Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Småprat 2020-24

Finnes en egen boligmarkedtråd:

Kan være du får bedre svar der, enn her på småprat :wink:

De tingene som man kan holde seg unna og eller redusere inntak av når det kommer til kosthold er veldig åpenbare potetgull, brus, pommes frites osv

Variert inntak av kjøtt og fisk går bra :wink: akkurat som porteføljen din er det mulig å diversifisere bort risiko når det kommer til kosthold, spis mat laget av mange forskjellige (naturlige) råvarer fremfor masse av en som du tror er veldig sunn

2 Likes

En bærekraftig stamme av ulv, bjørn, gaupe, jerv + andre rovdyr tenker jeg får dekt det daglige behovet av mineraler og vitaminer på naturlig vis; så ja, sauer er ikke noe dårlig alternativ.

1 Like

Nå er ikke dette bjørnetråden, så selv om holmes er kronisk kjøtteter er det fortsatt en del av oss som mener gress er tingen :ox:

Bjørn sliter forøvrig med bendelorm og trikinose

Altså mitt poeng er at man bør tenke mer på hvordan man kan inkludere mange forskjellig ingredienser og mindre på ekskludering eller gå all in på en elsklingsrett.

2 Likes

Er nok smart det. Man må gjøre om på noen vaner for å komme opp på 800g grønnsaker om dagen. Noe det ligger solid forskning bak at er sunt. Så får man bestemme om man vil spise pasta eller kjøtt resten av dagen :sweat_smile:

2 Likes

Setter som alltid pris på link :wink:

Bare å legge ned oljenæringen fortere enn kvikt. Det grønne skiftet går jo på skinner :crazy_face:

6 Likes

Og her hjemme krangler sinnsforvirrede politikere å la gassproduksjonen gå ned for å "redde verden":earth_africa: :man_facepalming:

6 Likes

Ser ut til at Tyson er klar for kamp.

4 Likes

har Kaski en “missing link” i familie treet sitt ? :sweat_smile:

1 Like

Breaking News! Dyrere per person om man bor alene enn om man deler på boligutgiftene og ikke har barn

17 Likes

Tenk for en sensasjonssak det blir når E24 finner ut at det samme gjelder for et hotellrom?!

10 Likes

Da visste du vel at tallet var 55 000,- også da, siden du tilsynelatende prøver å gjøre narr av at det lages en sak i media av rapporten fra ssb.

• To statsforvaltere ga Kirekurs.no delvis avslag og ga kiterne beskjed om å holde seg på nordsiden av riksvei [for å beskytte villreinen]
  • Oslo Kiteklubb mener at de har loven på sine side og skriver en klage. “Dette har kostet klubben masse energi, ressurser og vært svært kostbart i utgifter, sier styreleder Anders Horgen.”

Jeg kan ikke si at Oslo Kiteklubb framstår som så veldig sympatiske her. Det høres også ut som denne saken burde ende med at regjeringen gjør om på lovverket her slik at villreinen kan beskyttes i dette området.

2 Likes

Småpratpolitiet på plass :sweat_smile:

3 Likes

Humor er ikke for alle :wink:

4 Likes

Ja jeg er kanskje den latterligste karakteren her siden jeg tar deg seriøst. Skjønner at det var meningen å være vittig, og at onkel fra Facebook og andre synes det er morsomt. Men du gjør andre mennesker dummere enn de er for deretter å gjøre narr av hvor dumme de er. Journalisten har ikke forsøkt å gjøre dette til noe sensasjonspreget (breaking news), det er en kort oppsummering av en rapport fra ssb. Og så pekes det på at singel-husholdninger øker. Dette er politisk interessant da partiene har ulike syn på familieøkonomi (f eks krf) vs singeløkonomi. Som Harald Eia sier, for at en sketsj skal være morsom må premissene stemme (til Atle Antonsen irritasjon).

5 Likes