Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #5: Hva betyr brukernavnet ditt?

Nicket mitt pnordhagen er egentlig fornavn Patrick og etternavn Nordhagen.

Følte jeg var for gammel til å bruke IRC / CS nick som HydriX og zAICO som er mine gamle aliaser :smile:
Ellers går jeg under Kloa på shareville.

4 Likes

Gammel gnist (telegrafist) i den norske handelsflåten. Åpenbart hvorfor vi fikk det kjælenavnet ombord på båtene.Avsluttet den karrieren i 2000 som Radioofficer/Chief Radioofficer på cruisebåt verden rundt.

5 Likes

Velkommen ombord @Gnisten! :slight_smile: :anchor:

2 Likes

Har noen tatt over for @morgensol mon tro? :grin:

Haha, denne linken likte jeg, for jeg har gjort en kjempetabbe. Jobbet i nordsjøen og pusher er boresjef på norsk, prøvde pusher men det var tatt så da sto forslaget der pusher1 jeg trukte ok og ble nedringt av kamerater og venner. Jeg så ikke at pusher1 ble pusheren før de gjorde meg oppmerksom på det. Nå står den der som en kuriositet vi har smilt av mang en gang. Mvh pusher1

7 Likes

Så toolpusher da, ikke night pusher? :slight_smile: kommet et godt stykke på karriereveien offshore da :+1:

Så lenge det ikke er stoolpusher… :sunglasses:

3 Likes

Ah, et undervurdert yrke. En av de viktigste jobbene på en platform fylt med halvfeite menn i 40 årene med dårlig trykk i tarmen :slight_smile:

2 Likes

Jobber for øvrig ofte tett sammen med Ass.Pusher :joy:
Og Ass.Driller :sweat_smile:

1 Like

Er så enkelt som at jeg valgte Hoven med bakgrunn i en fantastisk skylift/gondolbane som er åpnet i Stryn kommune. Den bør oppleves av alle. Søk på Loen skylift-Hoven,og få ett kick. 1000m opp på 5min. Europas bratteste gondolbane. :sunglasses:

3 Likes

Korben er Bruce Willis’ karakter i The Fifth Element, som forresten er 20 år i år. (Filmen, ikke Willis)
Anbefaler selvsagt filmen om noen ennå ikke har sett den :slightly_smiling_face:

6 Likes

Muuuulti Pass! :laughing:

5 Likes

Kanel… Tog min master i electronic engineering, dvs jag “kan el”… och så är kanel en fantastisk krydda.

5 Likes

Morti er kort for gamernavnet mitt Morticon. Morticon betyr ‘lurer døden’. Jeg er en pvp spiller.

5 Likes

Er oppvokst på Fuglset i Molde. Derfor brukernavnet😁

2 Likes

100 dollar sedler, fordi at jeg har en drøm om å bade i de. :slight_smile:

3 Likes

zool - navnet på karakteren i et Amiga-spill .

1 Like

karakter fra filmen half baked

2 Likes

mitt betyr ingen ting, bare ble sånn når jeg registrerte meg og ikke kom på et brukernavn å velge.

3 Likes

Brukernavnet mitt er noe så enkelt som etternavnet til en gjerrig mann i Andeby, innvertert.

5 Likes