Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tips og triks for å redusere strømregningen

Har ikke gjort noenting.

Det er et engangtilfelle hvor det blir forskjøvet. Men når den nye måten er innført og ting blir tilbakeregnet, så har det ingenting å si på totalen :man_shrugging:

3 Likes

Förstår den men är mycket sättet och förtroende mot bolaget som är frågan här. Hur många fel är det möjligt att göra på så kort tid är imponerande

1 Like

Vurderte å bytte, men for meg går det helt fint å betale forskudd. Skjønner de gjør det, liker det lite.

3 Likes

Det er svøpen med å være et lite selskap som endrer markedet, skjønner at de ikke har ubegrenset med kreditt. De har ikke en strømproduksjon i ryggen som bakker dem. Jeg velger å fortsatt bruke Tibber

4 Likes

Vekst koster.
image

Dette er tibber sine tall. Jeg følger med, velger å være kunde fordi jeg liker økosystemet, men jeg skjønner jo at de snart må tjene penger.

4 Likes

Kommer inte byta själv. Men de hade kunnat göra det 100% snyggare. Kan ju inte plötsligt komma som en överraskning att det ser ut som det gör för Tibber heller

1 Like

Kjedelig å ha betalt på forskudd hvis de konker… Da står man helt sist av alle kreditorene.

3 Likes

CEO kommer iallafall få ett vänligt brev i posten av mig då iallafall

3 Likes

I en verden hvor det flommer over av ulike sosiale medier, er det litt underlig at ikke konsumentene utnytter dette i større grad til å organisere/koordinere sin innkjøpsmakt generelt.

Spesifikt å finne den billigste strømleverandøren og bytte strømleverandør har aldri vært enklere. Alt burde ligget til rette for en FB-gruppe eller tilsvarende som fikk truet krav om forskuddsbetaling i knestående.

4 Likes

Foretrekker Motkraft framfor Tibber…

3 Likes

Det kan du si. Det er nok mange som forstår Tibber sin posisjon også hvis du bruker tjenestene deres er det vel en smule lockin?

Noen som har koll på vad som skjer nu när estimatet från Tibber blev på tok för högt för oktober. Får man tillbakabetalt överskudd i november? Klarar inte att finna svar på det el få ett svar från Tibber

De trekker det fra regningen.

Du får aldri penger tilbake bare fratrekk.

Er iallefall sånn det har vært når du produserer strøm.

Regner med det blir avregnet mot virkelig forbruk i oktober og estimer forbruk første halvdel av november

Blir 0kr i elräkning i november då.
Satte fakturadato 25e så har ju nesten betalt forskudd på hele oktober. Mycket tydligt informert av Tibber.
Men låter som egentligen ingen vet. Också bra information haha. Må nog byta etterhvert iallafall

Ble informert når dem kom med endringen. Forskudd som ble betalt ble regnet tilbake mot faktisk forbruk. Betalte du for mye ville det bli trekt fra, betalte du for lite ville du måtte etterbetale opp mot faktisk pris.

Skjønner ikke hvorfor folk stresser, med mindre man har det trangt fra før. Det er ikke slik at man plutselig betaler en høyere pris fra Tibber. Høye regningen (hvis man ser bort fra sinnsyke strømpriser) var en engangshendelse pga. omleggingen. Sluttsummen for strømmen vil bli den samme. Spotpris + 1 øre maks.

Dem dreit seg ut på altfor kort varsel, og ja dem bør få kritikk for det.

Föredrar att betala för faktiskt förbruk och inte gissat förbruk som nu blir framtiden för tibber. Tippar många förutom dig då är enig i det.
Hur räknar det ut lotto priset för nästa månad ? Eller kan de sätta vad de vill ?

Til syvende og sist så betaler jo du for faktisk forbruk. Er jo ikke slik at dem bare setter et estimat for halvparten av måneden og lar det være med det :man_shrugging: Bommer dem med estimatet blir jo det korrigert på neste regning.

Jeg skjønner at enkelte føler seg provosert, eller ikke vil betale på forskudd av prinsipp.

Men sluttsummen på regningen vil være den samme uansett hvilken aktør man kjøper strømmen fra.

Personlig er jeg der fremdeles pga. appen deres var milevis bedre en Fjordkraft sin. Og at dem har en åpen API løsning og integrasjon inn mot Home Assistant som jeg bruker. Og så lenge jeg ikke sparer noe som helst på å bytte leverandør så blir jeg værende foreløpig.

2 Likes

Förstår att jag betalar för det jag bruker i slutändan såklart.
Men som sagt så betalade jag för nästan hela min pga trekkdato 25e som sagt. Så ingen halv mån.
I praktiken kan de slänga på ett 8kr/kwh estimat för nästa månad då.

Ser ut som dem estimerer basert på forrige måneds snittpris du hadde. Slik dem gjorde hos oss.

Halvparten av månedsbruken ganget opp mot snittprisen jeg hadde på regningen.

Vi hadde en snittpris som lå 20 øre under systemets snittpris. Og det var den prisen dem brukte på estimatet sitt.

Så får du en snittpris på 230 øre neste regning, så er det den prisen dem bruker for å prise det estimerte fremtidige forbruket ditt. Uavhengig av hva systemets snittpris er for måneden.