Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Akkurat DET tror jeg De vet!!

Jeg tror at den fundamentale selskapsutviklingen det neste året vil legge et solid fundament å bygge videre på men at aksjen som alle andre vekstaksjer kommer til å måtte handles “med rabatt” på grunn av vekstaksje under breakeven.

1 Like

Noen lyspunkt fra den siste tiden:

  • DC kutter mer enn 50 % av driftskostnadene i UAE ved å overføre ansatte til Mawarid DC. I tillegg tar Mawarid kostnader for utstyr, nye selgere m.m. Mawarid har tydeligvis troen på større salg når de satser mangfoldige millioner på dette nye selskapet.
  • De har landet en kommersiell pilot med en større aktør i UAE (forventet utførelse i løpet av Q4-22).
  • De har fått en ekstremt engasjert kunde i US (Limoneira), og behandlingen av 4000 sitrustrær er godt i gang.

Et generelt tips for å holde ut gjennom nedturer: kjenn caset ekstremt godt. Les gjerne kvartalsrapporter en gang til. Hver gang jeg gjør dette selv, blir jeg påminnet hvorfor jeg eier aksjer i Desert Control.

8 Likes

Tar Mawarid kosten for nye LNC maskiner ?
Vet vi hvor mye Mawarid faktisk har investert i dette samarbeidet ?
Hvor lenge er Mawarid forpliktet til dette samarbeidet ?
Skulle tro at Mawarid hadde litt oppbygget troverdighet hos bønder som skulle hjelpe mot skeptisk til ny teknologi… men ser lite til det…

Tenkte på utstyr for påføring av LNC. Selve produksjonen av LNC står DC for selv, men de trenger ikke flere produksjonsenheter i UAE før de får et større salg (og da kan disse trolig finansieres av banklån eller tilsvarende ifm. et konkret prosjekt).
Vi vet ikke hvor mye Mawarid har investert i dette så langt.

1 Like

Begynner kanskje å se bittelitt bunntegn nå, men er en seig prosess

Over 16 og over 50 dagers snitt for å bli litt mer kjøpbar

2 Likes

Langsiktig strategiske størrelser som er satsningsområdet med government tar tid mtp det regulatoriske. Noe de ikke hadde satset på hvis de visste det var no go. Den meldingen kommer når den kommer, men den kommer.

2 Likes

Merkelig tankesett.
Mawarid har gått inn i dette samarbeidet fordi det gir enorme kommersielle muligheter for de.

3 Likes

Merkelig tankesett ? så hvis LNC ikke selger i UAE så mener du at de kommer til å ta kosten for feks LNC operatører inn i evigheten?

Hva Mawarid måtte foreta seg av strategiske avgjørelser ville vært det minste problemet dersom LNC viste seg å ikke være salgbart i UAE. Ingen salg - ingen fremtid. Med eller uten Mawarid.

Heldigvis kun et hypotetisk scenario. Ingen ting som tilsier at LNC ikke har en lysende fremtid i regionen.

1 Like

Ja, for du tror ikke det kommer betydelige ordre på lnc i uae? Fremstår det som særlig sannsynlig?

For min del er det mer interessant å finne ut av konsekvensene om at Dubai /Emiratene antagelig svartelistes av Eu.

1 Like

Emi på 5kr neste da? Er vel mange som tar tapet her og før året er ute.

Kan dette by på noen problemer eller er det ikke relevant?

https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/0Q94PG/dubai-svartelistes-av-eu?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Desert er iallfall på ballen.
Jeg har hatt dialog med selskapet.

Bra😊 her er det vel bare et evt negativt utfall som vil måtte børs meldes isåfall. Håper de kan fortsette upåvirket.

Hva konkret har de sagt til deg angående dette?

Desert Control følger selvfølgelig utviklingen på lik linje med DNB å det har i nuet ingen direkte impact for DC. De gjør sine vurderinger fortløpende slik at de raskt kan tilpasse seg eventuelle endringer som kreves.
(Er i dialog med OKS om dette)

Direktør for anti-hvitvaskingsarbeid i DNB, Hege Hagen, sier følgende til E24:

– Dette er en situasjon vi følger nøye, og vi vil naturligvis etterkomme eventuelle pålegg som kommer fra myndighetene. DNB har kontraheringsplikt, så det betyr ikke at vi sier nei til eller kaster ut kunder bare fordi det er knyttet til disse landene. Men vi kan bekrefte at vi følger opp både transaksjoner og tilknytning til høyrisiko land ekstra, og det stiller også større krav til kundene våre. Vi har allerede gode rutiner for denne type kundeforhold fra andre land, så dette vil ikke være en ny problemstilling for oss.

7 Likes

Kjøpt litt på dippen i dag, avventer yttligere kjøp mtp makro samt dagens selger"e"

Skikkelige heldiggriser :+1:

Skikkelig brannsalg i aksjen i dag. Kjøpte på 13.34 i dag og kjøper mer i morgen da jeg tror kursfallet fortsetter

1 Like