Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2

Misforstå meg rett her.

Grønland er, å skal så absolutt forbli Dansk.

Men at USA forventer å få noe igjen for finansieringen av krigen i Ukraina. I form av mineral avtalen, er til en vis grad forståelig.

Samt, en tilstedeværelse av Amerikanske selskap, på Ukrainsk jord.

Ville gjort at en vær form for angrep fra Russland mot Ukraina. Ville fått reaksjoner fra USA

Tror jeg da.

1. januar 2025.

image

Etter det, så har Trump stoppet støtten til Ukraina, stoppet oppdatering av EW til F-16, stoppet deler av etteretningen, osv.

2 Likes

Nej Grønland skal være grønlansk gerne som en del af rigsfællesskabet men med fuld selvstyre og selvstændighed😉
Det var lidt sjovt at Donald lovede guld og grønne skove og masser nye jobs til et land der i den grad mangler folk til at bestride de jobs🤦‍♂️

2 Likes

Var flust av amerikanske selskaper i Ukraina forut for krigen. Utgjorde ingen forskjell. Tilsvarende som i svært mange andre konflikter rundt om i verden; tilstedeværelse av amerikanske selskaper er en ikke-faktor. Verdiene av avtalen er utelukkende av teoretisk karakter. Vil ta 10-15 år før gruvene genererer inntekter. Din inngang til det hele lyser av naivisme.

Man må i det hele tatt kunne konkludere med at du innehar frekkhetens nådegave. Først kritisere Europa generelt og norske politikere spesielt for å ikke ønske fred, for deretter å ikke kunne komme med et eneste forslag som innehar et snev av realisme om hvordan denne freden skulle blitt initiert i praksis.

2 Likes

Hva tror du er løsningen på denne konflikten?

Jeg har som nevnt, mest tro på mineral avtalen, å at USA kan mekle frem en fredsavtale.

Å ps, jeg konkluderer ikke, jeg lurer på hva andre tenker. Om innleggene som er delt fra X!

Godt mulig man burde latt Ukraina bli NATO-medlem tidligere, før Russland ble så aggressive og ekspansjonistiske.

Den største tragedien her er at USA faller Ukraina i ryggen.

Jeg tror Russland vil tape hele krigen innen rimelig tid såfremt Ukraina fortsetter å få solid støtte. Men nå er alt mer usikkert.

Løsningen er åpenbar; tvinge Putin til å måtte akseptere betingelser som vil kunne sørge for en varig fred. Som ville krevd fortsatt oppbacking fra både USA og Europa.

Det katastrofale er at man istedet blir forsøkt pådyttet den verst tenkelige; en løsning som kan bli solgt inn som en seier for Putin, blottet for troverdige sikkerhetsgarantier. Like naivt som Chamberlains “Peace for our time”.

En mineralavtale som har substans tilsvarende en luftspeiling i ørkenen og en fredsavtale fremforhandlet ved å innynde seg ovenfor Putin…
Som før nevnt:

2 Likes

Men hvor feigt er det ikke å bare stå på sidelinjen og heie på Ukraina?

Bør ikke EU og NATO gå all in hvis «vi» mener det er riktig?

Er det riktig å bare bidra med hurrarop og litt utstyr hist og her? Hva med å true med NFZ?

Vet ikke, men føler det begynner å stinke så lenge ikke Vesten er villig til å dø for Ukraina også

4 Likes

Skjønner, vi får fortsette å lene oss tilbake,
Å håpe at de Ukrainske soldatene ordner dette.

Selvsagt med support fra oss, i form av våpen etc.

Det som er fullstendig feil er å hele veien agere i etterkant heller enn å ligge i forkant. Gi akkurat nok til å nøytralisere Russlands muligheter til å vinne terreng, men for lite til at det påvirker Ukraina sine muligheter til å trykke russerne tilbake. Som policyen var under Biden.

Hva siste setningen angår, der mister du meg fullstendig. Ukraina har manglet utstyr, ikke soldater.

Litt som deg? Produserer lettvintheter posisjonert fra godstolen på løpende bånd.

1 Like

«Mangler» blir et definisjonsspørsmål.

Og ja, Vesten har slept beina etter seg i denne krigen her.

Støtten fra Vesten har vært et flaut skue siden dag én

1 Like

Ikke på bakgrunn av rådende tematikk (sørge for fred på et troverdig grunnlag)

Hva har EU med krigen å gjøre? Det er jo Nato som er det aktuelle samarbeidet innen sikkerhetssamarbeid mellom nasjonene, som også vi er med i. EU har ikke noen relevans i den sammenhengen.

1 Like

Det er klart at dersom Europa hadde stilt opp for Ukraina på samme måte som om det var egne land som var blitt angrepet av Russland, så hadde Ukraina vunnet krigen selv uten all hjelpen fra USA.

2 Likes

Hva er vitsen med å være medlem om alle skal få gratis hjelp?

Mente kun å belyse hva som hadde vært mulig, om viljen var tilstede.

1 Like

Hvilken stein bor du under?

1 Like

Witkoff skal møte Putin. Var involvert i Trump Hotel Las Vegas, eier blant annet Park Lane hotell og har noen koblinger til Ruzzland.

Det er en ting som kunne fått slutt på krigen helt i starten, og det var NFZ.

Men da trodde jo halve Europa at Russland ville utslette verden med atomvåpen