Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Hvis ting har endret seg, så har selvsagt sjansen for emisjon endret seg. Hvis ting ikke har endret seg, så er fortsatt sjansen like stor. Hvis dataene har endret selskapets sjanse for avtale betydelig så skal man selvsagt ignorere historikken når man beregner sannsynlighet for at neste gang det er kapitalbehov så løses det gjennom emisjon eller avtale.

Du argumenterer for at selskapets data ikke har endret sjansen for avtale i forhold til tidligere. I hvert fall ikke betydelig. Hvorfor ikke si det rett ut hvis det er det du mener ?

5 Likes

Tror hovedargumentetene mine for tidlig emisjon er:

  • forrige emisjons størrelse,
  • kursoppgang,
  • at de må skynde seg og “bruke opp” emisjonskvoten fra generalforsamlingen 2020
  • at både melanom og mesotheliom gikk så bra at videre trials defenitivt blir noe av, altså at kapitalbehovet har blitt større.

Targovax ASA: Exercise of options and resolution to increase the share capital

3 Likes

Er ikke den brukt opp da, må de ikke “søke” på nytt selv om de ikke brukte alt sist?

(Deleted)

8 Likes

Kan jo være annet som besluttet på dette styremøtet også :grinning:

Jeg ser to individuelle finansieringsbehov for selskabet …

  1. Finansiering af kliniske studier (pending …)
  2. Finansiering af drift (afklaret for nærværende … dvs Q1, 2022)

Der synes at være konsensus om at selskabet skal finansiere to registreringsstudier i hhv. mesothelioma og melanoma; mens det første studie på mesothelioma delvist ér finansieret via Merck som sponsor af CPI (hvor CPI ellers vil være en betydelig udgift), kan aftalen her udmærket indeholde elementer, der giver Merck adgang til melanoma (eksklusivitet), men mod et betydeligt større commitment (dvs. CPI og finansiel støtte).

Min pointe er at der sagtens kan foreligge detaljer i den eksisterende aftale, der ændrer situationen for selskabets behov for selvstændig indhentning af kapital; ved positive kliniske data på 2. cohorte melanoma kan Merck tænkes at øge deres commitment … ikke bare ved at sponsorere CPI på melanoma, men også støtte selskabet finansielt - og i et omfang, der muligvis dækker hele eller dele af begge kliniske registreringsstudier.

Er dette tilfældet, står selskabet jo i en helt anden situation end dét der diskuteres i ovenstående tråde (i hvert fald delvist).

Hvad angår selskabets drift ser jeg dette som værende afklaret for nærværende; der er ikke et behov for indhentning af yderligere kapital før engang i Q3, 2021 … tidligst.

4 Likes

Jeg har lært på denne tråden at Targovax bare kjører emisjoner, avtaler er bare drømmerier.

Så det er bare å fortsette emisjonspraten inn i evigheten😃

2 Likes

Er ikke dette bare en teknisk nødvendighet som følger av at noen insidere har konvertert opsjoner til aksjer?

Det burde vel strengt tatt være unødvendig å bruke mange kalorier på en slik skribent…

7 Likes

Nei den er ikke brukt opp, det er vel en 15-20% igjen eller noe?
Men det er jo ikke verre enn å kjøre en ekstraordinær generalsamling å lage en like stor fullmakt osv. Dette gjøres jo hele tiden.

Ja det er ille i denne tråden. Akkurat som det er spesielt for Targovax at de er finansiert med bare emisjoner…
Det folk burde snakke om er hvilke avtaler med penger som kan komme fremover. Det skal godt gjøres om de skal finansiere 4-5 studier selv ved hjelp av emisjon.

3 Likes

Altså, det logiske for meg er at de har en dialog med partner som betaler up front for å være med på studiene.

For Targovax har ikke sjans til finansierer 4-5 nye studier med emisjoner.

2 Likes

Det er vel grunnet en viss mengde empiri, men ingen blir gladere enn med den dagen de finner andre måter å få inn penger på.

Men må man spamme ned tråden med emisjonspraten?

Har ikke gjort det.

Ikke du…

Men uansett, alle vet at det trengs mye cash for å løfte frem 4-5 ny studier.

Enten blir der oppkjøp, deal eller en massiv emisjon på 100-200%.

Place your bets!

2 Likes

Place’t akkurat ett rimelig stort bet i Pci når alle trodde på ett liv i himmelen der, så for min del er jeg litt tilbakeholden. Blir ikke Tesla i år for å si det sånn :sweat_smile:

7 Likes

Nettopp. Hvis man tror det, så bør man jo for egen del holde seg langt vekke :slight_smile:

At ledelsen er så tydelig å offensive kan ikke bety noe annet, for det er en helt annen ordlyd enn det har vært siste 2-3-4 årene jeg har fulgt selskapet. Folk har etterlyst entusiasme, offensiv guiding og uttalelser.

Nå derimot, har ØS og gjengen droppa mic’en

5 Likes

Det kan jo bety så mangt!:wink:

Men med 2 x best in class data, så ligger jo alt til rette for en brukbar deal.

19 Likes

Øystein Soug på besøg hos DNB, hvor bl.a. de seneste data på 2. cohorte melanoma diskuteres og det endnu engang pointeres af Øystein at resultaterne er “best in class”. Jeg synes bestemt vores CEO gør en god figur i dette korte interview.

19 Likes