Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 2

Men de gir et feil inntrykk mtp. hva de har sagt i ettertid.

100% enig. Derfor lurer jeg veldig på hvorfor mange blir sure når noen prøver å diskutere hvorfor ting har tatt lengre tid enn vi hadde forventet. Er det lov?
Ser at @jens59 vil at jeg skal ta en pause, så hen mener åpenbart at det ikke er lov.

Jeg har ikke skrevet noe om jeg tror kursen skal opp eller ned, bare fundert på hvorfor det tar tid, som @Sjakk oppfattet helt korrekt.

Når så mange velger å beskrive meg heller enn å argumentere i mot må jeg ha lov å fortelle at jeg ser på dem som sutreunger.
Hold dere til saken, så er all diskusjon bra, synes jeg.

Hvis alle hadde vært overbevist om at det bare var oppside med å bruke LNC er det vel naturlig å tror at det hadde solgt som hakka møkk, eller ?

3 Likes

En god debatt rundt hvorfor ting tar tid er i alles interesse, men da er det greit å ha en innfallsvinkel a la “Kan det være…”.

Tendensen nå er mer at det defineres faktiske problemer, som i praksis er tatt ut fra luften , også skal man diskutere som utgangspunkt at de er reelle. Da vil vi få høyst originale utfall.

Den sutringen du snakker om klarer jeg ikke se. I den grad det er noe, så er det vel du som sutrer over at andre “sutrer”.

1 Like

Hvis man skal ta en metadiskusjon her, så tror jeg folk er leie av å diskutere de samme tingene som er diskutert x antall ganger før.

Når spørsmålene blir pakket inn med anekdotiske episoder fra plantasjen, blir det kanskje mer nærliggende å tenke at du forsøker å baisse siden vanlig leire ikke kan sammenlignes med LNC.

Har vært kjempeskeptisk til selskapet selv, og holdt meg unna i hypefasen, men selskapet er i en helt annen fase nå…

TTT - jeg stilte tilsvarende spørsmål sist uke:

Og det ble en fin diskusjon ut av det… :slightly_smiling_face:

5 Likes

Jeg må innrømme at jeg synes både du og @anon6994212 har en noe merkelig reaksjon på det vi har diskutert her nå.
Jeg har f.eks. aldri uttrykt personlig skepsis til LNC eller om at det skulle kunne ha noen skadelig effekt. Vi forsøker jo kun å forstå hvorfor et produkt, som er testet og verifisert og med riktig pris, tilsynelatende går så tregt å få ut i markedet i UAE.
Flere her har jo tidligere poengtert at dette markedet er skeptisk og konservativt og da spesielt mot utenlandske selskaper. Det har også blitt poengtert at disse potensielle kunder ikke blir overbevist bare av presenterte resultater fra piloter, men må se det med egne øyne.
Altså de tror ikke på alle mulige forsikringer, men må teste det selv. Kanskje er de så vant med en forretningskultur der selskaper lurer hverandre at de har problemer med å tro på skriftlig dokumentasjon?
Det er altså bare en tanke at de trenger en forsikring om at de ikke risikerer noe som helst om de er villig til å prøve.
Da synes det for meg noe merkelig når dere reagerer som om det er vi som skriver dette som selv er skeptiske? Vi forsøker da på ingen måte å spre tvil.

5 Likes

Helt greit at du ikke synes leire har noe med DC å gjøre. Jeg benytter enhver anledning til å prate med folk som kan mer enn meg, noe hun på Plantasjen kunne. At du tror jeg fortalte om det for å baisse er greit for meg. Hvis du tror det senker kursen ville jeg ha funnet en annen aksje som jeg hadde mer tiltro til. Jeg ville bare lære mer om leire.

Det var et merkelig svar. Jeg vet ikke om du bevisst misforstår her, eller om du bare misforstår.

Noe er tydeligvis tapt i kommunikasjonen, så la meg utdype med et svar:

Helt greit at du ikke synes leire har noe med DC å gjøre. Jeg benytter enhver anledning til å prate med folk som kan mer enn meg, noe hun på Plantasjen kunne. At du tror jeg fortalte om det for å baisse er greit for meg.

Jeg har ikke sagt du skrev det for å baisse, men at det KUNNE oppfattes slik av folk som er skeptiske til dine innlegg. Vi tillegger den meningen eller intensjonen vi vil til det vi leser – jeg er sikker på du hadde en genuin intensjon om å diskutere problemene DSRT har støtt på, men formuleringene dine gir tydeligvis rom for tolkning i en negativ retning. Hvis jeg var deg, ville jeg da heller forsøkt å utdype hva jeg mente fremfor å gå til personangrep.

Hvis du tror det senker kursen ville jeg ha funnet en annen aksje som jeg hadde mer tiltro til.

Nei, hvor har jeg sagt noe om det? Jeg har veldig liten tiltro til at enkelt-innlegg på dette forumet kan styre kursen i noen aksjer. Kursen bærer heller preg av at det er nyhetstørke. Trader i en tydelig range i påvente av en katalysator.

Jeg ville bare lære mer om leire.

Stå på! Knowledge is power :wink:

5 Likes

Det som verken du eller hun du pratet med på Plantasjen antagelig ikke tok høyde for, er at det er en vesentlig og avgjørende forskjell på leire i tradisjonell forstand, og den leire vi snakker om i LNC. Ergo ble de rådene du fikk irrelevante.
Men at du da skal latterliggjøres for en slik feilslutning, synes jeg ikke er greit.

1 Like

Har ingen problem med å gidde å være her, men denne ordkrigen hvor enkelte (ingen nevnt, ingen glemt) smeller ekstra tjukt på kun for å provosere… den står jeg glatt over. Kudos til de som klarer å tviholde på den saklige linjen.

1 Like

Jeg var klar over det og jeg trodde alle andre var klar over at jeg visste det også. Det merkelige er at noen kunne hisse seg opp over det. Noen er like hårsåre som jentunger med PMS. Det burde være lov å kaste ut tanker her inne uten å bli beskyldt for det ene og det andre.

Hadde vært interessant å vite hvem du her sikter til.

Er det f.eks. provoserende å prøve å forstå tankesettet, som kanskje kan være et problem blant potensielle kunder i en helt annen kultur enn vår? Er ikke det en relevant diskusjon for å prøve å forstå hvorfor det tar tid å få gjennomslag i UAE?

3 Likes

Sikter absolutt ikke til deg. Orker utover det ikke å utdypte.

Har aldri vært redd for å ta den diskusjonen, som er matnyttig alle dager i uken.

2 Likes

Jeg lurer på det samme. Ut fra artikkelen var det ikke tydelig for meg om dette hadde noe å gjøre med Desert Control (DC) å gjøre, selv om det er fristende å tro det basert på at DC har denne joint venture type forretningen i UAE. Hvis dette ikke har med DC å gjøre er det en konkurrent vi snakker om her, som bør undersøkes. Innspill?

Har du oversikt over hvilke andre aktører som finnes i dette markedet?

En konkurrent må i så tilfelle være i besittelse av en konkurrerende teknologi med egenskaper som kan matche LNC. Her må det påpekes at en slik teknologi ikke finnes. Derimot finnes det mang en innfallsvinkel i forhold til å innføre vannbesparende tiltak. Men kun av supplerende art. Også Desert Control benytter dryppsystemer, for å ta ett eksempel.

Jeg kjenner ikke til forhistorien her, men vennligst finn deg et annet forum for slike innlegg.

EDIT: Jeg legger ikke alt ansvaret over på deg altså, så anse anmodningen som generelt rettet mot ikke-saklige innlegg av alle medlemmer. (ser paradokset ved at jeg også poster et ikke-saklig innlegg)

Bare å bla bakover på denne tråden….
Og, fundament tråden.
Så snakkes vi…

Jeg har fyllt på litt, bare 1000 av gangen, når den har vært under 14 noen ganger nå. Håper flere av oss “lange” gjør det… ? Den jumper jo over 14 gang på gang…

5 Likes

Akkumuleres i rangen, lavt volum, begynner å bli rimelig trangt inne i trekanten, så den vil bryte snart, men retningen er 50/50 … :sweat_smile:

4 Likes

Tror du ikke den bryter oppover, da… ? Mcap er nede på 580 mill… og hvis det kommer news om utvidet sitrondeal, en samarbeidsavtale til i USA, eller bare en bitteliten gnist fra UAE, så skal det vel ikke mye til… ?

6 Likes