Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 4

Skal det være så vrient da :man_shrugging:
Gamle aksjonærer sitter stille og vil ikke selge under snitt. Garantister dumper aksjer strategisk og lager midlertidig kurspress. Markedet nå er teknisk og midlertidig og ikke et ekte signal på verdi.

1 Like

Helt ærlig, så tror jeg mange ikke klarer tenke sånn.

De ser kurs nå vs 1,23, og tenker gevinst på differansen.

Mine er låst inne… J**** stabeis som nekter å selge seg billig :blush:

2 Likes

Du undervurderer markedet, folk er ikke dumme. Hvem er det du tenker skal ikke selge retten, men bruke den til å tegne for så å selge ned mot 1,23? Nordnet gjengen? At den kan falle, det kan den helt sikkert, men ikke pga folk synes det er en god deal. Og hvor mange tror du det gjelder? Jeg tror Null.

Er den myntet på meg???

Nei, Hayen. Jeg er 100% enig i det du skriver over her. Dette er jo faktisk ikke så vanskelig. Man ser en rett på sin konto, man ser hva de er verdt, tegner man da, er man smart nok til å regne, så skjønner man hva man hadde og hva man får. Og selge 1,7-1,8 tror jeg veldig få ha lyst til, da blir styrt av short eller nå fundamentalt, men ikke for at noen synes det er en god deal. Aldri verden.

Sier ikke markedet… Men at endel tenker enkelt… Det er jeg sikker på. Jeg har selv hjulpet folk til å forstå denne emisjonen, og det er fargerike tanker altså.

Ja, men å tegne for å drite i verdien av retten for så å tenke at man har gevinst over 1,23. det er ikke å tenke enkelt, det er å tenke jævlig vanskelig. Tenke enkelt er å se retter på konto, oj jeg har fått gratis retter på konto som jeg kan selge med ren gevinst. Det er å tenke enkelt. Og tegne for å ta gevinst over 1,23, er å tenke så vanskelig og da er man så pur idiotisk dumme at så dumme tror jeg ingen er, hvertfall et ytterst ytterst få antall. Er man smarte nok til å klare å tegne seg, så forstår man at retten har verdi og ville man ha gevinst da, så hadde man solgt retten. Det er helt ulogisk det du sier.
Det sagt, aksjen kan selvfølgelig falle, men ikke pga at noen tenker det er en god deal. Utenom overtegning og garantister selvfølgelig

Men om dette utgjør et betydelig volum, tviler jeg sterkt på. De som sitter med poster av en viss størrelse skjønner dynamikken.

Altså å tegne aksjer bare for å ‘ta gevinst over 1,23’ er helt idiotisk. De som er smarte nok til å tegne vet at rettene allerede har verdi. Ville man ha gevinst hadde man solgt rettene direkte. Kursen kan selvfølgelig falle, men ikke fordi gamle aksjonærer tenker ‘yay, god deal’ kun pga overtegning og garantist shorting.”

3 Likes

For whatever its worth

De har ikke engang fått justert markedsverdi basert på ekstra emisjonsaksjer som kommer. Nordnet har gjort dette slik jeg forstår det, og de viser en markedsverdi på mer enn dobbelt så mye som Simply Wall - dvs 109 mill vs 234 mill.

1 Like

Derav for whatever its worth

Autogenerert venstrehåndsarbeid, mer eller mindre.

Nesten like pinlig at du delte dette, som når du syntes det var pinlig at jeg delte noen tweets fra Teigland? :slight_smile:

På ingen måte. Hvorvidt Teigland sirkulerer her inne bryr ingen. Som var mitt anliggende. Gjentatt flerfoldige ganger. Hva man eventuelt måtte få ut av Simply Wall-artikkelen er opp til den enkelte. Sannsynligvis heller lite. Men, fortsatt relevans opp mot selskapet. Heller enn en random slimål.

Har ikke gjort dette før så dobbeltsjekke her :sweat_smile:

Jeg har fått TR inn på VPS konto som jeg har i banken (SR-bank). Men gikk inn via Arctic og direkte på VPS der med BankID og registrerte ønsket antall aksjer (lik T-retter).

Antar at siden dette ble gjort via BankID og T-rettene står i mitt navn så kobles dette selv om det ikke ble gjort “fra min konto der jeg ser T-rettene” (som jeg ser når jeg er logget på via banken)?

Jeg tegnet på samme vps konto som jeg har t-rettene i hvert fall.

1 Like
7 Likes

Ser ut som all meme og hype i sosiale medier har fått en ny uvented vending: Det er nå indiske forskere som har funnet opp LNC. :india: :joy:

Screenshot from 2025-09-23 23-47-56

Historisk finnes det mange eksempler på oppfinnelser som ser dagens lys flere steder parallelt, så det er jo ikke umulig at det har skjedd her også.

Viktig for Desert Control å ha patenter som dekker hele verden, ellers kan store markeder som India og Kina gå tapt.

Noen som husker patentstatus?

2027, men det viktigste er faktisk ikke patentet, som også gammel også den gamle ledelsen har nevnt flere ganger, ny ledelse nevner i prospektet og lisenshavere har nevnt, det er ekstremt vanskelig å kopiere know howen, tar ekstremt lang tid om de skal prøve også om de klarer det så skal det tilpasses ekstremt mange forskjellige jordtyper og deretter må de lage en skaleringsmaskin som Siemens og dsrt har jobbet med over mange år.

Og skulle de klare dette, så kommer den vanskelige jobben, overbevise kunder som gjerne først har først et billigere produkt i ekte LNC, dsrt har kommet mye lenger på skalering også må kunder teste ut dette over år.

3 Likes