Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 4

Jeg har tidligere kontaktet Ultimovacs Investor Relation om dette spørgsmål med follow up på Initium’s overlevelsesdata. Jeg spurgte netop fordi det var nevnt på poster’en på ASCO. Men de svaret at det var der ingen planer om. Her fremstår det som om partnerne IKKE er koordineret.

Jeg vil i øvrige sige at dette interview peker på at alle må slå koldt vann i blodet. Jeg syntes at Investigstor’s udsagn står i kontrast til de mange dødsdomme over UV1 som har været afsagt. I biotech er der ingen hurtige veie til succes og jeg tror fortsat på gode muligheder her. Men jeg savner fortsat lidt mere tålmodighet i den kliniske udvikling. Hvorfor tror alle at denne vaccine succes kan avhøres på 12-18 måneder. Det vel også derfor Investogator gjerne ser at der er længere oppfølgning.

6 Likes

Hvorfor mener du det når det var så sterke signaler i UV1-103?

Presisering:

Det var ikke sterke signaler på UV1 skal kunne være en mindre toksisk CTLA-4 hemmer jeg mente med spørsmålet, men at kombinasjonen PD-1 hemmer (pembro) + UV1 kunne ha en effekt som utfordret/matchet gullstandarden IPI+NIVO, og samtidig gi færre og mindre bivirkninger.

1 Like

Tegn på at Ulti har blitt skikkelig skräpaktie:


Børsmelding om at UV1-103 (kohort 2 med 10 pas?): Ingen OS-events siste år:

Kursen opp til 12.


PI i INITIUM uttaler dette:

Ingen kursreaksjon.

10 Likes

Video interview from ASCO 2024 med INITIUM investigator professor Paul Lorigan er blevet lagt ut på Ultimovacs LinkedIn profil. Det ser ut som om at dette er for nylig. Dette burde have været tilgjengelig lige efter ASCO. Det efterlader nu igjen det inntrykk at der bliver samlet inn ytterligere data på dødelighet. Jeg har overvejet at kontakte Paul Lorigan for at høre om han vil gjøre det på eget initiativ.

Det ser også ut som om Ultimovacs har droppet X, som kommunikations platform.

Kontakt han svært gjerne.
Har de sagt opp IR-ansvarlige? Hva skulle hun ellers gjøre i selskapet?
Hvorfor fikk CFO nest flest opsjoner i tildelingen, selv om han ikke er/var innsider?

Martin: Hva fant du ut om eierene av CROet som ULTI bruker? Hva heter CROet?

1 Like

Var det ikke sådan at Finanstilsynet ville se på om CFO var insider eller ikke? Jeg må innrømme jeg har svært ved at se hvordan han ikke er det men jeg kan ikke de norske regler i detaljerte her.

Jeg er også meget nysgjerrig på at vite, hvem som var CRO og i tillegg ville jeg gjerne vite, hvem som har analysert data. Var det outsourcet fra CRO eller blev det gjort in-house?

2 Likes

Det er Healthtalk (uavhengig nyhetsaktør) som har gjort intervjuet, så det hvorfor de har venta med å publisere det til nesten en måned etter ASCO må man nesten spørre dem om.

Kan forsåvidt nevnes at HT-folka trodde NIPU-artikkelen som kom i begynnelsen av mars inneholdt nye data + at det kjørte halvmerkelig intervjuseanse på ESMO med Carlos og Åslaug Helland også, hvor intervjuer tilsynelatende ikke helt skjønte at den typen akademisk kritikk som NIPU-studien ble utsatt for er helt vanlig praksis.

Jeg synes HT er notorisk på bærtur. I begynnelsen av denne måneden fikk Ultimovacs kritikk fra HT fordi kursen blåste avgårde på UV1-103-dataene. Som om det er Ultimovacs jobb å opplyse aksjonærene om hvilke data som er viktige eller ikke.

2 Likes

Har ikke dette caset også gått på trynet/feilet, hvorfor holdes det liv i tråden i det hele tatt, skal det tapes enda mer penger ?

1 Like

Er det ikke sådan at HT er en lille kommersielle aktør og de har vel set på hvem som ville betale mest mulig for intervjuet. Det er vel også derfor at vinklen bliver litt efter hvem som betaler eller hvem de tror vil betale for en historie. Jeg tenker at det havde tjent Ultimovacs interesser at betale for adgang til intervjuet med det samme. Men det er mit inntrykk at CEO har fuldstændig avskrevet Initium studiet.

Det korte svaret er at hvis fase II studier var konklusive, så ville det ikke eksistert fase III studier. Og det er jo også slik at fase II studier kan feile i en indikasjon og samtidig virke i en annen indikasjon.

Men Initium ga et sterkt signal, det er det liten tvil om.

Det er ikke lett å gi slipp på noe man trodde sånn på…

3 Likes

Med unntak at intervjuet med Paul Lorigan så har vel stort sett alt som har kommet fra HT så langt vært negativt vinkla, nesten tilsynelatende med vilje, spør du meg. Broren min han HT-duden tapte visstnok litt penger på Ulti for noen år siden (andre kan ev. komme med kilder, hvis det kreves, dette skal gå fint an å etterprøve). Så Ulti burde i så fall betalt for å ikke bli dekka. Og da er vi vel godt over i “Protection Racket”-land (les: betale for beskyttelse). Og det tror jeg ikke er lov.

3 Likes

Ajjj, ajjj Bingo123, ikke også her skal man høre på/læse dine intetsigende og negative kommentarer - har som også tidligere nævnt, fuld respekt for alle meninger, også de mindre positive indlæg - men med dette så syntes jeg du atter træder over grænsen og ikke bidrager med noget som helst ud over sædvanlig sutren…

Der er så absolut helt fair at holde liv i tråden, selv om INITIUM desværre kiksede.

Men der er - som du jo sikkert ved - andre ting løbende endnu i Ultimovacs, og selv om troen på disse evt succeser næppe er ret høje (med gode grunde) - så er bla. NIPU ikke fuldstændig færdig.

Så stadig gode grunde til at holde tråden i live.

Og, du behøver ikke tabe mer penge på denne, det bestemmer du jo helt selv…

1 Like

@Helme5 Jeg tror vel statistisk sett det har vært lurere å høre på råd om å holde seg unna disse biotek casene enn å lese side opp og side ned fra ulike skribenter om hvor stor sjanse det er for casene skal gå inn. Mange har tapt enorme summer, er nok lurt å holde seg unna. De fleste har nok lært nå, når Ultimovacs av alle viste seg å være det største luftslottet.

Indeed. Et skikkelig perfekt luftslott også, gitt positive fase I-data, NIPU OS-data, kurs manipulert ned av short (herregud, for et bra kjøp Ulti på 70kr i fjor sommer fremstod som :exploding_head:), og ikke minst, historiske data for komboen nivo+ipi, og en studie som bare aldri leste av.

Lett å gå fem på da.

Og så gikk det til f likevel.

Men vi er ikke 100% sikre på om det er luftslott enda. Om et halvt år er vi nok det, og kan trekke den konklusjonen, more or less. Her og nå er det fortsatt litt for tidlig. Ja, sjansen er nok stor for at det er et ekte luftslott vi ser på. Men kursen er også deretter. Og de som har valgt å bli sittende, eller har kjøpt seg inn nå, gjør det vel ut i fra en vurdering om at r/r nede på 7,8kr pr. aksje (samme totale antall som før iHavariet) er like god, eller bedre, enn den var før I-dagen. Selv om Ulti har blitt en ordentlig long shot / lotto-aksje. Ville ikke satsa begge nyrene mine her, for å si det sånn.

5 Likes

Har fulgt med på biotek siden 2016 og for meg virker det som om det i alle caser er masse positivt på veien, men når alt kommer til alt så feiler de en etter en. Det er sikkert sånn over hele verden, nåløyet blir vel omtrent ikke trangere noe sted på børs så det er vel å selge på vei opp som gjelder. Da hadde man kunnet tjene enormt i alle casene vel. Men de fleste er jo inne for å få jackpot, men den sjansen er ufattelig liten. Er vel null suksess caser siden Algeta

3 Likes

HealthTalk lar seg bruke fordi de tjener på det. F.eks. rett før dealen NANOV gjorde med TRMED for et år siden, så begynte kursen å stige et 2 dager i forkant. På dag 2 kom HealtTalk med en meget merkelig artikkel hvor CEO, med samme etternavn som HT-fotografen, gikk ut med uttalelser som var negative ift. kursstigningen. Dagen etterpå eksploderte kursen.
Det vi har nå i ULTI ligner.

Hva skjer 10.07?

2 Likes

Solid entry nu Til en High risk - på
Niveau med polight og elliptic laboratories .

3 kandidater - 1 vinder … forhåbenligt :slight_smile:

Kanskje det kommer en melding om at Hellaug skal på ESMO i høst med NIPU OS-data, hvis hun har sendt inn vanlig abstract. Hvis ikke så kommer det kanskje en LBA (late breaking abstract) i august.

https://www.esmo.org/meeting-calendar/esmo-congress-2024/abstracts

Se: " Outcome notifications"

Edit: Se @martins post under denne, det er Titles som betyr noe.

1 Like