Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

WallStreetBets 💎🙌

Det som skjer er at smågutta skviser de store etablerte. Det begynner med GME men hvorfor skal det være slutten også?

Men greit. Skal STFU`e og fortsette min HODL. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ny tråd her for andre aksjer: WallStreetBets - kandidater

7 Likes

Nei, det er bare du som ikke har forstått saken i det hele tatt. Og helt ærlig, det gjelder mange. De fleste har sikkert solgt i dag. Da har man ikke skjønt noen ting. Her handler det om shortsqueeze. Da skal man kjøpe, og holde. Ikke selge. Hadde man lest forumet på Reddit så hadde man da i det minste skjønt det.

Dette kan fort ta 3 måneder. Om kursen da er 20 eller 2000 vet jeg ikke. Men jeg vet at dersom jeg selger med tap har jeg hjulpet hedgefondet. Det motsatte av hele konseptet.

9 Likes

Apes strong together :monkey_face::monkey_face::monkey_face:

3 Likes

Jeg er ikke dum, så det har jeg forstått. Det hindrer meg ikke i å se etter symptomer på hvor attention ligger.

Synes det er ok å vurdere kontinuerlig :slightly_smiling_face:

1 Like

Det kan du gjøre lurt i å vurdere om 2 mnd. De som trodde dette var et spill fra fredag til i dag har i hvertfall ikke skjønt noen ting.

2 Likes

re0u8pv52me61

4 Likes

Shortskvisen på 4600% har allerede skjedd. Ikke gitt at dette skal fortsette. Hadde jeg faktisk vært med på skvisen hadde jeg tatt pengene av bordet før det er for sent.

Går sikkert an å gjøre en kule på GME fremdeles, men dynamikken endrer seg raskt, og vi vanlige mennesker har vanskelig for å forstå hva opsjonsvolumet feks har å si for kjøpspresset i aksjen.

Men det er bra du har forstått det!

2 Likes

Dere er terrorister.

Mvh.

SEC-guy

2 Likes

Det eneste du trenger å forstå er at ingen short er dekket uansett hva folk sier. Squeezen har ikke skjedd før de kjøper tilbake. Og det er en informasjonskrig ute å går der mediene er kjøpt av hedgefondene eller bare vil bli invitert på en fest eller noe. Det er sikkert grunn god nok for de å selge sjela si.

5 Likes

De dekket altså ikke noe på torsdag når retail kun fikk selge?

Har du oppdatert shortregister som du har sett?

Har sett et i dag ja på 121% eller 128% eller hva det var. Stoler ikke på de tallene heller. Men kursen kan ikke gå ned mens de dekker seg inn. Og kursen spratt fort opp igjen. Selv om noen har dekket seg inn med en liten brøkdel av totalen er nye satt.

Men du kan skjønne at de er i trøbbel når de går til mediene og snakker om at hele markedet kan gå ned. Da vet du at shorten ikke er dekket.

1 Like

As of January 29th GME stock is still the most heavily shorted stock in the market, with a short interest of 121.07%.

https://www.nasdaq.com/articles/are-these-the-best-heavily-shorted-stocks-to-buy-right-now-5-names-to-watch-2021-01-31

2 Likes

Det graves etter mye snacks på WSB nå

2 Likes

Aha, så du har sett en oversikt fra idag som du ikke stoler på?

Hvordan regner man ut shortprosenten egentlig? 121% av hva? Hva telles som free float i GMEs tilfelle?

Har ikke hedgegutta dekket inn litt nå, så går de på samme smell som Teslashorterne.

Neste ut? Ser ganske sexy ut.

3 Likes

Free float er aksjer som ikke er på institusjonelle hender, hos ledelsen, avsatt til ansatte osv. De aksjene som omsettes på børsen fra tid til annen.

Jeg stoler på veldig lite som ikke høres logisk ut. At de skal ha dekket inn 30-70 000 000 aksjer i short på fredag vet vi jo at ikke skjedde. Og det du syns er mye nå er bare starten. For 3 dager siden var kursen både 400 dollar og 250 dollar. Der starter showet. Stigningen frem til det tidspunktet er interessant, men har ikke noe med shortinndekning å gjøre.

2 Likes

Feil tråd, her er det kun GME🤷‍♂️