Dessverre for Softox har det tatt mye lenger tid med å få på plass EU godkjennelsen (med siste utsettelse om ratifisering fra Norge/DK til april) - samtidig som at HINAS anbudet ble utsatt fra des 2020 til 1. april 2021. Dette har vært ødeleggende for strategien til selskapet (satse mot helsevesenet og ut i EU) - og i likhet med deg JCP tror jeg også selskapet vil lykkes og at det raskt vil bli meldt flere større distributør avtaler i Europa når EU godkjennelsen er på plass. Videre tror jeg også at det var en sammenheng mellom utbyggingen av produksjonskapasiteten våren/sommeren 2020 og forhåpninger om EU godkjennelse og HINAS anbudet, men som dessverre ble utsatt.
Når Almås, øvrige innsidere og ansatte velger å øke sin andel/kjøpe seg inn, er min klare oppfatning at det har sammenheng med forventninger om fremtidige nyheter - og selv om det aldri er noen garantier, tolker jeg de siste tids signaler om at vi ligger godt an til en reprising og ny ATH i løpet av dette året. Husk at kursen har ikke tatt inn over seg noen av høstens nyheter…