Vel, her må jeg nok si meg ganske uenig, men det betyr uansett ikke at jeg har rett. Det bare reflekterer hva jeg tror. Jeg gikk inn i både NANO, TRVX, BGBIO og PCIB med utgangspunkt i “om bare én av dem har suksess”. Vel, som dere vet, uavhengig av tidlig sterk tiltro til flere av dem, gikk det ikke bra. Selv om alle selskapene fortsatt jobber mot flere av sine opprinnelige mål eller nye mål, så ble det en finansiell katastrofe for alle småsparerne.
Etter det var det slutt for meg i biotek inntil jeg ble overbevist av flere om at ULTI var noe helt annet, og at alle var enige om at det “nesten garantert” ville bli en suksess. Og et bedre selskap med bedre sjanser for suksess er det muligens fremdeles, men som en finansiell investering tror jeg ikke ULTI nå vil skille seg nevneverdig fra de andre. De samme mekanismene vil tre i kraft, og med bortimot samme resultat.
De jeg tror vil tjene på det du nevner er shorterne og de kortsiktige spekulative traderne. De som har tro på noen ny medisinsk “troll ut av eske” tror jeg ganske sikkert vil bli skuffet. Jeg har selvsagt ingen problemer med å måtte stå frem senere og innrømme at jeg tok feil på dette. Det ville jo vært fantastisk for alle parter, men jeg tror ikke sannsynligheten for det er særlig stor dessverre.