Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax - Teknisk Analyse (TA)

Jeg følger med på momentumindikatorene på timeschartet, kan fort være at selgerene er ferdige.

Edit:

Vi er så nær å bryte over toppene fra de siste to år her

15 Likes

(har ikke live data fra TradingView).

Veldig spennende å følge med nå.

5 Likes

Nogen der er friske på at give en opdateret teknisk analyse efter dagens close?

1 Like

I går klarerte den første motstand på 10. Men så viste det seg at den traff i motstand på 10,13. Måtte zoome tilbake så langt som til 2018 for å se den. Der er det flere motstander oppover frem til 10,50, men den på 10,13 virker som ganske kraftig. Man skulle kanskje ikke tro at så gammel prishistorikk skulle være av betydning, men slik ble det i går. Aksjen fikk seg en reprising 2 desember og foreløpig virker det som trading ranger er hhv ~8,74 og 9,30 og 9,30 og 10. Vi befinner oss i øvre trading range. Det kan tenkes vi trenger store nyheter eller FOMO for å komme over sperrene på 10-nivået. Det vil nok bli et nytt forsøk på å klarere sperrene i dag. Vi kan også få en overraskelse nå i desember hvis det stemmer at colorectal data blir sluppet.

4 Likes

TG nyhet(er) vil drar den over og forbi… Må bare annonseres :slight_smile:

3 Likes

Chartet blir litt støkig av at det har vært emittert ut så mye aksjer, men noen ting kan vi se:

Market cap i selskapet er nå på det høyeste den har vært siden juni 2018, og nå er den aller første gangen man egentlig har sett skikkelig kjøping i markedet på enda lenger tid enn det, bortsett fra et par daglange idiotrally.

Så jeg må si at for all intents and purpose, så forventer jeg nesten at aksjen vil oppføre seg omtrent som om den er på “all time high”, selv om det selvsagt ikke stemmer, hverken med tanke på kurs eller market cap fra den første enorme oppturen.

Veldig mye oppside her, kan fint gå til 20 uten at jeg blir superoverrasket, hvis det fortsetter å være volum og bullish momentum

20 Likes

Denne gjengen er enig:
45. INVESTTECH INVEST AS INN 250 000 0,29%

6 Likes

Folk kan si hva de vil om investtech her inne, men de har hatt mye rett de siste årene. Så dette er et bra tegn :rocket:

4 Likes
12 Likes

Det som har gjort at folk på dette forumet har mislikt investtech så sterkt de siste årene er at de kjølig og klart bare har påpekt at “alle” chart har vist at biotech har vært i et deprimerende bjørnemarked måned inn og måned ut.

2 Likes

But now the wind is changing :smiley::chart_with_upwards_trend:

1 Like

2 Likes

En veldig god higher lows tendens i targovax

23 Likes

Hva tenker du om gapet som ikke er tettet @Savepig?

Tja. Greit å se at det er der, men med tanke på volumprofil og newsflow tenker jeg mer breakaway gap enn noen tidsbombe

5 Likes

Gapet opp til 30kr bør vel tettes snart. :smile:

6 Likes

Resistance 13,9 Kr

15 Likes

De siste hendelsene i Targovax, spesielt rundt oncos(Mesotheliom og Melanom), har medført betydelig høyere interesse i markedet. Jeg tror de neste meldingene vi får, vil medføre høyere kursløft en tidligere, pga økt fokus på selskapet og tillit! Kina melding, og div.annet snacks kan komme når som helst! Kan ingenting om TA, men magefølelsen er jævlig god! Tror på 20 kr før påske🚀 God jul!

14 Likes

Det er nu 3. gang der forsøges brud op gennem 11,00 men markedet afviser højere kurser for nærværende. Håber ikke positiv melding vedr. IOVaxis optionen resulterer i sell the news rally.

Jeg baserer primært min TA på støtte- og modstandslinier og aktuelt ser det ud til brud gennem 11,00 kræver relativ tung volumen; test af 10,00 ser sandsynlig ud pt. og brud på 10,00 signalerer ca. 8,50. Dagens handel har signaleret ca. 3 - 4 større sell-offs (ca. 40 - 75.000 stk), så vi må håbe niveauet holder.

Gapet skal nok tettes. Sånn er det jo ofte med Targo, dessverre.