Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Dessverre for Softox har det tatt mye lenger tid med å få på plass EU godkjennelsen (med siste utsettelse om ratifisering fra Norge/DK til april) - samtidig som at HINAS anbudet ble utsatt fra des 2020 til 1. april 2021. Dette har vært ødeleggende for strategien til selskapet (satse mot helsevesenet og ut i EU) - og i likhet med deg JCP tror jeg også selskapet vil lykkes og at det raskt vil bli meldt flere større distributør avtaler i Europa når EU godkjennelsen er på plass. Videre tror jeg også at det var en sammenheng mellom utbyggingen av produksjonskapasiteten våren/sommeren 2020 og forhåpninger om EU godkjennelse og HINAS anbudet, men som dessverre ble utsatt.

Når Almås, øvrige innsidere og ansatte velger å øke sin andel/kjøpe seg inn, er min klare oppfatning at det har sammenheng med forventninger om fremtidige nyheter - og selv om det aldri er noen garantier, tolker jeg de siste tids signaler om at vi ligger godt an til en reprising og ny ATH i løpet av dette året. Husk at kursen har ikke tatt inn over seg noen av høstens nyheter…

6 Likes

Rent chartmessig er det ikke så mye å juble for akkurat nå, den brøt ned fra triangelet jeg hadde.

Over 55 eller ikke er liksom hovedsaken

Ja. Chartet er egentlig dørgende kjedelig å se på. Klarer ikke tro at vi skal under 55 men ved første øyekast ser det ikke spesielt gunstig ut. Henger litt på at de får tilslag på en del fundamentale triggere i nær fremtid som kan nulle ut mye av det negative vi ser i chartet p.t.

Det positive er jo at hvis man først kommer seg over et sånt massivt belte i volumprofilen som er over 70ish, så skal det mye til for å falle ned igjen.

2 Likes

Er egentlig TA et verktøy som fungerer på en aksje med så lite volum, hvor kursen mer lar seg styre av enkeltaktørers innfall enn markedets samlede psykologi?

Beste tråden for å se hva som skrives om det temaet.

Men som @Hpbjorn sier, du kan se at i denne aksjen poster jeg et chart som er langt zoomet ut for å se de store linjene, heller enn å zoome inn på småformasjoner som hvem som helst retailinvestor med et fritidsproblem kan kødde til om han vil.

Jeg kan love deg at den siste volumprofilstøtten på 49-50 er VELDIG relevant.

Og aksjen har nå vært i ubrutt nedtrend siden vi begynte å gumle ribbe og drikke akevitt før julaften. Brudd opp fra denne nedtrenden vil være positivt.

2 Likes

Du må se an helheten og vektlegge deretter. Som du sier - når volum er fraværende må du zoome mer ut og se det over en større tidslinje f.eks. og være mer grovkornet i hvordan du vurderer ting. Selv med lavt volum er det mønster men vanskeligere å være nøyaktig. Derfor jeg også bruker ordlyden “dørgende kjedelig” for chartet er litt sånn “anything can really happen”. Er inne primært av fundamentale årsaker og bruker TA litt for å lette / øke. Har fungert relativt greit frem til nå.!

2 Likes

Det Nivået er bokstavelig talt litt sisteskansen om man ser helt / rent teknisk på det. Vi vil helst ikke under emi-kurs (55) en gang…! :grimacing:

1 Like

Det kommer an på hva du vektlegger.

For min del har jeg null tro på formasjoner i aksjer med så lite likviditet. De som styrer kursen kan tegne opp akkurat hva de vil, og i denne aksjen er det absolutt noen som styrer kursen. Jeg ser etter støtte og motstandsnivåer, og har i en lengre periode brukt dette:

Jeg blir hverken overrasket om det bouncer rett over 55kr, eller går ned i 50kr-55kr i en periode. Jeg blir genuint overrasket hvis aksjen etablerer seg under 50kr eller over 75kr med mindre fundamentale forhold endres vesentlig.

6 Likes

Det skjer i hvert fall ting med patentene deres i USA.

Mixing Device

The invention generally relates to a mixing device. In certain embodiments, devices of the invention include a fluidic inlet, a fluidic outlet, and a chamber, the chamber being configured to produce a plurality of fluidic vortexes within the chamber.

13 Likes

Jepp faktisk.

Her har du dokumentasjon på det :

1 Like

Får håpe SIS funker på alt av virus i luftveiene (inkludert Covid19) så vi slipper å bekymre oss for om TA predikerer aksjekursen skal ned enda mer.

1 Like

Med patenten i hånden skulle det være klart for å sende søknad om desinfeksjon også?

SoftOx Solutions AS: The following is reported from primary insider Claus Seeberg

17 Likes

Flere innsidere som har tegnet seg - er i alle fall ikke negativt.

1 Like

Bra det kommer etter stengetid, vært i tre tiden på fredag jada…:grinning:

1 Like

Er Sabilar en konkurrent til SoftOx? Så bare en reklame på tv at de hadde en sårrens uten antibiotika fra Finland.

2 Likes

Finnes mange konkurrenter til Softox på sårrens. Esset i ermet er at Softox sin kombinasjon av hypoklorsyre og eddiksyre har så langt i tester vist seg overlegent kontra markedslederne.

4 Likes

Honning brukes også som sårpleie som @Aaleby sier det mixen med ediksyre som gjør Softox overlegen. Hypoklorsyre er gammelt nytt men løsningen sammen med ediksyren er Softox alene om og patentert løsning.

2 Likes

Du tenker på denne sårsalven blant 36 forskjellige andre sårsalver hos Apotek1?

https://www.apotek1.no/produkter/abilar-10-saarsalve-820257p

2 Likes