Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview

For å slippe å trykke på alle knappene med forskjellige oppsett, så kjøper dere premium så får dere lagre så mange layouts som dere orker, som så kan legges i en egen bokmerke mappe i nettleseren
:face_with_monocle:

Bruker Pro+. Holder plenty. Men har masse indikator templates jeg hopper mellom.

Har installert appen, som gjør at man kan åpne flere vinduer og “synce” dem ved behov.

1 Like

Aner ikke, men kan det ha noe med cache/cookies å gjøre?

Forresten: kan noen anbefale en god kilde for effektiv bruk av Tradingview? (Oppsett osv)

Jeg liker å bruke softwaren man installerer.
Får opp vinduer nett som nettleseren. Men man kan synce så mangen tabs man vil, ved å velge hva slags farge du har på tabs definerer du hvilke tabs som skal synce. Du kan også dra tab ut av vindu nett som Google for å lage ett eget vindu. Og det vil fremdeles synce så lenge du beholder fargen.

Så lenge alle tab er i 1 vindu vil du ikke miste oppsett når du stenger.

Du kan også enkelt bare splitte opp i forskjellige vinduer for så å aktivere en indikator template du har lagret.

Kjører selv 2 vinduer. 1 på daily med ett oppsett og 1 på timebasis med sin egen template. Men begge har samme farge så de synkroniserer.

1 Like

Høres bra ut! Får eksperimentere litt. Er litt for daff når det gjelder trading så burde vel strengt tatt ikke holde på - men greit å i hvert fall kunne følge med…! :confused: Bruker også appen, mye bedre enn web synes jeg :smiley:

Hvordan få volum på index?
Får ikkje på Norsk og Svensk børs.
image

image

Tror ikke det er mulig. Det var volumvisning for en god stund siden. Men forsvant når børsen gikk over til nasdaq tror jeg.

Sinnsykt irriterende.

har frustrert meg mye over det der ja…

Vurderte å lage egen indeks, det er litt av en jobb å lage et skript som gjør indeks med volum, hvordan vekte, hvordan få inn mer enn 40 selskaper (som er begrensning i TV) i samme skript. evt hvordan selektere selskaper som går inn i indeks
(så når du har gjort alt dette, så går ting inn og ut av indeks, så må du rette, ikke morsomt)

Har sendt inn ein klage til Tradingview hjelper vel ikkje men vi må jo prøver. Rart det skal være så vanskelig men det koster vel og vi er vel ikkje mange nok fra norden.

Jupp.

Oppdaterte selv excel arket mitt hin dagen…

Vekk med selskap, inn med nye, endring i indekser osv.

Heldigvis har jeg gjort en del forbedringer over tid, slik at jeg nå bare endrer en plass, så forplanter det seg videre.

Jeg tror faktisk sånt hjelper; før i tiden var det vanlig å anta at mening fra en person representerer 10.000 feks (avhengig av brukerbasens størrelse) - med sosiale medier har nok hver klage litt mindre slagkraft. De fleste bedrifter er også mer kundeoriendert. Uansett verdt å klage! :ok_hand:

Fekk no dette svare. Ikkje mye oppløftende.

Hi! The thing is our data provider just does not provide any volume data on OBX (and many other indices for that matter). So it’s not likely to happen sooner than we change the data vendor. I’ve tagged you though so if things change in this regard we’ll let you know. Thank you very much for your understanding. Stay safe and have a great day!

Hmm - nettopp - kanskje det er noen store i Norge som ikke vil at menigmann skal ha tilgang på volum for indeks. Kan ikke være veldig vanskelig for data-vendoren å levere.

1 Like

Det var ein flott indikator. Kan du legge ut link til den?

Tabellen? Den har jeg laget selv i pinescript. Link: PerformanceTable — Indicator by VCPTraderen — TradingView

2 Likes

Takker så mye. :heart_eyes:

Eg ser Sjakk svarte deg men eg bruker denne knappen. Enkelt å slå av og på

1 Like

XACT_BEAR er en god indikasjon på volumet på OMX.
OBX er det verre med

3 Likes

Bruker denne plattformen daglig.
Oppgraderte til Pro+ nå :slightly_smiling_face:

2 Likes