Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet 2

Flott! Da er jeg oppdatert på boligmarkedet.

4 Likes

Kanskje det skulle vært skilt ut som en egen tråd; Strømmarkedet

Jeg hadde foretrukket en facebook-gruppe, med norsk flagg i profilbildet. “Vi som for en hver pris ikke vil selge strøm for en god pris” eller noe sånt.

1 Like

Så du er overbevist om at det norske samfunnet totalt sett tjener på dyr strøm?

2 Likes

Det var vel en longshot å få penset dette over til fb. Dette har ingenting å si for mine investeringer. Det var hovedpoenget mitt. Om biotek-selskapene deres går over ende på grunn av strømprisene så er jo det synd. Vi slutter ikke å selge ojle til utlandet når oljeprisen er høy, men det er visst annerledes med strøm, ifølge Senterpartiet og biotek-folket.

Det er vel heller tungindustri som flyttes og da til land som f.eks. Kina.

Samtidig, det er vel andre problemer der: Industrien har fått nedslående beskjed: UD tror Norge havner utenfor EU-handelsmur

1 Like

Så får de bygge boliger i fabrikklokalene langs Akerselva da. Og omregulere industritomter. Siden det er boligmarkedet vi diskuterer. Det er ikke nødvendigvis i tungindustrien at verdiskapingen er størst. Når det er sagt , veksten siste år i eurosonen var 1,8 % i august mot f eks 0,9 % i USA

Industrial production up by 0.3% in the euro area and by 0.2% in the EU - Euro indicators - Eurostat.

1 Like

Adm dir i OBOS eiendomsmeglere mener at prisfallet er overraskende.

2 Likes

Fin oversikt over det europeiske boligmarkedet «by country»:

https://wolfstreet.com/2025/10/06/home-prices-in-the-largest-countries-of-europe-they-range-from-splendid-housing-bubbles-to-a-market-that-dropped-back-to-2010/

3 Likes