Derfor du snakker dritt om selskapet og ledelsen hver gang de melder noe positivt - fordi du som langsiktig eier syntes det er konstruktivt å bidra med skittkasting om ting som ligger år tilbake i tid hver gang selskapet melder om fremskritt? Som sagt, hver sin smak, og du får bare fortsette hvis det gleder deg.
Tror du hadde hatt godt av å lære litt av oss kortsiktige - det er faktisk mulig å finne en salgsknapp og gå videre i livet. Det er fullstendig åpenbart at du ikke liker selskapet, ledelsen, guidingen eller hva som leveres “men du er langsiktig eier” - hvorfor i himmelens navn er du det? Gir ingen mening, du har hatet selskapet i lang, lang tid, og hver gang det meldes om noe positivt så bidrar du med negative tanker om framtiden, ledelsen, guidingen, fokus, emisjoner, osv. Kommer en positiv melding er du garantert til stede for å spre negativitet. Hvorfor du da er investert er merkelig.
Det jeg ikke fatter er at folk som er negative til alt om selskapet kontinuerlig i lange perioder ikke klarer å ta konsekvensene av at de åpenbart har mistillit til selskapet, og så selge, og gå videre til ett selskap de har troa på.
Tror forøvrig aldri jeg har lagt skjul på at jeg er kortsiktig i mine investeringer, og at jeg kun investerer i selskaper jeg liker, på norsk børs (ikke utlandet, ikke shorting). Men som børsmygg prøver jeg kontinuerlig å hoppe fra selskap til selskap jeg tror skal gå opp på kort sikt - eller sitte i kontanter. Det er min strategi, og den fungerer helt utmerket for meg.
TRVX har nå meldt superklart at målet deres er å legge fram masse interessante data, og så finansiere videre dyr forskning på meso primært. Liker du ikke den veien så går det an å komme seg ut og holde deg ute inntil selskapet melder noe du liker. Liker man den veien - som jeg gjør - så kan man aktivt se etter tidsperioder å være investert i, ut fra hva som passer din egen strategi. Og selv om jeg ikke er det akkurat nå, så er jeg snart investert igjen, fordi jeg liker veien TRVX går.
Det at det finnes en rekke sytepaver i tråden er helt ok, alle får være positive eller negative og mene akkurat hva de vil.
Det som er idioti er å hevde at subjektiv synsing er fakta. Og det var egentlig mitt bidrag her: vær så negative dere vil, men ikke forsøk å hevde det er “fakta” at alt er rævva og suger og man “burde kunne forvente” noe helt annet. Det er subjektiv synsing, som dere for all del har rett til å ha, men ikke fakta.