Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Hva tenker dere om nedside dersom NIPU ikke møter primary endpoint?

Det begynner å dra seg til nå skjønner jeg, langdistansegåing og nye fronter både her og der.
I den forbindelse er mitt tips, at NIPU kommer ut på 42 27, som ble nådd ca 1504 når man tar 2 linje kontra 1 linje i betraktning. Da har vi en p verdi på 0.0051, dvs over 99% sannsynlighet for at UV1 virker, samt en HR på ca 0.57.
Vi er da ca 4 uker ute i vaskeperioden, så kanskje 1 juni og 6 uker vask, ja da smeller det!
Datagrunnlag, Polygon sin tabell og hr kurve, ispedd tanker jeg satt igjen med etter å ha lest artiklen som ble publisert her på tråden om 2 linje behandling.

5 Likes

69 events i NIPU, så skal vi si 42 i kontrollarm vs 27 i eksperimentell?

1 Like

Da er det gode odds for at fu ender opp med én dreven golddigger med botoxnebb og det hele.

Og du er helt trygg på at din nåværende ikke er på Tekinvestor hun også?

Selvsagt 27, retter det nå

Haha, botoxnebb, klasse :grin:

Restylane eller filler nebb i så fall. Botox er i panna og øyekroken.

2 Likes

At du vet dette er skumlere enn botox i lepper må jeg si :stuck_out_tongue:

2 Likes

Alt en medisiner vet :grinning_face_with_smiling_eyes:Føler ingen skam over å surre litt med disse produktene. Men burde sjølsagt konsultert Sofie Elise før jeg ga meg ut på dette fagfeltet :rofl:

Ellers kan jeg legge til at jeg vet ørlite mer om taksidermi - og generelt at utstopping passer bedre på døde organismer enn levende.

2 Likes

Er ikke av erfaring, men fra teori. Botox gis inn i en muskel for å lamme, nebbet er ikke en muskel :wink:

Er jo mange er som potensielt snart kommer til å bli kjernekundegruppe for fillere og botox etter Ulti-data, så tenkte bare å sette dere på riktig spor før dere fått noe dodgy opplegg

image

5 Likes

Forstår på innleggene her nå at det er på tide med en avklaring… :joy:

3 Likes

Jeg tenker at det ikke er sånn at 0,73 er «hit» og 0,74 er «miss».

Det er et større utfallsrom enn som så, og masse data som vil være interessante for partnere å se på, selv om man havner høyere opp på 0,7-tallet.

Et «problem» med dårligere HR (utover at effekten tilsynelatende ikke er stor nok), er at p-verdien også blir dårligere og gjør det dermed vanskeligere å bevise at den «lille» effekten som UV1 tilsynelatende da ville gitt (dersom f.eks. HR=0,8), ikke skyldes tilfeldigheter.

Korrigerer meg gjerne om dette blir feil eller unyansert.

1 Like

Hvor mange pasienter fra kontroll armen i nipu har vært med lenger enn 7 mnd?
Jeg så hnrk nevnte at det var 80 pasienter som avr inkludert for et går siden.

Det må jo begynne å nærme seg ett veldig stort antall?

For ganske presist ett år siden var ~80 pasienter rekruttert. 66 midt i februar. Så 69 en gang i rundt månedsskiftet februar-mars.

1 Like

Dvs for ett år siden ca 40 fra kontroll armen…

Alle disse bør ha fått tilbakefall pr idag. Egentlig enda flere fra kontrollarmen?

Edit: 10 november i fjor var det 108 pasienter rekruttert i nipu.
Ca 54 i kontroll armen.

Der er vel en god mulighet for at snart alle disse har fått tilbakefall? Hvordan er vi ikke langt i mål?

Man kan aldri si «alle», men ja, indikasjonen er så grusom at det gjelder et klart flertall.

Om det var 70 pasienter 1 mars 2022 som hadde blitt innrullert siden juni 2020
så var det teoretisk 35 i kontrollarmen.

Hvor mange av disse 35 regner man da ikke hadde fått progresjon i løpet av 1 år frem til 1 mars 2023?

Denne kronikken fra september 2021 gir godt innblikk i denne fæle diagnosen (malignt pleuralt mesoteliom.) og litt om NIPU.

2 Likes

Diskuteres en del om NIPU på chatten også;

Husk på at NIPU er 2.linje Mesotheliom. Husk også at plottene som postes her på forumet er gjort med sammenligning mot CM743 - som ble utført i 1.linje Mesotheliom-pasienter.

Om kontrollarmen (ipi+nivo) viser mPFS i nærheten av CM743 - altså 6,7mnd. Vil det være en større sensasjon enn at UV1 har effekt?

Tenk at vi forsøksvis har denne (svært) viktige diskusjonen først nå. Alle timene viet til datavask :sweat_smile: :hocho:

1 Like