Jøss, det er langt over dobling av antallet (76) som fikk LBA på ESMO i fjor Sikker på at det er hvor mange som tenkes tildelt? Eller kan 200ish være tallet på antall søknader til vurdering, altså “preliminary abstracts”?
Forøvrig synes jeg dette med TiP-abstracts er litt uklart beskrevet i ESMO sine regulations. Er det riktig forstått at dette er abstracts som presenteres som poster på konferansen uten at endelige data foreligger? Eller skal data ettersendes også for disse? Kanskje du vet, @Roc?
Jeg vet ikke om Ulti har nevnt hvorvidt de også har søkt om TiP, men synes det er litt interessant i relasjon til å forutse mulige utfall fremover. Ofte blir man jo litt binær i tankegangen, type LBA eller ikke, men så blir resultatet plutselig noe annet likevel.Så vidt jeg kan se er det flere ulike utfallsrom fremover:
- LBA Oral presentation
- LBA Mini oral
- LBA avslag og da ingen presentasjon ESMO i det hele tatt
- LBA søknad trukket tilbake av Helland
- LBA avslag eller trukket, men TiP poster presentation?
- Andre?
De to første er kanskje ikke så stor forskjell på kursmessig i første omgang tenker jeg. Begge vil vel gi umiddelbar kursoppgang på god to-siffret prosent. Mulig helt til 90ish og deretter endring til positivt sentiment og videre oppgang
Rejection derimot… Tipper rask test av bunnene på 58ish fra 2021 og 2022. Kjøpsanledning??
Evt trekk av søknad om LBA blir kursnedgang, størrelse litt avhengig av begrunnelse. Kanskje rakk de ikke fristen, kanskje valgte de å gå for senere konferanse eller noe annet, men garantert baluba i ultitråden . Full speculation-mode om egentlig grunn og blame-game mens kursen tikker tilbake… Kjøpsanledning??
TiP-poster blir vel i tilfelle litt meh… Kanskje litt status quo kursmessig, avhengig av evt info om når/hvor data da skal presenteres…
Ka dokk tru?