Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2

Av ren nysgjerrighet, hvor mange timer holdt du ut og hvor langt hadde du løpt da?

Btw, en i familien skulle gå 3-mila i militæret, du må være innenfor 4:35, han fant ut at det var under maks gangtempoet hans, så han gikk hele marsjen. I stedet for å begynne med jogging og avslutte med halting. Det er ca 6,5 km/t. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det er mye mulig at jeg hadde prestert bedre da, men jeg lå i snitt på 88% av vo2-max. Tror kostholdet mitt (og gener) spiller en rolle også her, da jeg kan ligge på over 90% av max-pulsen min i over en time.

Det ble et litt klønete opplegg, for jeg skal foreta en Atlas-justering på torsdag. Har aldri prøvd det før, men har veldig troa på det. Egentlig skulle jeg gjøre dette om en måned, men han som utfører det skulle plutselig til der jeg holder til. Dette koster en del, så bestemte meg på forhånd for å gi meg etter 6 runder (40,2km), da det blir for teit å møte opp der med en kropp som er helt ødelagt.

Jeg vet jeg kunne greid 8 runder (53,6km) denne gangen, spesielt med tanke på hvor klønete gjennomføringen min var. Folk som var mye sprekere enn meg gjennomførte rundene på 45minutt for å spare seg, mens jeg lå på en pace som bare var 1,5-2km/t under mitt 10k-tempo. Selv om jeg er veldig interessert i alt dette, er jeg som en nybegynner å regne i kardio-gamet og har strengt tatt bare løpt systematisk i ca. 6 måneder. Neste år tar jeg alle 12 rundene, starter mer fornuftig, og kjører nok et litt tilsvarende opplegg kostholdsmessig. Jeg er bare en amatør sammenlignet med andre uansett, så finner større glede i å gjøre ting på mitt vis enn å kunne gjøre det litt bedre, men på A4-måten.

3 Likes

Ser ut til at vi snart må ha en iran tråd.

4 Likes

Interessant at den fredselskende Trump er den som tar et oppgjør her, i stedet for krigshissende Biden. :face_with_raised_eyebrow:

Bare så det er sagt, utrolig at de har fått stoppet skipsfarten uten konsekvenser før nå.

5 Likes

1 Like

Power through strength :muscle::sunglasses::man_shrugging: er tilbake

1 Like

Kanskje? Får se i Ukraina

2 Likes

Diesen er en del av paid influencer nettverket. Han blokkerte meg foresten på Twitter.

2 Likes

Der skal krigen avsluttes. Det er noe annet. Ukraina har tapt krigen.

Power through strength er å stoppe kriger fra å starte. Og skremme folk fra å prøve. Slå raskt ned på tull. Ikke starte evig lange kriger.

2 Likes

Så rart!

Ikke glem at det også er å gi tilbake det noen har stjålet! Hvis ikke lærer ikke angriperen, og andre angripere lærer at det lønner seg å stjele fra andre.

5 Likes

Godt å vite du sitter på fasitten

2 Likes

Ja, veldig rart hvordan Ruzzerne har klart å infiltrere hele Europa.

image

4 Likes

Når vil Tyskland innse at de har bommet totalt på sin energipolitikk?

" Kritiserer planen

Men før møtet kom Sveriges energiminister Ebba Busch med skarp kritikk. Hun mener planen har altfor lite fokus på kraft som ikke er avhengig av vær og vind – og for lite på basiskraft som kjernekraft.
– Det trengs en skikkelig oppvåkning. Man kan ikke fortsette å presse så hardt og ensidig på fornybar kraftproduksjon og bare satse på å bygge ut nettet, sa hun på vei inn til energiministermøtet.

– Dette vil drive kostnadene til nettleie i været. Det ser vi nå i Sverige, sa Busch.

Sverige og andre kjernekraftvennlige EU-land, blant dem Frankrike, Nederland og Belgia, mener at kommisjonens nye energiplan undergraver kjernekraften gjennom å ikke fastsette noen mål eller sette av penger til bygging av nye reaktorer.

Busch ledet selv et frokostmøte om saken mandag.

– Mer nett kan ikke kompensere for mangel på basiskraft. Nå må EU-kommisjonen en gang for alle sette ned foten."

12 Likes

image

Her Stoltenberg, jeg har korrekturlest for deg:

image

12 Likes

Merkelig at han skal være redd for bortfall av utenlandsk kapital, men tydeligvis ikke for innenlandsk kapital?

4 Likes

Stoltenberg kjørte ikke samme politikk som er ført av AP nå.

Var det ikke formueskatt på Norske eiere under hans regjeringstid…?

Akkurat slik som nå, eller var det noen forskjeller?