Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #5: Hva betyr brukernavnet ditt?

Lapla delen av nicket er kombinasjon av fornavn og etternavn. Gam delen står for games. Jeg hadde blant annet en spillnettside hvor det var mulig å laste ned gamle spill (abandonwares). Den siden finnes faktisk fortsatt (men ingen spill linker fungerer…) og engelsken der ser jeg nå er uhorvelig dårlig! :smile: Lett å se nå når jeg ser tilbake på den over 15 år gamle siden :smile:

Her er den forøvrig fortsatt: http://abandonware.20m.com/

Kanskje jeg må begynne å oppdatere den igjen :slight_smile:

5 Likes

Fordi av og til føles aksjehandel som å gå rett opp en vegg - tyngdekraften drar deg alltid nedover, men av og til vinner man over den. Tror jeg har hørt navnet Wall Street før, men kommer ikke på i farten hvor…

3 Likes

Giorgio er navnet på en gammel helt fra 1970- og 80-tallet, Giorgio Moroder. Han er jo blant annet kjent som synthkongen da han var en pioneer på dette området med filmmusikk til blant annet klassikerne Midnight Express(Alan Parker), Top Gun(Tony Scott) og Scarface(Brian de Palma)

4 Likes

De to første bokstavene i for- og etternavnet mitt, som fiffig nok blir forkortelsen for deilig majones. (Har nettopp ordnet meg profilbilde for å understreke dette. Jippi! Feirer med skive nr. 87.

6 Likes

Back in the days lagde jeg en Starcraft 2 konto med navnet Martin Slow, fordi man alltid kunne se navnet til den man spilte mot ved starten av hver kamp. Så jeg ville lure motstanderen til å tro at jeg var treg så han ikke forventet et tidlig angrep. Funket ganske bra ^^

Etter det har jeg brukt det navnet på det meste siden det aldri er tatt og Martin alltid er tatt. Her var Martin tatt så det ble Martins :slight_smile: Martin Slow, med bare en liten s. Heter forøvrig Martin. :wink:

5 Likes

Mener Daft Punk har en sang med navnet hans?

Jepp, introen er Giorgio selv som forteller om starten av karierren. God sound.

3 Likes

Targovax skal gjøre meg styggrik​:dollar::wink:

5 Likes

Gunners er kallenavnet til favorittklubben min Arsenal

3 Likes

Xzavier kommer kanskje ut i fra Charles Xavier fra X-men, men ble vertfall første nick på WoW eller Cs. Ellers så holder det meg ganske anonym :slight_smile:

2 Likes

Liker også å være anonym, så har valgt å bruke etternavnet mitt på internett. Med så mange som heter det samme skal det mye til før man treffer rett Jensen ved bare å gjette.

8 Likes

Siv @Jensen?

6 Likes

Også traff du på første forsøk :sweat:

8 Likes

Alltid vært dårlig på å finne på “kule” nick og varierer mye.Synes imidlertid at KLM (for de som er så gamle :slight_smile: ) alltid har hatt mye morsomme ordspill og navn så denne gang falt valget tileldig på navnet på en av de gamle humorkarakterene deres :sweat_smile:

5 Likes

E.Rustica er det latinske navnet på vierspurv som er i ferd med å dø ut i norsk natur. Sannsynlig 2-10 hekkende par igjen i Norge… Om jeg er nerd? Neida… :wink:

11 Likes

Er ikke Rustica en pizza og? :joy:

3 Likes

Spilte poker profesjonelt noen år. Da var dette mitt første brukernavn, godt inspirert av navnet mitt.

3 Likes

Watts, som i Alan Watts filosof, livsnyter og sikkert en av de mest erfarne mennesker som noen gang har levd - med fritt levesett, mildt sagt annerledes tanke sett etc :stuck_out_tongue:

6 Likes

Alan Watts er et av de mest fascinerende menneskene verden noensinne har produsert. Forut sin tid på mange måter. Nå lever vi i en tid der vi virkelig kan gjøre våre egne valg, og drite litt i penger. For å gjøre det vi virkelig vil.

2 Likes

han var mange år før sin tid…tenk å tale ut mot å ha en jobb bare for å jobbe med noe man ikke liker for å betale for lån man egentlig ikke vil ha, for å lære kidsa opp på samme måte osv, på 1950 tallet. DET kan ikke ha vert særlig poppis, dessuten at en ikke skal frykte døden og du er universet og andre ting han likte og si :stuck_out_tongue: kan bare tenke meg de virkelig hardbarka sauene , snudde i døren…et under at han ikke ble skutt :stuck_out_tongue: hadde nokk ikke mange nokk følgerer til og starte en bevegelse som noen fryktet :wink:

3 Likes