Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Syria debatt/småprat

Tenker nå mitt.

For Syria, så er det ett hakk opp hvis det ikke blir hengt og torturert 50+ om dagen.

Jeg hadde heller bodd i Saudi Arabia enn Syria under Assad. Klarer de å få Syria opp på det nivået, så er det et stort skritt opp. Ikke akkurat tipp topp, men det går an å leve med, i hvert fall hvis du i utgangspunktet er muslim og sterkt troende

4 Likes

Så da er vi på den nasjonale anbefalingen om 5 om dagen :wink: Ja, dårlig/makaber spøk.

3 Likes

Fem bønner om dagen er nok godt for helsa i Syria ja. :innocent:

1 Like

x.com Israel rydder videre.

Gigantisk våpenlager er borte.

Og Solovyov har kraftig hovedpine og ser endelig skriften på væggen :joy: :joy:

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1868356794294366529

Kruttønden :thinking: :thinking: :flushed:

Social media circulating picture of a vehicle in Damascus with texts threating Christians. “We will meet soon the worshipers of the Cross”

Dansken

https://x.com/OAlexanderDK/status/1868656712644972861

Ser ikke ut som det er noen deal mellom HST og Russland om å få beholde basene i Syria. Mer og mer utstyr flyttes bort fra basene og ut av Syria.

Litt overraskende over at de lar russerne dra med utstyret. :stuck_out_tongue:

Kan jo være de ikke vil ha det?

Ev. så skjønner de at utstyret uansett bare blir target practice for israelske piloter.

Ev. så ser de ingen grunn til å legge seg ut med Russland, uansett hvor svekket landet er.

1 Like

Eller så har HTS fått betalt før att ryzzene skall få dra av gårde i fred.

3 Likes

Jeg mistenker heller at det er en avtale, dere stikker og vi angriper ikke.

Evt vi stikker og om dere angriper oss nuker vi ørkenhullet deres.

3 Likes

Selv HTS har vel fått med seg hvor tomme de nuke-truslene er.

Men hvis de på død og liv skal nuke, så håper jeg ruzzkies sender den over iransk luftrom på vei til Syria.

Hehe, poenget mitt er at Russland kan droppe MYE dritt på HST.
HST har nesten ikke luftvern.

Har russerne kapasitet og rekkevidde til å oppnå noe av betydning ved å prøve å gjennomføre flyangrep i Syria nå?

Blir mest store FAB bomber da mot store sivile mål.

Men om de kjører kapasitet fra Ukraina til Syria så kan de bombe mye.

Ja, det er ikke noen problemer. Men alt koster penger og de vil nok bruke resursene på annet. Troligen billigare at betale lokale islamister kontant så man får pakke sammen og dra av gårde.

Problemet til Russland er at de neppe har særlig til bakkestyrker til å forsvare flyene. Kommer noen innen 10 km, så kan de bruke drone til 500$ til å ta ut fly…

1 Like

De kan fly dem via Iran.

Er litt der jeg også er i tankegangen. Mye upløyd mark her må sies.

Morsomt at dette nå kjøres ut i mainstream media, noen dager etter at det først ble avslørt på X.

2 Likes