Israel fantastisk som vanlig. Til irritasjon til islamister og ytre venstre som alltid har sympatisert med islamistene. Vesten bør være sjelen glad for at Israel tar dritt jobben i midt østen og Ukraina tar dritt jobben der. De burde støtte de begge med alt de har.
Det har vel aldri vært flere islamister og terrorister i Midtøsten enn etter at Vesten styrtet Saddam Hussein i Irak og senere Gaddafi i Libya. Selv om de ikke var de største englene, så var det en viss stabilitet i Midtøsten. Nå er Irak et kaos. Libya er kaos. Libya har vel sharia lover til og med. For ikke snakke om hvor mye flere som tar seg fra Libya og over Middelhavet og beriker Europa. En kan jo spørre om det alltid er lurt å blande seg inn i regioner vi ikke helt forstår.
Hva skal vi nå gjøre med Nato medlem Tyrkia som rasler med sablene mot Israel. Verden er langt i fra trygg lenger.
Faren er jo at Syria ramler ned i et Libya scenario
Selvsagt klarte de ikke å holde seg unna… hvor leser du om dette? Har ikke sett noe. Venter jo egentlig bare på hva Tyrkia vil gjøre med Kurderne i Syria. Virker som det foreløpig ikke er heftig konflikt med de nye som styrer i Syria. Men inntrykket mitt er jo at Tyrkia har svært nye innflytelse av desse. Så jeg forstår ikke noe annet enn at de vil prøve ta Kurdiske områder når de føler at de har kontrollen på resten.
Tydeligvis er jo det fremdeles noe støtte fro Assad, evt bare folk fra minoriteter og andre grupperinger som ikke liker hva de nye styrer med. Syria består jo sv mange ulike grupper som ikke er lette å håndtere, har derfor lite tro på de nye vil klare dette på en demokratisk og skånsom måte.
Googlet kjapt og fant bare noen lojale Assad folk som drepte noen fra den nye regjeringen.
Snakket med en syrer på jobb. Han tror landet kommer til å bli delt i nord, øst, vest og sør. Med en øde ørken i midten.
Vel, de der grensetrekkingene som britene og franskmennene trakk under / etter WW1 (Sykes / Picoh?) har jo ikke akkurat vist seg å bidra veldig bra til stabile statsdannelser. Kanskje man må til “ett folk, en statsdannelse” for å få det til.
Finnes det noen kilder og bilder?
Overrasker meg ikke at man ønsker å hevne seg på Alawittene. ( for de som ikke henger med, Assad er Alawitt og de har nytt et svært godt liv vs alle andre i Syria).
Det finnes en knapp som heter Blur spoiler
Du legger den over linken, så er ingenting synlig for de som ikke vil se det.
Jeg fant noen linker om temaet som er uten fæle bilder.
Virker litt usikkert om det er rene henrettelser eller faktisk kriging mellom 2 fraksjoner.
Det lille jeg har sett ser mest ut som etnisk rensing. Kvinner og barn inkludert.
De befinner seg vel fortsatt i middelalderen. Bare å tenke på hvordan de kristne holdt på på 14-1500-tallet. Var ikke akkurat fredens religion.
Han der karen som spikra opp et notat i 1517 på kirkedøra i Worms hakke dukka opp ennå for underkastelsesgjengen.
Forøvrig er folk gjennomgående flinke til å finne forskjellige “unnskyldninger” for å være bestialske mot hverandre.
Forskjellen er vel at de som utførte volden i Guds navn under middelalderen, gjorde det i strid mot budskapet i kristendommen. Spesielt i forhold til Det Nye Testamentet.
De som utfører vold i Allahs navn, er mer å linje med Koranens lære i forhold til “de vantro”.
Men igjen: Blir aldri feil å lære av historien!
https://x.com/MOSSADil/status/1898366469072638343
Islam leverer igjen og igjen.
Samtidig er vel støre på sin årlige røv sleiker tur i norske moskeer…
Det er en mye større trussel for Europa enn Russland. Islam har kommet inn uten kamp. Hvert eneste land i Europa har hundretusen av muslimer hvorav en stor prosent støtter terror og en viss prosent er villig til å jobbe for isis.
Mange bydeler er ulevelige for etniske europeere.
Kvinner kan ikke ta offentlig transport eller gå ute om kvelden. Man kan ikke ha ungene sine på offentlig skole. Man har blitt minoritet i eget land.
Selv om jeg ikke er personlig kristen så synes jeg det er synd at utenriksnyhetene i Norge svært sjelden tar seg tid til å nevne at kristne i mange deler av verden er (blant) de mest forfulgte p.g.a sin religion.
Reportasje om stridighetene på Dagsrevyen i dag, ca 19:06 .
Kan vi roe ned på konspirasjonsteoriene om at “avisene aldri skriver” nå?
It was Brzezinski’s idea to start giving money, military equipment and military training to Islamist tribes resisting the Soviet invasion, mainly with the help of Saudi Arabia, Pakistan and China. That equipment and training program of the Mujahedeen halted the Red Army advance and contributed to the disintegration of the Soviet Union, but it also planted the seed for the rise of radical Islamist militancy, triggering the emergence of organizations like the Taliban, al-Qaeda and later the Islamic State of Iraq and the Levant (ISIL). We owe radical Islamist militancy to Brzezinski
Ja jeg mener at FN med alle sine problemer er en bra greie.
Supert at Geir er på ballen
Kanskje det kommer et notat ut av saken?
Så langt er 7. oktober allerede overgått i antall drepte. Hele landsbyer utslettes, alle menn drepes.
Men supert at Geir er på.
Hvis noen lurte på hva den egentlig definisjonen på etnisk rensning og folkemord er så kan de finne fram til ulike kontoer fra Midt-Østen som dokumenterer det som skjer.