Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Småprat 2 (TRVX) 1

Historisk skjedd så har vel aldri små-aksjonærene bidrad med midler av betydning i emisjonene i TRVX.
Rep.emi’r har vel gått i minus for selskapet hver gang og er vel gjennomført grunnet kravene som selskapet selv har implementert i sitt styrende system.
Så det har alltid vært de store investorer som har bekostet videre drift.

Nå skal vi altså endre denne måten å kapitalisere selskapets drift på.
Emi-modellen skal altså ikke bare få småaksjonærene til å tegne og bekoste emien men i tillegg overtegne.
Må bare spørre…er det mulig å få denne gruppen (oss) til å bekoste festen videre?

Er det prosjektet vi venter på?
Hær kan TRVX i det minste briliere med teknologien og resultatene så langt.

lykke til

Hva mener du med at “rep-emi har gått i minus”? Og Hva tenker du med “bekoste emien men i tillegg overtegne”? Tror du de trykker aksjer for mer enn 175 millioner om emisjonen blir overtegnet?

1 Like

Undertegnede har mye og lære og tar markedspsykologien til etterretning. Oppsummeres greit her:

“Nothing of any value can ever be taught, it has to be learned”.

Så god helg til dere alle sammen​:beer::beer::sunglasses::sunglasses:

5 Likes

Dette er ikke bookbilding hvor noen få uten aksjer fikk meget billige aksjer, og aksjonærer fikk tilbud om å delta i en min emisjon. Noen av ikke aksjonærer solgte med grei gevinst og ødela aksjekursen. Nå skal kun investorer med aksjer få tilbud om å delta i emisjonen. Hvis man ikke har lyst til å delta i emisjonen bør kanskje selge nå.

1 Like

Jeg gleder meg over at innskutt egenkapital kan tilbakeføres eierene uten skatt for hverken selskapet eller mottaker.

Ikke ubetydelig. Det ligger borti 14kr pr aksje der snart. Det er mye penger som ikke kan dobbeltbeskattes.

Jeg fant et svar jeg skrev om dette tidligere:

Så, ja det blir skatt. Å bruke tegningsrettighetene til å tegne seg for aksjer, utløser ikke skatt. Alternativet er derfor å selge aksjer for å kunne få kapital til å tegne seg - da utløses ikke skatt.

2 Likes

Hva er hensikten med presentasjonen 25 November - webcast presentation ?

  • 25 November 2021: Extraordinary general meeting
  • 25 November 2021: Last day of trading in the shares including subscription rights
  • 26 November 2021: First day of trading in the shares excluding subscription rights
3 Likes

Er nok for å sørge for at aksjonærene skjønner opplegget med tegningsrettemisjonen.

Om de har noe mer juice å komme med enn det vet vi ikke, men det hadde jo vært kjekt om de samtidig kunne meddele litt mer om melanomastudiet eller noe annet som gjorde at aksjonærene ser håp, ikke bare fanden på flatmark.

Jeg tror dette kan bli tidenes kjøpsmulighet, og etter emisjonen går det kun en vei.

Vi får meso data, avklaring TG, avlesning på AZ-studiet, partnere på melanom etc.

Litt ironisk så er vel Targovax det eneste biotekselskapet som ikke har lidd av Covid! Alle pasientene var ferdig innrullert når dette kom, og i det siste halvannet året har man bare ventet på effekt og avlesning.

Når studier skal startes igjen, kanskje fra H2 2022 så er vi forhåpentligvis ferdig med Covid-utfordringer i klinikkene.

16 Likes

Hvorfor velger selskapet den type emisjon som koster mest penger? Svaret er nok så enkelt at de ikke hadde noe annet valg. Selskapet feilet med å hente samarbeidspartnere som ville dele på investeringen. Fra å spise kirsebær ned de store, kjemper de nå om smulene. Riktignok kan den nye retningen bli spennende, men ting tar som vi vet tid og tid koster penger. Jeg tipper at kursen blir satt rundt 2 kr, Kommer nok ingen nyheter før siste dataslipp i Mesothelioma som forventes å komme midt i des. - Vi vet jo allerede at dataene er gode, så det hjelper nok sårt lite på kursen uten en avtale.
Veien for å få Melanom-studien er også blitt lengre og enn så lenge går de den uten partner. Som jeg har sagt før, kan det se ut som om tiden har gått ifra både Mesothelioma og Melanom. Hvis selskapet skal nå markedet, så tror jeg det blir i Colorektal. Dataene er guidet å komme rett over nyttår, men ikke umulig at de kommer allerede før jul. Rekruteringen gikk kjapt og det ble også antydet på presentasjonen i mars.

Ja det ser virkelig slik ut - alt er bare fryd og gammen, beroligende!

Skulle Targovax få omsetning vil de kunne belønne eierene ved å kapitalnedsette.

Bare skattefordelen dette gir for private eiere er av høyere verdi enn aksjen prises til i dag.

1 Like

Stille i båten her idag.

Kasta inn håndkle her ser ut til at robotene vil har prisene enda lenger ned :chart_with_downwards_trend: :man_shrugging: paperhands :roll_of_toilet_paper: :palms_up_together:

Spent hvor dette ender ved ukeslutt…

1 Like

Ser ut til at det kan bli billige aksjer!!

Flotte bidrag til diskusjonen her nå, fra olebolle og christobal. :roll_eyes: Latterlig.

Keep calm and carry on. Mye støy og forvirring/usikkerhet, og dessverre mange med sin egen agenda som ønsker å bidra til å forsterke dette.

Dette blir en spennende uke, og jeg tror den ender meget godt. :slightly_smiling_face::crossed_fingers:

9 Likes

ser tung ut targovax, med kommende emisjon på 30-35% rabatt på kurs her nede så ender det vel på 2-3 tallet. Dette jeg fryktet når de drøyde med emisjon som jeg mener burde kommet mye før, og da uten det tullet her som tar livet av kursen. Skulle vært satt på 7-8 kr når kursen var opp på 10+. SÅ hadde ting sett helt annerledes ut, Soug som ble svarteper her og “gamblet” på feil hest dessverre.

2 Likes

For den som kjøper nå og kan forsvare sin posisjon i emisjonen ser dette bra ut.

Jeg ser heller ikke bort fra at presentasjonen vil inneholde nyheter som setter emisjonen i et bedre lys.

1 Like

Ja håper det for deres del som sitter igjen rolig i båten, jeg gikk litt i minus men orker ikke å ta sjansen på enda mer devaluering av aksjen siden jeg heller ikke har noen planer om å gå videre i emisjonen da jeg ikke har ønsker om å selge andre aksjer jeg sitter på nå for å delta.

Igjen dette kan gå begge veier for se hva det blir ved ukeslutt 🤷

Er det hos Norges Forskningsråd du fant denne ? Prøvde å lete litt i søknader til behandling men klarte ikke å finne den igjen.

Nå som det ser ut til at ABN AMRO har begynt å selge litt. Hva er tankene rundt Storebrand, JPM og tilbakekalling av mulige utlånte aksjer ? Avhengig av emisjonskurs så vil det vel potensielt innebære stor utvanning for Storebrand og JPM dersom de ikke får tegningsrettene sine (?)

2 Likes

https://einnsyn.no/saksmappe?id=http%3A%2F%2Fdata.einnsyn.no%2Fnoark4%2FSaksmappe--970141669--9998--2021#

3 Likes

Tar gjerne imot en eneste god grunn til hvorfor selskapet skulle vente til rett oppunder før de eventuelt dro opp en kanin av hatten.

Hadde de hatt noe godt å komme med som skulle tilsi en forventet økning av verdi eller bedret sentiment så ville de neppe ha sittet og sett på kursen falle slik den gjør uten å meddele det de hadde.
Noe annet ville ikke være noe annet enn ett svik mot aksjonærene som har blødd og fortsetter å blø på vei nedover.

Jeg tror de er offer for noe så enkelt som at på tross av at de har, etter eget utsagn, ett veldig godt produkt, så befinner de seg i en situasjon som best kan beskrives som in limbo. De venter litt på det som har skjedd samtidig som de venter litt med det som skal skje. Og så trenger de sårt penger.
Er ikke veldig sexy det.

9 Likes