Fordi du krever motbevis på noe du ikke har bevist, men tror på fordi du er investert, det er religion Nocturne. Som sagt er dette Tor og Odin som leker seg. Du er jo ikke interessert i å høre dette:
Når du i forrige post sier:
Så jeg har rett i at du (og andre skeptikere) finner det mer plausibelt, til tross for bildebevis, video, vitneobservasjoner, radar, FLIR, og Pentagons egne utsagn at de ikke vet hva det er - at det er en av de 5 punktene over?
Da koker det jo ned til at man tror jorden er flat selv om det motsatte er bevist. Av de 850 casene ARRO har analysert, faller 144 under kategorien “IDK”. Men du mener fremdeles det er en av de fem punktene over når ekspertene selv ikke klarer å si hva det er. OK.
Artig utvikling hos konspirasjonsteoretikerne etter å ha sjekket litt på området da, etter oppfordringen om å gjøre “research” . Nå tror de ikke på UFOer lengre fordi de sier det er funnet opp av staten for å lage en ytre fiende som til slutt kan gi grunnlaget for frykt utenfra og dermed støtte til et “one world government” Må henge med i svingene her.
Jeg aner ikke hva du mener med det over.
Vi har mange antakelser her, som blir oversett.
…
Anyways, som alle konspirasjonsteorier ber du om svar som krever en bok i innhold for å besvare presist. Så har du lest den andre boka, som dessverre er religion.
Nei, jeg ber ikke om en bok – jeg ber om at dere som er skeptiske, ser materialet linket i denne tråden og konkret forteller meg hva dere tror det er. Så langt er det eneste argumentet hva det absolutt ikke er (aliens) men hva er det da? Som sagt har eksperter utelukket en av de fem punktene listet over.
Jeg sier ikke at jeg mener det er rart, men ikke viktig. Jeg sier at det er rart og ikke viktig.
Her er vi diametralt av ulik oppfatning. Etter min mening er dette noe av det største som har hendt i vår historie, om det viser seg å stemme. DET er verdt å undersøke.
Det viktigere spørsmålet vi kan gå inn på er hva som må til for å få “aliens” til jordkloden.
Nærmeste levelige planet er flere lysår unna enn mennesker har levd på jorda, så de må ha startet reisen før vi fantes. Tenk hvor overraskende det er å møte oss her da
Det finnes milliarder av galakser, og solsystemer som har eksistert i millioner av år før vi fantes.
Du antar at de plutselig har dukket opp etter hundretusenvis av år med reise til et sted de ikke aner om det finnes liv på. Jeg har tidligere forklart at Einsteins teorier ikke utelukker at man f.eks kan bruke ormehull for å reise i rom. Tidsaspektet fra et punkt til et annet vil være minimal. Krever enorme mengder energi. Ikke umulig for en type 2 eller 3 sivilisasjon.
Det at dere ikke kjøper dette som en potensiell forklaring sier jo litt om hvor trangsynt dere er ifht. hva som er mulig for en sivilisasjon som har utviklet seg langt nok teknologisk.
Du kan gjennomgå enorme mengder med historiske beskrivelser av fenomenet i ulike tekster.
Fenomenet har eksistert mye lenger enn Roswell 1945. For alt vi vet var de her allerede når dinosaurene gikk rundt på jorden.
Skal man tro på aliens må man nesten tenke utenfor boksen av det VI vet i dag. Vi dealer som du sier med noe som ser ut som magi (ref. eksemplet til @Morti ). Ikke rart da at man er skeptisk. Sier seg selv at hvis aliens kan besøke oss, med de avstandene vi snakker om, så er de teknologisk tusenvis av år foran oss i evolusjonsløypa. . Vi har ingen forutsetning for å si hvordan aliens vil være, hvilken agenda de har, hvilken teknologi de har osv.
- For 5-600 år siden ble man brent på bålet for å hevde jorden var sfærisk.
- For 150 år siden trodde man ikke at mennesker noen gang ville fly.
- For 50 år siden trodde man ikke man kunne facetime med en person på andre siden av jorden med en liten dings i hånden, i realtime.
- For 1 år siden hadde nærmest ingen hørt om ChatGPT.
Vi får bare smøre oss med tålmodighet, så skal jeg være den første som stikker hodet frem her for å si «I told you so» når vi får uangripelige bevis…