Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Subsea 7 (SUBC) 🛱

Nei, dette var opprinnelig- og er fortsatt ment som en relativt kortsiktig investering. Dette i pÄvente av videre SOFF-utvikling.

Jeg forventer en 4Q-rapport som tilsier 1MMNOK resultat for 2021, tilsvarende guiding for 2022, og klar bedring fom 2023. For et stort, globalt, renommert og nÄ veldig markedsaktuelt selskap sÄ synes jeg P/B=0,5 var fristende.

Jeg ser derfor for meg P/B minst lik =1,0 sÄ fort OB vÄkner- som tilsvarer 130kr pr. aksje

1 Like

Er det oppgangen i SEAWAY 7 som drar Subsea 7 i pluss i dag? Er vel denne som har trukket Subsea ned sÄ langt i Är vil jeg anta

For Ä si det slik. SÄ snart de kan vise til forbedret guiding hva gjelder utbytte og cash flow-capex sÄ er denne tilbake pÄ 100kr. Det handler om fremtidsutsiktene og jeg kan ikke skjÞnne annet enn at det i dagens klima er enormt behov for utbygging av energi-infrastruktur til havs de neste Ärene.

Ja, og dette gjelder jo ikke bare olje/gass delen lenger. Mye pÄ fornybart som ogsÄ krever sitt. Ser litt av de samme driverne for Subsea som Supply. Kombinasjonen av fornybart og olje/gass de neste Ärene mÄ jo fÞre til et avsindig trÞkk

Seaway 7 har 10 snart 11 skip og verdi pÄ 5,5 milliarder
Cadeler har 2 og verdi pÄ 4,7 milliarder
:man_shrugging:

Subsea7 burde bare kjĂžpt ut siste delen av aksjonĂŠrene i Seaway7 og fusjonert det fullt i eget selskap og rapportert som en underenhet slik de gjĂžr i dag.

Nok en lomme TA pÄ lengre sikt. Ser jo unektelig bra ut om den kommer seg et stykke opp pÄ 70 tallet
image

Jobbes hardt for Ä holde den nede nÄ

1 Like

Subsea 7 S.A. Announces Fourth Quarter and Full Year 2021 Results

Ja da!!! :grinning:

2 Likes

Kanskje ikke sÄ dumt at jeg sikret litt gevinst i Akastor, og doblet posisjonen her fra 500 til 1000 i forgÄrs.
Alle monner drar😊

Jeg ser at entusiasmen ikke virker Ä ta av pÄ XI, men da fÄr i sÄ fall denne gÄ fra kort til litt lengre horisont for her er det godt- og sikkert potensial slik jeg ser det

1 Like

Som jeg forventet - Þkt guiding, og jeg forventer det Þkes et hakk til ved neste Q. Dette er sÄ underpriset selskap at det er latterlig.

Helt enig. Mitt utgangspunkt var opprinnelig her Ă„ ta gevinst, men jeg tror jaggu jeg tar en long-long i stedet. SIEM-familien er “nĂžkterne men samtidig innovative” organisasjoner og som jeg tror kan bidra til Ă„ sikre gode- og brede posisjoner i morgendagens marked.

XI mÄ ikke benyttes som en temperaturmÄler pÄ gode investeringer. Der var Soff noe man ikke skulle rÞre pÄ 5 kroner. Alt for mye fokus pÄ gamle tall. Her mÄ man evne Ä se fremover, i stedet for bakover

2 Likes

Har ingen anelse hvor kursen gÄr kortsiktig. Kan fort vÊre smÄ nedsalg for Ä pleie shortposisjoner. Men dette vil ikke pÄgÄ for lenge om det skjer en vending.

Helt enig i dette. Jeg har for Þvrig begynt Ä stille spÞrsmÄlstegn ved analytikernes evne til Ä analysere offshoresegmentets fremtidspotensial nÄr sÄ mange av oss aksjeamatÞrer (inkl. undertegnede) forutsÄ denne utvikling for lang tid siden- og jeg nekter Ä akseptere at dette bare var flaks.

NÄ har vi en krig pÄgÄende og oljepris tett opp under 120 dollar. Hvordan situasjon ville vÊrt helt uten denne uroen vet vi ikke

Ja, ser den. Men, likevel. Dette startet fĂžr krigen

Kursen ligger lavere enn nÄr olja sto under 60. Men raser vel om olja gÄr ned.