Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

det tror jeg ikke du får på de nordiske, hvis det er der så prøv å kjøp level 2 markedsdata

Tror man må være knyttet til en megler.

Som f.eks Saxobank eller lignende.

Ok. Men Level 1 da? Hvor ser jeg det på en fornuftig måte?
(Level 1 vises heller ikke under Depth Of Marked)

Ingen av disse er tilgjengelig med mindre man har knyttet Tradingview til en støttet megler.

Man kan da gjøre alt via Tradingview. Kjøpe, selge, stoploss, limitorder osv.

Tradingview viser bare pris og volum. Ordrebok må man få fra megler.

2 Likes

Er det tradingview koblede meglere som dekker norge sverige danmark godt?

Eneste jeg vet om er Saxobank.

Noen som vet hvordan man kan linke 2 vinduer slik at om man har oppe 2 vinduer på samme aksje og bytter ticker så byttes den i begge vinduene?

sync

1 Like

Andre som har problemer med Tradingview i dag?
Går ekstremt treigt og ikkje alltid den klarer å oppdatere chart og data.
Har prøvd på 2 forskjellige pc

Edit
Fann svar sjølv :slight_smile:

2 Likes

Lurte på det samme selv, men hadde ikke tid å sjekke ut.

Fann ut i dag at vi kan lage vinduene større og mindre. Det må være nytt for det har irritert meg før at vi ikkje kunne.

3 Likes

For info kan man laste ned desktop appen og ha flere åpne vinder på desktoppen samtidig.

Tester selv med 3 vinduer nå.

1 med daily oversikt, 1 med timebasis og en 3 med kun watchlister/screener.

Man kan i tillegg splitte hvert vindu opp i 2, 4, 6 eller 8 som i nettleseren, basert på type subscription.

Har ikke testet hvor langt man kan strekke det :joy: Men for personer med flere monitorer kan jeg anbefale å laste ned appen og teste den.

6 Likes

Hvordan er oppsettet ditt med flere monitorer?

Har bare en 49" ultrawide eller hva det kalles.

Begynte å eksperimentere med det i dag. Men har forleøpig ett vindu på timebasis med sine indikatorer som jeg tester foreløpig. Og gode gamle Wyckoff oppsett på daily med noe basic indikatorer som volum, OBV, relativ styrke osv.

Litt usikker på 3. vindu med tanke på watchlister, screenerliste osv :man_shrugging:

5 Likes

Har eit problem med at mine TA av og til blir slettet heile eller delvis.
Andre som har opplevd samme problem? Evt har ei løysing.

Har 2 pc pluss 1 IPad som eg bruker.

Hvis du bruker disse vinduene er det ikke alltid det er “sync” mellom dem.

Er noen innstillinger tror jeg.
tradingview

Trøblet litt med at det var autosave en gang i tiden.
Når jeg var litt ustrukturert og “jobbet” på samme chart på flere enheter, så endte det ofte med en autosave av et tomt chart fra f.eks padden.

Så manuell lagring på alle enheter om du jobber på flere enheter, så har du bare deg selv å skylde på

Bruker kun manuell lagring. Autosave blir berre tull for meg.
Bruker kun 1 oppsett.
image

Det er ikkje alltid alt på charte blir slettet. Det kan være lagret noen dager for at så mangler deler av det. Og så er det sletta på noen chart og ikkje på andre.

Må prøve å feil søke litt viss ingen andre har samme problem.

Har hatt samme “issue” når jeg har brukt den løsningen.

F.eks Daily og hourly kan vise det samme hvis jeg tegner mens oppsettet er satt opp slik. Men hvis jeg endrer til å kun ha 1 vindu, vil ikke det jeg tegner da komme inn på alle vinduene. Det virker som man har 1 “master”. Og streker blir kun synkronisert mens 2, 3 og 4 vinduer er oppe.

Og noen ganger kan jeg finne ting jeg har lagd i ene vinduet, kun dukke opp når jeg går til flere “vinduer”.

Klønete forklart, I know :joy: