Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 2

Nykode fortsetter å kverne ut artikler i diverse medier basert på en single arm studie med lav N

Ulti derimot melder i praksis om at UV1 funker så bra at vi ikke får avlesning før i H2. Og dette skal hvertfall ikke media få lov til å skrive om, nothing to see here

12 Likes

Husker for bare noen uker siden var det et par stykker som spøkte med at avlesing kom i H2 fordi UV1 funket for bra. Idag er det realiteten.

8 Likes

yess, alvorlig bekymret for kassabeholdningen og emisjonen som kommer nærmere for hver utsettelse vi får :crazy_face:

Biotekinvestorer er så vant til at forsinket guiding er negativt, at de ikke klarer å omstille seg.

2 Likes

Ja det var jo det som var i fokus hos redeye… Finansene altså… at resultatene er så gode at de kan gå tom for penger​:sweat_smile::fireworks::fireworks:

Nok en gang beviser markedet at det ikke er effisient. For de av oss som derfor investerer i enkeltaksjer er dette nok en fantastisk kjøpsanledning.

I går vurderte markedet verdien av Ultimovacs til 4,56 milliarder kroner i troa på at INITIUM allerede kunne ha nådd 70 events for flere uker siden og at vi godt kunne få melding i dag eller meget snart.

I dag kan vi meget sikkert anta at avlesningen av 70 eventer er utsatt minst to måneder fra det som var mulig i går.

Markedet vurderer akkurat nå selskapet til å være verdt 4,60 milliarder kroner. Eller 40 millioner mer enn vektet gjennomsnittskurs i går.

5 Likes

Det skyldes jo at noen lemper ut aksjer og er fornøyd med de få prosentene de har. Og hvorfor dette skal endre seg når det kommer andre positive meldinger tviler jeg på. Det er automatikk på sell on news.

Akkurat dette kan i tilfelle gi en meget fin kjøpsanledning i etterkant av en positiv NIPU-melding, men ville ikke satset alt på akkurat det.

Holum har jo bekreftet at mange store investorer sitter og venter på data før de går inn og ikke er så opptatt av kursen, så hvis de oppnår signifikante randomiserte data vil det være noe helt annet enn det som hittil har kommet.

De som selger på dagens nyhet, er nok de som aldri har hatt til hensikt å vente på noen resultater. Når så resultatene ikke kommer før antagelig til høsten, så velger de å ta sin gevinst i dag.
Denne typen aksjonærer vil sannsynligvis nå, etter den oppløftende melding, gradvis bli erstattet av de som virkelig evner å forstå og som i større grad har til hensikt å få med seg resultatene.
Dermed bør man kunne forvente en gradvis styrking av kursen de kommende uker.

1 Like

Hvordan kursutslaget blir ved avlesning har blitt diskutert tidligere, og jeg har hevdet at jeg TROR det vil være mulig å tjene penger på å kjøpe i markedet også den dagen en avlesning kommer. For akkurat som i dag, vil det være folk som selger aksjer selv om caset fortjener å bli repriset langt mer enn handlene i de første timene tilsier.

Sitter selv langsiktig, men kjøper litt ekstra på denne typen de-riskende nyheter (om jeg har ledig cash - ikke mye av det nå i dag dessverre).

1 Like

Kjedelig med bare fantastiske kjøpsannledninger da. Skulle kommet noen fantastiske salgsannledniger og😀

Om det kommer en mail i Sept anng ønske om kjøp av aksjene for 1000NOK så er vel det greit og.

2 Likes

3000

2 Likes

Til høsten,! Må ikke glemme NIPU som etter alle solemerker vil avlese først nå. En god avlesning i NIPU er vel like mye verdt som INITIUM.
Derisk pr dag er jo også mye større kontra INITIUM, i tillegg er konfidensintervallet for mpfs kun 1.8 mndr for cm 743 kontra ca 10.5 mndr for cm 067.

2 Likes

En positiv signifikant avlesning av NIPU i forkant av INITIUM-avlesning bør jo være mer verdifull nå enn hva en tilsvarende positiv signifikant avlesning av INITIUM ville vært isolert sett, av den grunn at det øker sannsynligheten dramatisk for at INITIUM også vil komme med en (minst) like god avlesning. I tillegg så er det jo bekreftelse av universaliteten og at Mesotheliom er en vanskeligere indikasjon å oppnå gode resultater i.

Eier man det antallet aksjer man er fornøyd med, så er det bare å lene seg tilbake. Det bestemte jeg meg for i juni 2022, og jeg sitter naturlig nok enda bedre i stolen nå enn da. Og her blir jeg sittende i lang tid. :wink:

10 Likes

Mulig jeg ikke forstår median accrual time her, men dersom kontroll armen er som historiske data, så ville en vel kunne tillegg antall måneder på snitt som trekkes fra på kontroll arm å legge de til på eksperimentell armen? F.eks om kontroll arm hadde vært 11.58 så vil en kunne vurdere eksperimentell arm til 27.52 eller blir det feil?

Jeg er ikke rett person til å svare, plukket det opp på chatten (@the1nonly).

I mellomtiden:

18 Likes

“Median accrual time” er en noe dårlig formulering. Sorry :smiley:

Det burde stått noe sånt som:
Median pasient rekruttert sept. 2021 som er 19 mnd. siden.

Bedre?

2 Likes

Dagen i dag ble, med over 21 millioner kroner, dagen med høyest omsetning i kroner gjennom hele 2022 og frem til nå i 2023. Hyggelig at det kan se ut som om det blir på stigende kurs.

9 Likes

Lek med tall:

Keytruda solgte for 21 milliarder dollar, eller 220 milliarder kroner i 2022.

Ultimovacs steg med 185 millioner kroner i verdi i dag, gitt sluttkurser.

Det tilsvarer 7,4 timer med salg av Keytruda.

Jeg mener at Ultimovacs har hevdet at UV1 kan brukes over alt hvor immunterapi kan brukes.

I rest my case.

13 Likes