Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

@sulzrox Sikkert ikke helt det du er ute etter, men har hatt samme irritasjon. Jeg tar innholdet i screeneren, velger alle og kopierer dem over i en egen watchlist. Så kommer de på høyresiden istedet

1 Like

Tja. Det var ikkje så dumt det. Litt ekstra knotete men greit nok.

Hvilke motstand- og støtte indikatorer bruker folk her inne på tradingview?

1 Like

Det ser man i grunn ved å se på diagrammet. Noen bruker Ichimoku-skyen for det. Jeg har også “Support and Resistance (Barry)” i favorittene men bruker den ikke lenger.

Dagens/kveldens tradingview tips.

For dem som ikke har fått det med seg kan man nå snu charts opp/ned.

Alt+i

Utrolig nyttig da små nyanser kan komme tydeligere frem.

7 Likes

Tradingview ville være min store anbefaling.

2 Likes

Skitt, nå så jo porteføljen min plutselig dritbra ut!

Edit:

Men takk for tipset, jeg har drevet og tatt screenshot og rotert det opp ned :smiley:

1 Like

er det mulig å bruke nordnet api på tradingview?

Takker for tips @Savepig
Har da skaffet Pro+ til $179 (fikk tilbud på 50% rabatt med en gang).
Utrolig kult at man kan synke linjer og indikatorer på tvers av timeframes og ha 4 vinduer/split-screens på skjermen samtidig.

Har nordnet endelig fått seg ett api?

Dette tipset kjenner nok mange til - når man skal tegne støtte / motstandslinjer så har jeg normalt eyeballet dette. Hvis du skrur på magneten i verktøykassen før du tegner linjene snapper linjen automatisk til nærmeste OHLC verdi av baren du holder musepekeren over. Accuracy people!

8 Likes

Noen andre enn meg som har problmer med Tradingview i dag? Søker opp tickere, men ballen står bare å ruller(!) Utrolig irriterende :slight_smile:

Yep, null respons her heller.

Nå ser det ut som det har ordnet seg her. Kom plutselig tilbake.

1 Like

Etter forspørsel fra @vcp :+1:

Bruke tradingviews egen risk/reward verktøy.

Her velger du om du skal long eller short på posisjonen.
longshort
Trykk hvor som helst i chartet og denne vil komme frem. Alle blå sirkler kan manipuleres.
longshort2
Hvis man høyreklikker på den og velger setting dukker denne opp. Her legger du inn størrelsen på kontoen du kjøper fra. Du kan også velge risk som % eller beløp. Valuta settes automatisk utifra om aksjen er norsk, svensk, dansk osv. Her er størresle satt til 100000kr som eksempel. Og 1% risk av total kontostørrelse.
riskreward
Her ser man hvordan det ser ut når man har satt det opp med en entringpris på 69.6. Target på 93.6 og stop loss på 63.6. Utifra dette, kan man kjøpe 166 aksjer hvis man bare vil risikere 1% av kapitalen sin. Under står risk/reward faktor som er på 4. Så man tjener 4 ganger risikoen sin på posisjonen. Så med 1% av 100000kr og 4 i faktor, tjener ca 4000kr hvis aksjen når target.
Man får også opp kontoverdi hvis prisen når target og hvis stoploss ryker.

15 Likes

De fleste vet det sikkert, men tradingview har egen mobil app også. Fant det først ut etter 2 uker :sweat_smile:
så kan man sette opp tekniske alarmer når aksjen når X nivå / bryter trendlinjer osv og få pushvarsel mens du er på jobb.

Hola, dere som følger tett med her. Jeg er for tiden Pro kunde, men er interessert i Pro+, potensielt premium. Det som bugger meg veldig dog, er prisforskjell forskjellige folk får. Jeg f.eks. ser dette:

Mens en tradingkompis får dette:

bilde

Er det noen triks? Jeg har allerede kansellert min renewal, men får da bare 30% på min nåværende renewal og den fordelen trekkes fra en evt. upgrade…

black friday og cybermonday bruker å ha gode tilbud.

1 Like

Takk skal du ha, denne var genial! :slight_smile: Siste og viktigste delen der jeg ikke var klar over.
Veldig bra deling @rosk82 :muscle:

Feil i Tradingview?


Ahh utbytte :man_facepalming: