har null peiling på hva han driver med. Han er kun media og maktsyk. Den oransje apen har nå dessverre gått apeshit
- Trump driver stormaktspill og posisjonerer USA for en multipolar verden fremtid hvor Kina og BRICS+ har større innflytelse.
- Trump vil kun ha fokus på MAGA og er ikke interessert i at USA skal være verdenspoliti.
0 stemmegivere
Meget god diskusjon fra Inyheter angående white house seansen.
Ser forøvrig at flere forandrer mening etter å ha sett hele 40 minuttene av seansen
Jeg tenker at som hun dama her sier, https://youtu.be/LbkO84MsmyM?feature=share, man må høre på hva diktatorer sier. Trump sier klart og tydelig America First.
Det er noen problemer med det for USA, og det er Taiwan. Xi har klart og tydelig sagt at de er en del av Kina. Taiwan lager 70-80% av verdens high end chipper. USA laget 5%-ish? Ellers har du Japan og Sør-Korea. Tar Kina Taiwan, så kan plutselig Apple bli sanksjonert på samme måte som Huawei. Bye bye Apple.
Forandret mening fra til?
Har bare sett noen klipp, mitt inntrykk er at Trump & co er jævlig ufin og ufordragelig
Savner alternativet “Trump har en personlighetsforstyrrelse og er såpass kognitivt utfordra at han prøver å spille sjakk etter ludo-regler”
Seansen i går er ihvertfall litt sånn “JA MEN DETTE ER LUDO-REGLENE ZELENSKY, OG DESSUTEN SÅ ER DET MITT LUDO-BRETT SÅ DU KAN BARE GÅ HJEM”
Og nå skal Trump og hans hoff prøve å tre Ludo-reglene ned på hele verden. Selv om resten av verden spiller betydelig mer kompliserte spill.
Samme her og utifra det så virket det som en unødvendige oppførsel av Trump og Vance. Men når oppegående personer som Konstantin Kisin går fra å være svært kritisk mot Trump/Vance, til å snu og si at det faktisk var Zelenskyj som er grunnen til havariet etter å ha sett hele pressekonferansen, så sier det ganske mye. Samme sier vel Rubio også, man må få med det hele for å se hvorfor det endte som det gjorde.
Hvordan kan det si ganske mye dersom Kisin er en mer eller mindre enslig stemme i havet av fordømmelse? Utover at det sier en hel del om dine prosesser for å forbli overbevist om at Trump og Vance ikke bedriver et kalkulert skittent spill.
Apropos shitshow.
While all hell was breaking loose during an Oval Office meeting between Presidents Donald Trump and Volodymyr Zelensky on Friday, conservative reporter Brian Glenn—a.k.a. Marjorie Taylor Greene’s boyfriend—took a moment to question the Ukrainian president’s choice of clothing.
In video posted to X (formerly Twitter) by C-SPAN, the MAGA congresswoman’s boyfriend demanded answers: “Why don’t you wear a suit? You’re at the highest level in this country’s office, and you refuse to wear a suit. Do you own a suit?”
Det sier ganske mye fordi Kisin har vært en tydelig støtte til Ukraina og Zelensky helt siden krigen brøt ut. At han nå kritiserer Zelensky i denne seansen er smått oppsiktsvekkende. Også Lurås hadde endel poeng rundt oppførselen opptil konfrontasjonen.
Jeg er ikke overbevist, jeg har ikke sett hele greia. Plenty av de som er flinke til å konkludere utifra 10 minutters klipp, i blodtåka, som Ness sier det…
Det sier i utgangspunktet ingen ting. Er én enkelt stemme. Her er to andre stemmer, hvor den ene er tidligere Minister of State for domstoler og justis i Storbritannia og den andre en britisk politisk strateg, journalist og forfatter og tidligere kommunikasjonsdirektør og pressesjef for Storbritannias tidligere statsminister Tony Blair. Tyngde så det holder og en ekstrem kunnskap om tematikken. Anbefaler å lytte: Unsupported browser
Forøvrig fascinerende om det er denne https://x.com/KonstantinKisin/status/1895610683103781075?t=L3giI6_tdZs2Z7LJG-P_FA&s=19 som du ilegger så blytung tyngde (@h3nk1 også) mtp at Kisin ikke går i dybden på hvorfor Zelensky var grunnen til havariet, utover å vise til “se hele klippet”. Med forbehold om at jeg har misset noe vesentlig.
Apropos det idiotiske spørsmålet om antrekket, her er Churchill i det hvite huset under WWII :
Tviler på om noen anså det som verdt å nevne.
Jeg hørte innslaget med Ness og Lurås. Jeg synes ofte Lurås kan ha gode analyser om ting og tang, men her var han helt off. Virket bare som han støttet Trump by default eller for å være kontrær.
Enda ikke sett et eller hørt et eneste eksempel på at Zelensky har opptrådd uforskammet eller respektløst.
Zelensky legger ikke to fingre i mellom. I USA, så vil nok det oppfattes som uhøflig. I Norge, så står det respekt av det.
Tak det var der flere der kunne lære af!