Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

18 Likes

“Conclusion: Treatment was well tolerated. The rapid expansion of UV1-specific Th1 cells in the majority of patients indicates synergy between UV1 vaccine and CTLA-4 blockade. This may have translated into clinical benefit, encouraging the combination of UV1 vaccination with standard of care treatment regimes containing ipilimumab/CTLA-4 blocking antibodies”

Og så vil jeg minne om noe jeg skrev da de overordnede data ble presentert før jul:

2 Likes

Remind me - hvordan vet vi at de lever dersom de ikke har blitt fulgt opp?

Fordi dette er det eneste selskapet med fikk gjennomslag for at de måtte få vite.

“The fact that you are alive is not considered clinical data” uttalte forrige CEO om dette.

3 Likes

Ja ja, pasientens veier er uransakelige, og det er en del av risikoen med å gjøre studier.

50% ORR hadde sett mycke godt ut ifht historiske kontroller av ipililumab alene (12% ORR) - men OS’en er et så sterkt signal som noe fra en så liten studie.

Mon tro om vi får se oppdatering på ORR fra Keytruda-UV1-melanom-studien når de skal presentere den senere i 1H.

Som jeg skrev tidligere en gang, så er det vanskelig å sette seg inn i deres situasjon, men samtidig tenker jeg at det egentlig er ganske kjipt gjort. Det er jo tross alt veldig viktig for forskningen at de ikke melder seg ut på denne måten. Og det de utsetter seg for, er kun radiologiske undersøkelser, så langt jeg kan forstå. Og disse to lever altså etter fem år - kanskje nettopp (og tror jo vi) som følge av studien de har vært med på.

Og det hadde virkelig vært interessant å ha data fra disse to!:

2 Likes

Ja, det er irrierende at datapakken blir litt forstyrret, men så vidt jeg vet så er det ikke så uvanlig at pasienter skipper oppfølginger så hvis vi skal skylde på noen så er det strengt tatt Ultimovacs som skulle gjort en litt større studie :smiley:

Anyways, signalene fra denne studien er ganske pene, så det er ikke rart vi får forventninger til INITIUM hvor de også legger til en PD1-hemmer.

4 Likes

Hvordan har Tycoon (Spetalen) og Tigerstaden kommet seg inn med såpass store beholdninger uten å engang bremse fallet som har pågått i ukesvis?

Hvor mange aksjer har de? De er ikke synlige på topp 50 i alle fall.

1 Like

Om du tenker på den børsmeldingen så er det vel bare Falnes som har tilknytning til Ulti?

Hvilken børsmelding?

Den 6.4.2021

Dette kan være litt forvirrende, men det er en «samlemelding» med ulike tickere, så ser ikke ut som Tycoon er på topp 50 i Ulti

1 Like

Vent litt, sier dere at Tycoon har kjøpt Gjelsten sin eierpost?

Hvordan drar du den konklusjonen?

1 Like

Hvis Tycoon har kjøpt 1 mill aksjer i Ultimo så er de jo inne blant top 10… Skeptisk.

Det står jo i teksten at det er i DLTX Tycoon har kjøpt. I Ulti har Kristian Falsnes økt med 708 aksjer

6 Likes

Ser det nå. Meldingen var publisert under ULTI hos Nordnet, så i farten trodde jeg alle gjaldt ULTI.
Beklager.

GM-CSF

The “Great Debate” at Immunotherapy Bridge 2020 hvor vår venn Paolo har medvirket

“In particular, a paradigm shift from therapeutic vaccination to preventative vaccination in earlier-stage patients may be needed”

1 Like

At dette medikamentet, som Ultimovacs og andre bruker som en adjuvant i vaksiner, også har en effekt i seg selv mot Alzheimer er jo spennende. Men ikke relevant for Ultimo - så ingen misforstår dette.

Målet med TET er å finne en adjuvant som erstatter sargramostim/GM-CSF fordi den har ganske heftige bivirkninger.

For apropos disse bivirkningene, så fikk jeg nå sett intervjuet med den første pasienten i Ultimovacs sitt fase I i melanoma som du lenket til for noen uker siden. Som altså er en av de seks av tolv som i dag lever, og en av de tre som hadde “partial response”. Og hun var tydeligvis pasienten som fikk et anafylaktisk sjokk som satte denne studien på pause en liten stund! Noe man altså konkluderte med at var nettopp GM-CSF og ikke UV1 som trigget. Og som man heldigvis heller ikke har sett siden så vidt jeg vet.

6 Likes