Jeg syns faktisk norske medier har vært ganske snill med Donald for det han holder på med er ille.
Det burde vært en uavhengig komite som vurderte presidentkandidatenes personlige egnethet før det fikk lov til å stille i en valgkamp for han som er der nå hører ikke hjemme i det ovale kontor - han burde ha vært en helt annen plass. Han har definitivt en alvorlig grad av narsissistisk grandios personlighetsforstyrrelse og det er ikke jeg som sier det. Flere som har jobbet med han tidligere har sagt dette. Samt offisielle Canadiske myndigheter gikk ut med det i en pressemelding.
Jeg syns Canada har satt en klar linje - det burde Europa også gjøre for slik administrasjonen i USA holder på er ikke akseptabelt for det som blir regnet som verdens lengstlevende moderne demokrati (det er faktisk en fun fact)
Det at Trump sier masse ting som han egentlig ikke mener må vi legge fra oss. Det stammer fra første periode da han hadde en dugelig administrasjon som satte foten ned for mange av innfallene hans.
Nå har han fått inn en gjeng med “spyttslikkere” som ikke sier nei og har lik agenda.
Det at han sier at han vil ha Grønland og at Canada skal bli en stat i USA er faktisk noe han mener. Taktikken hans er bare å si det om og om igjen slik at det til slutt nesten blir en sannhet.
Nå har de kuttet så grovt i det statlige apparatet at det begynner å bli ille. Det begynner nok å gå opp for folk hvilke konsekvenser dette kan få.
Det værste er kanskje hvordan DOGE har plukket fra hverandre “Social Security” Elon Musk har jo åpenlyst sagt at Social Security er et Ponzi Scheme og at han vil det til livs.
Ender vi med at folk ikke får utbetalt pengene sine, kan det bli stygt og vi kan få opprør over hele USA. Det værste er at jeg er bekymret for at det er det Trump ønsker seg for da har han en grunn til å påberope Insurrection Act (1807) som gjør presidenten i stand til å bruke millitæret mot vold og uro innenlands. Da folkens er vi på et helt nytt nivå.