Helt enig i at volumet man opererer med vil ha betydning for hvilken strategi man kan velge, men tror ikke det er så mange her inne som flytter kurser akkurat. Og hvis man ikke er så stor at man gjør det, så er det en av få fordeler man kan ha som hobbyinvestor.
I tilfelle så kan det være et moment som taler for en tradingstrategi som utnytter svingninger. Det er hva jeg har hatt klart mest hell med i Biotek selv, men enig i at det krever mye, både oppmerksomhet, struktur og mentalt fokus. Vanskelig å opprettholde i lengden.
Som jeg skrev til @Martins så er det ikke nødvendigvis trading å definere et exit-punkt. Når folk snakker om at biotek er binært og at det enten blir jackpot eller ingenting, så er det lett å glemme at man så langt ikke har definert hva jackpot egentlig innebærer for en selv. Og før man har gjort det, så har man egentlig ingen investeringsstrategi, bare en god drøm.
Siden dette er et investorforum så hadde det vært interessant å høre hva slags exit-strategier folk tror på/har:
-
Det fundamentale er golden, dette blir konge, jeg sitter til himmels og forstår nok hvilken kurs det er når vi kommer dit
-
Det fundamentale er golden, dette blir konge, jeg sitter til oppkjøp, hva enn det blir
-
Det fundamentale er golden, dette blir konge. Jeg selger på kurs 3000kr
-
Det fundamentale er golden, dette blir konge, jeg sitter til Initium-data
-
Det fundamentale er golden, dette blir konge, jeg sitter til oppkjøp, …meeen hvis jeg får 10X innen ett år så selger jeg uansett for det er langt over forventning.
-
Driter i det fundamentale og trader som f… med TA
Listen er ikke uttømmende…