Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Takk for kort og konsist svar (og andre forklarende / oppklarende bidrag her og i fundamentaltråden).

Jeg må innrømme at jeg sliter litt med å forstå markedets prising på ULTI basert på det jeg leser i disse trådene. For det virker det nå (basert på hva jeg kan forstå av småprat / fundamental) at det er nesten er større sannsynlighet for at det går veien enn ikke. På samme tid så vil jo 10x dagens kurs være et ekstremt konservativt verdiestimat om INITIUM og NIPU blir som vi håper. Klør meg i øynene og lurer på hva det er jeg ikke forstår / hva som kan gå galt (fasiten får jeg vel før jul :smiley: ).

2 Likes

Du må ta i betraktning at Oslo Børs ikke liker biotech særlig mye av god grunn. Dessuten har de ikke så mye å falle tilbake på om ikke uv 1 fungerer tilstrekkelig. Det er ikke nok at det har effekt men det må fungerer overbevisende nok. Og de svarene har man ikke. Så da blir det svært binært. Og slike case bør man vel egentlig styre unna. FFond forsikring selskaper og langsiktige utbytte aksjonærer tar ikke så mye risk. Nipu endte i limbo med usikre resultater. Dvs at man kommer ikke unna med noe middels greier. Enten er det suksess eller ikke. De fleste her inne spekulert i forskjellige utfall ved forskjellige nipu resultater. Men sannheten var at det var enten eller. Og selv om selskapet selv var fornøyd så ble altså aksjen straffet 40%. Jeg tror ikke initium er total failure. det jeg frykter er ett middels resultat som markedet ikke setter pris på.

6 Likes

Spekulasjonene ble riktignok gjort under forutsetning av at man fikk se data. Det fikk man ikke, de tok akademikerne og la under embargo. Hadde man sett en marginal forskjell mellom BIRC og PI/Helland (noe som ikke er usannsynlig at er tilfelle), så ville trolig kursen gått opp 100 prosent og ikke ned 40. En HR bedre enn ~0,8 i meso ville vært relativt sensasjonelt for en vaksinekandidat som UV1.

5 Likes

At akademika mener resultatene er statistisk signifikant gjør jo ikke OSLO BEURS mindre useriøs akkurat.

2 Likes

Husker vi spekulerte i de forskjellige HR verdiene. For eks kommer de inn på 0,6 0,7 og 0,8.

Det var vel en slags konsensus på at 0,8 ville gi en liten oppgang. Men over det var nedgang.

Ja det hadde vært interessant å sett markedets reaksjon på ett resultat rett over endpoint met… hvem vet, blir spennende høst det er helt sikkert.

Jeg prøver ikke å være negativ. Prøver bare å forklare situasjonen vi er i.

7 Likes

Hadde “Oslo Børs” fått “Top line data” og forholde seg til så hadde det vært lettere å forholde seg til og kursen hadde kanskje vært preget av mindre usikkerhet. Så jeg synes dagens situasjon i stor grad er selvforskyldt.

2 Likes

Jau, men 40% på et investigator initiert studie i en kreftformen det gjelder? Da vil jeg påstå at likviditeten rundt handelen i selskapet i det minste er veldig konsentrert.

1 Like

Må huske på at det hovedsakelig var en aktør som solgte ned på NIPU meldingen. Det er fraværet av kjøpere over 70kr/aksje som er problemet. De manglet dataene de trengte for å gå inn enkelt og greit tror jeg, i tillegg til at alle ventet på INITIUM, ikke NIPU.

1 Like

Vet du hvilken aktør det er/var snakk om?

Jeg tror ikke Ultimovacs sin ledelse burde ta høyde for inkompetansen på Oslo Børs. Så det er kanskje selvforskyldt i den grad at samme hva ,så ville tolkningen gå over hodet om det ikke kom entydig positivt svar. Den risikoen er verdt å ta ved å få finansiert studie, økt datasett og erfaringene i en røff diagnose. Gitt at det rår konflikt i tolkningen fra ledende akademikere på diagnosen mener jeg sier sitt. At det slår ut negativt i en periode på kursen skal vi som handler og følger med si oss happy med

Det er/var i hovedsak en/flere shorter som har bestemt kurs etter NIPU - den største av dem er kontinuerlig aktiv og dikterer langt på vei ordrebok/kurs alene.

2 Likes

Så det du egentlig sier er at om dette går veien så har jeg en shortaktør å takke for at jeg i snart to måneder etter NIPU-fallet (kjøpte først da) har kunnet kjøpe aksjer billig i intervallet 70-80kr?

Langt på vei, ja. De har shortsolgt ~350k aksjer over børs og man ser av listene at de pleier denne fra dag til dag.

4 Likes

Nesten en årsomsetning i ulti det🤭

3 Likes

Hej kära vänner! :slight_smile: Är det någon här som har koll på hur långt Ulti kommit vad gäller produktions- och distrubitionsinfrastruktur för UV1? Tack på förhand!

3 Likes

Er vel ikke så mye info ute om dette

Mars 2021:

Fra årsrapporten som kom i år:

3 Likes

CEO har poengtert ved flere anledninger at de har valgt å investere tilstrekkelig/substansielle ressurser til å være CMC-ready og klare til å rulle ut et bredt ph3-program «umiddelbart» dersom resultatene fra fase-2 er gode. Dette som del av strategien som er å være mest mulig attraktive for det pharmaet som måtte ønske å utvikle UV1 videre / kunne ta UV1 raskest mulig ut til pasientene. UV1 som sådan er for øvrig enkel å produsere og skalere opp.

9 Likes

@Laaarsas Vil anta det er gode argumenter for både høy og lav prising per behandlingsregime for UV1.

Har du gjort deg opp en formening og kan argumentere for to mulige utfall hvor UV1 skal ha høy prising $10 - 100kUSD eller lav prising $1 - 5kUSD?

Oj, har inte tänkt så mycket på detta faktiskt. Har mest fallit tillbaka på Redeyes och Edisons beräkningar. Vad tror du om prissättningen?

1 Like

“The cost of managing a case of melanoma diagnosed at Stage IV (€122 985) was more than 25 times more expensive than managing a case diagnosed at Stage IA (€4269). Total costs were sensitive to the choice of immunotherapeutic and targeted drug, duration of treatment and proportion of patients receiving immunotherapy agents.”

Ref.

Tallene (publisert 11. mai i år) refererer til behandling i Irland -altså europeisk prisnivå. I USA ligger som kjent prisen på legemidler vesentlig høyere.

1 Like