Tilbud og etterspørsel gjør sånt med priser. Tipper de er tilbake til normalen om et par år når markedet er i balanse.
Så du har ikke gjort det når du melder konkurs innen 12 mnder?
Joda, er derfor jeg vet at de brukte masse penger på “annet” ifjor. Men jeg har ikke svaret på det du lurer på i hodet. Så da er det like enkelt for deg å sjekke regnskapet.
Byttet fra Tibber i dag. Forfall på fakturaen er samme dag som man betaler forskudd til. Så i realiteten vil man ikke tape hele forskuddet men evt overskytende på beregningen av forskuddet. Synes Tibber tok hardt i på estimering av desemberprisen, men det gjenstår å se.
Gikk inn på fastprisavtale med lokal leverandør til 55øre/kwh. Kan vise seg å bli «dyrt» men er samtidig forutsigbart og bilene kan lades hele døgnet uten å tenke noe på pris.
Fikk du fastpris avtale på 55øre/kWh nå?
Ja de tilbys av enkelte i noen deler av landet. Bedrifter kan få 55øre i noen deler av no2 for eks.
Ja, er såpass heldig at jeg holder til i NO4. Har hatt snitt på ca 25 øre til nå i 2022. Men velger forutsigbarhet nå, da det ser ut til at prisene her også er under mer påvirkning utenfra enn tidligere.
Skjønner, glemte et øyeblikk at vi ikke alle er i samme sone
Lite fastprisavtaler å få for private i NO2 i hvert fall, måtte sjekke litt nå.
Staten prøver å få til fastpriser på 70øre til alle uansett sone. Men produsentene gjør seg vanskelige.
Den regnes vel ut fra snittpris for måneden i ditt område uavhengig av hva du har betalt.
Hvis f. eks snittprisen i ditt område i desember blir 3 kroner blir støtten (3,00-0,70) *0,9. Dette ganges opp med ditt forbruk i kWh.
Har du lav fastpris blir dette et hyggelig regnestykke.
Du får vel ikke disse avtalene som privatperson
nei ikke som jeg har sett.
Men 70øre skal vistnok være noe de prøver å få til for alle.
Kjører vaskemaskin etc. for fullt i helga. Det er spådd priser på både 10 og 20 kroner kilowatten i uka som kommer pga reaktor i Oscarshamn som kobles ut for vedlikehold.
I sørlige Sverige blir det advart mot strømbrudd, så det er ganske alvorlig…
Får 3-årig avtale hos Polarkraft til 54,90 øre, enn så lenge. (NO4)
Gi meg den prisen i NO5, da snakker vi
Noen som har erfaring med dette?
(Forvaltningsavtale hos Fjordkraft)
Leste litt om avtalen og ser jo ut som de som har hatt denne siste to årene har kommet godt under snittet va vanlig spotpris. MEN jeg er super skeptisk til slike avtaler og mistenker derfor at jeg misforstår noe😂
Magisk om noen har erfaringer og ønsker å dele.
Bytter selv fra tibber nå med tungt hjerte, men jeg er også dessverre lite positiv til at de kommer seg ut av likviditetskrisen.
Scam avtale. Er en ting som gjelder. Spot. Alt annet taper du på i lengden.
Synes ikke det ser ut som scan, men det er nok risky.