Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg skjønner ærlig talt ikke at dette er så vanskelig.

Når de til og med sier i børsmelding før jul at deres jobb er gjort, men at de venter på signering fra BP og CRO, og forventer at dette skjer før nyttår, hva skal de si nå da? Det har gått tre-fire dager over fristen. Er det noe poeng i å si at de forventer at det skjer snart? Eller skal de sette en ny frist som de ikke har kontroll over?

7 Likes

Den 22/12 var “nyheten” at alt var signert og klart fra Ultimovacs sin side. Og de var eksplisitte på at de venter på CRO og BP sin signaturprosess. De forventet at den var ferdig før årsskiftet. Nå er man noen dager over. Og, de ville børsmeldt umiddelbart hvis det var noe som helst utover det faktum at TTT. Det at de ikke melder noe betyr at det ikke er noe nytt, og at de pent må vente (litt til) på to parter de ikke kontrollerer.

Edit:

Når dét er sagt, så er jeg minst like utålmodig som dere andre! Tweeten min fra 7. desember (og som Einarsson likte) did not age well:

3 Likes

Jeg tror problemet ligger i at man ikke ønsker at CEO skal gi en liten kommentar kring dette i en børsmelding som handler om noe annet. Man ønsler en helt egen børsmelding slik at informasjonen blir mest mulig lett håndterling for massene. At skrive av seg ansvaret i en børsmelding som dreier seg om noe annet ser ikke like åpent ut, det ser man på kursen og til og med på de oppegående aksjonærene her på TI. Lurer om mannen i gata har fått med seg den setningen til CEO? Tror ikke det…

Beklager, men her er jeg fullstendig uenig med deg. Enhver aksjonær får ta ansvaret for å lese de børsmeldingene selskapet sender ut.

3 Likes

Jeg forstår jo frustrasjonen siden man som biotekinvestor på Oslo Børs har vært vant til best case-guiding som har bommet med årevis i enkelte tilfeller. MEN - Det er min fullstendige overbevisning at ledelsen i Ultimovacs har sett dette problemet, og sett hva det har ført til av forvitring av aksjonærverdier, og de har forsøkt å legge seg på fullstendig andre enden av skalaen.

Hvis man hører eldre Radiumpodcaster med tidligere CEO Arnesen, så får man fort en feeling av at de guider nøkternt og hva de faktisk tror kommer til å skje. De ønsker ikke å villede noen, og de ønsker å være selskapet som leverer på det de sier de skal levere.

Jeg mener track recorden til selskapet, samt den eksemplariske børsmeldingen hvor de beskrev nøyaktig hvordan situasjonen var, gjør at de fortjener litt slack på at big pharma ikke har funnet det for godt å signere kontrakten enda.

Sannsynligvis kommer det til å synliggjøres enda større aksjonærverdier innenværende og kommende år i Ultimovacs, og de som mente dette var en 2022-aksje sommeren 2020… De har blitt bevist ettertrykkelig feil.

Posten hvor jeg nettopp forklarte mitt syn på hvorfor aksjonærverdiene vil øke
8 Likes

Apropos diskusjonen om Ultimovacs kan bruke sine randomiserte studier som utgangspunkt for midlertidig godkjenning , så ser man at feks Repliumne benytter samme fremgangsmåte og strategi

6 Likes

Noen som har magefølelse på når samarbeidet med BP blir meld ? :slight_smile: Nå har vi ventet lenge!

Dr. de Sousa added: “Although we have signed our agreement with the lead investigator for our previously announced third Phase II clinical trial, we will need to wait for the investigator and the pharmaceutical partner to finalize the signature process for their agreement before we can provide full details, which we expect to do before year end.”

2 Likes

@Annab Jeg aner ikke. For min del (som jeg har lagt fram teorien om over her) så er det like sannsynlig men en femte randomisert fase 2-studie som at den tredje kommer på mandagen. Dersom de har flere på planen så jobber de nok hardt nå med å close avtalene i nærmeste framtid slik at de får data noenlunde samtidig. Mange er nok investert for 1H21 på grunn av denne investeringstesen.

Ellers så er det velsignet stille på forumene samtidig som kursen ligger i ro rundt 80. Håper det skjer noe i uken som kommer nå, for da kan vi endelig oppnå en prising som setter Ultimovacs mer på kartet, både i Norge og i utlandet. Market cap for selskapet er enda kun 2.6 milliarder NOK.

2 Likes

Ultimo har holdt seg bra…
Enig i at til uka bør vi få en signatur og detaljer rundt dette… Veldig spennende! :blush:

Så man kan danne seg en oversikt over behandlingstilbudet innen H&N

1 Like

Oslo, 11 January 2021: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”, ticker ULTI), today announced its participation in the Phase II DOVACC collaboration study with the Nordic Society of Gynaecological Oncology – Clinical Trial Unit (NSGO-CTU), the European Network of Gynaecological Oncological Trial Groups (ENGOT) and AstraZeneca, to conduct a randomized Phase II clinical trial to evaluate Ultimovacs’ proprietary universal cancer vaccine, UV1, in combination with AstraZeneca’s durvalumab and olaparib in patients with relapsed ovarian cancer.
9 Likes

Flott :chart_with_upwards_trend:

1 Like

Wow.

1 Like

Perfekt!

1 Like

Bulltimo leverer varene de. Fra å være en trade på nyheter, så går denne inn i min langsiktige portefølje. For en god start på uka :blush:

Har du lust å komme med en analyse/vurdering?

1 Like

Ultimovacs management will host a webcast on Monday, January 11, 2021, at 11:00 a.m. CET to discuss the DOVACC clinical trial in more detail. The webcast will also feature a short video statement from lead investigator Dr. Mirza. The live webcast can be accessed through the investor section of Ultimovacs’ corporate website at www.ultimovacs.com. The webcast replay will be available for at least 72 hours following the call.

Gjerne, men indikasjonen kom så overraskende på meg at jeg er for lite innsatt i materien. Anbefaler webcasten, men førsteinntrykket er at dette er supert. Her får man nesten to studier i én, i et at det er tre armer.

Ovarian cancer is the deadliest gynecologic malignancy, accounting for 226,000 new cases and 158,000 cancer deaths globally each year

Dette er nok en studie som vil vekke oppsikt over hele verden, i hvert fall i de medisinske miljøene.

@Boykie kan kanskje si noe mer fornuftig om dette.

6 Likes

The first arm will enroll 46 patients receiving the PARP inhibitor olaparib. The 46 patients enrolled in the second arm will receive olaparib and the checkpoint inhibitor durvalumab. The third arm will include 92 patients that will receive Ultimovacs’ UV1 vaccine in combination with both AstraZeneca drugs. The primary endpoint is progression-free survival (PFS) in the treatment arm with solely the PARP inhibitor olaparib, versus PFS in the triple combination treatment arm. Under the terms of the collaboration, Ultimovacs will provide its UV1 vaccine and AstraZeneca will provide the PD-L1 and PARP inhibitors for the study.

1 Like

The average cost of care for women with ovarian cancer in the first year after surgery is approximately $100,000

Dette kan gi grunnlag

Hvordan kan man ikke eie dette selskapet :smiling_face_with_three_hearts: