Flott! Da er jeg oppdatert på boligmarkedet.
Kanskje det skulle vært skilt ut som en egen tråd; Strømmarkedet
Jeg hadde foretrukket en facebook-gruppe, med norsk flagg i profilbildet. “Vi som for en hver pris ikke vil selge strøm for en god pris” eller noe sånt.
Så du er overbevist om at det norske samfunnet totalt sett tjener på dyr strøm?
Det var vel en longshot å få penset dette over til fb. Dette har ingenting å si for mine investeringer. Det var hovedpoenget mitt. Om biotek-selskapene deres går over ende på grunn av strømprisene så er jo det synd. Vi slutter ikke å selge ojle til utlandet når oljeprisen er høy, men det er visst annerledes med strøm, ifølge Senterpartiet og biotek-folket.
Det er vel heller tungindustri som flyttes og da til land som f.eks. Kina.
Samtidig, det er vel andre problemer der: Industrien har fått nedslående beskjed: UD tror Norge havner utenfor EU-handelsmur
Så får de bygge boliger i fabrikklokalene langs Akerselva da. Og omregulere industritomter. Siden det er boligmarkedet vi diskuterer. Det er ikke nødvendigvis i tungindustrien at verdiskapingen er størst. Når det er sagt , veksten siste år i eurosonen var 1,8 % i august mot f eks 0,9 % i USA
Industrial production up by 0.3% in the euro area and by 0.2% in the EU - Euro indicators - Eurostat.
Adm dir i OBOS eiendomsmeglere mener at prisfallet er overraskende.
Fin oversikt over det europeiske boligmarkedet «by country»: