Det kan godt hende og jeg stilte spørsmålet / luftet teorien kun fordi jeg satt på sidelinjen og prøvde å sette en strategi for hva jeg tenkte rundt å gå inn i Ulti eller ikke.
Da ble det et «hva, hvis og om» innlegg fra min side for å senere kunne vurdere hvordan jeg burde agere dersom NIPU faktisk skuffet.
Var det da over og ut, eller kunne det representere en kjempemulighet til å hoppe på?
Erfaringer fra de fleste bioteks viser at når skuffelsen først er er faktum, er det fortsatt veldig mange som fortsetter å argumentere som om ingen skuffelse er skjedd.
Min teori er at det er bedre å lufte / avklare utfall og resonnement på kommende data før man har svarene, det kan nok bli mer ærlige / troverdige svar ut av det.
Personlig tørr jeg ikke å håpe så mye på NIPU. Jeg ser hva som skrives og selvsagt kan Helland snu stemninga 180 grader, men enn så lenge forholder jeg meg til børsmeldingen ledelsen valgte å sende ut.
De har blitt omtalt som etterrettelige og profesjonelle hele veien, da var de vel også de når de formulerte denne meldingen er mitt utgangspunkt.
Meso er vanskelig, så at markedet valgte denne kursbevegelsen på meldingen ser jeg som meget attraktivt med tanke på et mulig positivt utfall av Initium og en kraftig redusert inngangsbillett før avlesningen.
Men for all del, det hadde gledet meg stort med et LBA på NIPU-modnet data og full fyr på sylindrene igjen.