Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

TIPS om billig gaming PC

Trenger du den CD-rommen? :smiley:

1 Like

Skulle til å si det samme. Har en surface pro 3 og har enda ikke savnet CD-rom :slight_smile:

Siden posten her Tips om billig gaming PC skal jeg komme med min løsning for dette:

Legger til grunn at du skal spille i 1080p. Finn deg en intel cpu fra tidligere generasjon type socket 1155. Har selv en I5 2400 som jeg plukket opp på finn for 300kr, fant meg 16gb ddr3 ram for 500kr og et hovedkort for 400kr. Kabinettet og strømforsyning fikk jeg. Kjøpte en fullhd skjerm på 24" på en lokal FB gruppe. Eneste som ble kjøpt nytt var et Geforce 1060 skjermkort samt en SSD.

Oppsettet leverer flott spill ytelse for hver krone. Ligger mange “builds” på youtube der folk prøver å få så mye spillytelse for pengene man klarer.

Blir ikke full ereksjon av oppsettet, men en helt greit brukende halvfeit en.

7 Likes

Takk for tips Warholm. Titta litt på finn og bekrefter det du sier. Litt utdatert, men fortsatt gode komponenter ytelsesmessig selges prisgunstig. Tror det skal være mulig å lage en grei rigg for 5-6 laks basert på et gtx1070 og det gamle gode kabinettet med tilhørende PSU.

2 Likes

Absolutt ikke! Men har bare ikke giddet å bytte ut enda…

1 Like

Kjøpte meg nettopp en ZBox med GTX1060, 16GB RAM og 525 GB SSD:

https://www.komplett.no/search?q=zbox

Gleder meg til å prøve den ut, men klarte å kløne det til og kjøpe Win10 på DVD i stedet for flash. :stuck_out_tongue:

Enkel fiks?

Så har du utstyr hvis en trenger den mer i fremtiden også. Ekstern slim sak er bra saker noen ganger.

Også rimelig enkelt å laste ned Win10 og installere det på en USB-stick, så går nok for det alternativet. DVD-spiller/skriver har jeg ikke behov for. :stuck_out_tongue:

Bestilte du på komplett er det vel bare å kontakte dem å endre bestilling? Om de ikke har sendt det alt.

Jepp. Hadde jeg dobbeltsjekket bestillingen, så hadde jeg nok oppdaget det. Gikk litt på autopilot i bestillingen og valgt os uten å sjekke om det riktig medium.

Jeg holder på å vurdere denne gaming laptopen fra alienware

Men SSD er ikke mer enn 80 GB.

Hva tror dere spesialister :slight_smile:

Her er specs.
Er takknemlig for gode anbefalinger

210-ACKD : Alienware 18
580-ABEH : Internal Nordic (QWERTY) Keyboard
328-BBEK : Shipping Box Alienware 18
338-BETQ : Intel® Core™ i7-4910MQ processor (Overclocked) (8MB Cache, up to 4.1GHz w/ Turbo Boost)
619-AENQ : Windows 8.1 (64Bit) Norwegian (Mulig å installere Windows 10)
658-BCDH : Resource DVD windows 8.
1 555-BBPU : Intel Dual Band Wireless-AC 7260 + Bluetooth 4.
0 490-BBRT : Dual AMD Radeon R9 M290X graphics with 4GB GDDR5- AMD CrossFire technology
470-AACO : Power Cord : European 250V
451-BBCB : 8-cell Lithium Ion (86 wHr) Battery
450-AAKK : 330W A/C Adapter
620-AAUO : Windows 8.1 (64Bit) Norwegian Resource DVD
429-AANM : Slot-Loading Dual Layer Blu-ray Reader (9.5mm)
401-AAIH : 2TB RAID (2x1TB 5400RPM) + mSATA SSD Caching
370-AANN : 16GB Dual Channel DDR3L at 1600MHz
320-BBDZ : Anodized Aluminum
391-BBDS : 18.4 inch (467.36mm) WLED FHD (1920 X 1080) TrueLife Display

Uten å ha sett prisen blir det vanskelig å si noe, men den der har ikke ssd, men hdd med ssd cache. I tillegg har den ikke geforce 10xx skjermkort, som jeg ville hatt som krav for en gaming laptop.

1 Like

Pris blir litt alfa og omega her. Vet at Alienware desktoppene er overpriset som fy sammenlignet med å plukke komponenter selv. Samme med laptop kanskje?

10500,- kroner

Den har ikke geforce men den har Dual AMD Radeon R9 M290X graphics

Hvordan ser du at den ikke har SSD? Jeg fikk oppgitt av selger at den hadde 80gb SSD.

Hva ville du gjort i dette tilfellet?

10500,- brukt? Styr unna! Den har ikke 80 GB SSD, men en 80 GB SSD til cache, altså mellomlagring av data. En 80 GB SSD til cache gjør at harddisken får bedre ytelse, men still…

Ok takk :grinning:

Du får en ganske god 15,6" fra Multicom til 9500 + operativsystem. Når Komplett kjører tilbud får du også mye maskin til 10-11.000. :slight_smile:

1 Like

Her er en link til tre forskjellige gaming pcer. disse er sammensatt for å gi mest mulig for pengene i hver sin prisklasse.
Han som har tråden er meget dyktig. På første side finner du de tre alternativene.
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1578470

1 Like

Makan. Det var jo griseenkelt å innstallere Win10 etter å fått det over på en USB-nøkkel. Kidsa nå til dags vet ikke hvor griseenkelt de har de har det som slipper å formatere ørten hundre floppy-er og være disk jockey mens os-et installerer. For ikke snakk om all autoexec.bat- og himem.sys-magi som måtte til for å få favorittspillet til å snurre.

Fremtiden er her! (Og jeg har endelig en decent spill-pc. Jobb-Macen til 30k dugde ikke særlig gitt… :stuck_out_tongue:)

5 Likes

Ser denne er på tilbud på Power i morgen (nypris 8999,- tilbud 4999,-).

Er den verdt det?