Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Takk Metallian og GreenChili :grinning_face_with_smiling_eyes::sweat_smile:

2 Likes

Beklager om spørsmålet har vært tatt opp tidligere, men jeg undrer på mulighetene ved å få børsmeldinger fra utenlandske selskaper (söta bror) fra type mfn.se

Er det mulig å få til i selskapstrådene?

1 Like

Jeg skal undersøke! :slight_smile:

2 Likes

Hvor er personangrepet på @Savepig i følgende @Evilfreud ?

“Når en moderator på TekInvestor mener at diskusjoner om fundamentale forhold i selskapene er null verdt som beslutningsgrunnlag for andre, ja det kan det ta fra lysten til å bidra på forumet (og igjen er det en generell konklusjon etter observasjon av et meget begrenset utvalg feilede norske biotek de siste årene). Det er ganske mange brukere her som bruker mye tid på å dele om temaer som både er generelle og spesifikke for selskaper de absolutt ikke har interesser i. Og når de skriver om selskaper de har interesser i, så har de fleste såpass integritet at de beveger posisjonen etter kjeften og ikke omvendt. Synd for TekInvestor om flere av disse ble borte.”

(dette er altså en fortsettelse av diskusjonen på biotektråden hvor @Evilfreud fjernet mitt innlegg fordi han mente det var et personangrep på @Savepig)

4 Likes

Det ble fjernet fordi det var støy, fordi det ikke hørte til i den tråden.
Det bør selv du skjønne.

Sterkt uenig i at det er off-topic for Biotektråden å diskutere om det overhodet er relevant å diskutere det fundamentale i biotekselskaper.

Uansett var dette din begrunnelse:

1 Like

Yep, ikke tråden for å klage på moderator. Men hvis du tenker at klaging på moderator hører i en biotek tråd så må du gjerne legge frem saken på hvorfor det er korrekt plass å klage.

@polygon , jeg har bedt PDX om å fjerne meg fra moderatorteamet, fordi det setter meg i en umulig stilling at det at jeg har den moderatortittelen skal hindre meg i å ha egne meninger.

Du lever under en grov misforståelse om hva en moderator på et hvilket som helst forum egentlig er:

Mandatet er å bidra til at forumets regler blir fulgt og at ikke folk får drive med manipulering av markedet, og det er det jeg har prøvd å bidra til etter beste evne. Det er for å si det i klartekst en ca ubetalt stilling, @pdx har dog vært så generøs å gi meg insidertilgang som en kompensasjon jeg har satt stor pris på og sier tusen takk for.

Vi har i løpet av de årene jeg har vært moderator fanget opp et ganske stort antall brukere som har sittet med flere brukere og postet frem og tilbake med hverandre for å skape et kunstig inntrykk på markedet, og vi har stengt ned folk som har prøvd å ødelegge for en meningsfylt diskusjon i trådene. Vi har også noen ganger strukturert litt opp og prøvd å flytte innlegg til tråder som etter vårt skjønn har passet bedre for diskursen sin del. Gjort massevis av feil, men også gjort ganske mye jeg synes er rett og.

Det er derimot kun @pdx som er eier av nettstedet, jeg har ikke hatt og har ingen sånn rolle overhodet.

Så får folk bare tenke over om de synes det gir mening at kun folk som ikke har meninger også skal være de som er tilgjengelige til alle merkelige tider for å fange opp overtredelser som blir flagget.

Det kan ihverfall ikke være sånn at du skal få lov til å sitte og diktere at jeg ikke kan poste mine personlige meninger om biotechinvesteringer etter at jeg har syslet med det i et tiår.

Dette er altså grunntesen i min investeringstrategi på biotek per 04.06.26 som @polygon syntes ikke var akseptabel:

Det jeg derimot har vært litt mer nøye med etter DesertControl-gate er å være mer transparent med hvilke aksjer jeg eier og hvilke jeg trader så det ikke skal være noen tvil om at jeg ikke har brukt misbrukt den ekstra synligheten på noen måte til å gjøre noen grunker på det

12 Likes

Uansett utfall her (jeg håper du vil fortsette) så er jeg utrolig takknemmelig for innsatsen i mange år, @Savepig :trophy:

5 Likes

Jeg mener at en moderator kan ha en masse rare meninger uten at det kommer i konflikt med rollen. Jeg har aldri forsøkt å hindre deg i å formidle dine meninger om biotekinvesteringer og linjalgnukking. Men jeg vil tro (eller i alle fall håpe) at @pdx vil være enig i at en veldig sentral del av TekInvestor er innleggene og diskusjonene om det vitenskapelig fundamentale som ligger til grunn for verdien i de forskjellige selskapene. At en moderator (som tross alt er en slags representant for forumet) går ut og proklamerer at slike innlegg og diskusjoner har null verdi er både provoserende for dem som bruker tiden på å skrive slike innlegg og et stykke på vei ødeleggende for forumet.

At du skal bli så provosert av at jeg mener det er kanskje en overreaksjon fra din side?

Hvordan dere har luket ut forsøk på manipulering er imponerende. Jeg må poengtere at den siste delen av mitt innlegg som gikk på dét var rettet til @Multiple i Biotektråden hvor denne bruduljen startet og innlegget mitt ble moderert vekk fra.

1 Like

Jeg trenger å sette ned foten på et tidspunkt: Det blir i diskusjon etter diskusjon brukt som et argument mot alt mulig rart jeg skriver:

“HVORDAN KAN DU SOM MODERATOR SKRIVE DET”

Folk velger å se bort i fra at ingen av mine meninger om aksjene skriver jeg som moderator, de skriver jeg som debattant, forummedlem og en flytende mix av spekulant, trader og investor. Jeg er ganske åpen i hver aksje om hvordan jeg forholder meg til hver av dem personlig. Generelt har også vi som moderatorer vært mer forsiktige med å moderere for mye i tråder hvor vi selv er aktive, og heller bedt folk om å aktivt bruke flaggeverktøyet (med de oppsider og nedsider den funksjonen har)

Hvis jeg ikke kan gjøre det uten at jeg får den i trynet hele tiden, så kan jeg ikke være moderator.

3 Likes

Skjønner det oppleves usaklig og slitsomt å få den i trynet bare fordi folk er uenige om en sak. Men jeg har jo vært uenig med deg i en haug saker opp i gjennom, og har aldri dratt det kortet. Det er kun i denne absolutt ene saken jeg mener det - fordi det bryter så grunnleggende med hva TI er (i mine øyne i hvert fall).

Lett å skjønne frustrasjonen, men det hender seg at en sak har to sider. Og til tider har du bedt om det selv. Ved å opptre lite ryddig i skuffende stor grad (ørkensanden).

Det var ikke jeg som satt og tradet desert control anonymt med zerokonto og satt og postet hausseinnhold fra sfæren rundt investornytt så lenge jeg hadde interesse av at aksjen steg og så snudde på krona så snart jeg var ute. Det var det andre som gjorde.

Min mening om den aksjen fra i fjor er her

Jeg har forøvrig fremdeles 0 handler i den aksjen.

3 Likes

Ser at deler av min kommentar fra i dag er sitert her. Den bør helst siteres i sin helhet. Utdraget får kommentaren til å virke mer absolutt enn den er i kontekst:
“Ikke tro på noe av det du leser her (eller i andre fora). Regn med at alt er skrevet med tanke på å forsøke å påvirke kursen i en ønsket retning. Bruk det evt. som utgangspunkt for å gjøre egne undersøkelser. Innimellom all støyen kan det finnes noe av verdi.”

Når det gjelder Savepig og moderatorrollen så er det nok slik at hen de siste dagene har skrevet enkelte kommentarer som jeg må si meg enig med polygon i at har vært i overkant generaliserende og absolutte, som kan oppfattes slik at mer fundamentale/faglige innspill har liten verdi, og tilsynelatende ikke er ønsket på Tekinvestor. Jeg har selv kommentert dette, uten å nevne noe om Savepigs moderatorrolle.

Men jeg har merket meg at Savepig også nylig har understreket at disse kommentarene er “Mitt personlige syn” og ikke skrevet som representant for Tekinvestor, og syntes det var oppklarende nok for min del.

3 Likes

Jeg ønsker et aktivt forum som belyser aksjer fra flest mulig vinkler. Photocure er min største posisjon, nettopp derfor er jeg ekstra kritisk mot den.

Ingenting hadde gledet meg mer enn å se bullish teser om norsk biotech som faktisk viser igjen at man har klart å predikere vellykkede kliniske studier. Men det er basically kun i Photocure vi har klart det så vidt jeg vet, på bakgrunn av at de fikk priority review på surveillance i cysview. Så jeg blir mer enn gjerne motbevist.

1 Like

Har overhodet ingen problemer med at en moderator er aktiv deltaker i diskusjoner om enkelt-aksjer. Tvert i mot.

Jeg deler derimot @polygon sitt syn på @Savepig sin adferd i Circio-tråden, og at det ikke reflekterer positivt på TekInvestor som et seriøst forum at en Moderator gjør dette.

Og da ved at @Savepig kontinuerlig resirkulerer lett useriøse påstander angående et spesifikt selskap, uten å komme med noen form for mot-argumentasjon når disse blir adressert.
Det hjelper heller ikke at han kommer med nedsettende karakteristikker om debattantene både på forum og insider-chat.

Det er ikke positivt at en Moderator så tydelig har en selektiv, negativ agenda mot et spesifikt selskap samt tidvis fremstår som useriøs.

1 Like

Var ikke jeg heller. Er dønn ærlig i mine innlegg. Så vanskelig å skjønne hvorfor den slags skal nevnes. Om det ikke er en av dine klassiske skråsikre unøyaktigheter som er på ferde igjen.

Traff derimot rimelig på kornet sett i hindsight. Skremselsvissvasset fra deg var eksakt så på bærtur som det ble beskrevet. Med bruk av en form for logikk som det fortsatt er like vanskelig å forstå seg på. Som gjør den pdf-filen fullstendig irrelevant. Har ingen ting med saken å gjøre.

Desert Control Group - Småprat 4 - #2315 av Aaleby

PS; var selv den som tok deg i forsvar hva angikk påstand om egeninteresser. Jmf

At du måtte ha rett for enhver f*ckings pris og nektet å gi deg på harde møkka er en annen sak. Ettertiden har vist at du var like på bærtur som en del av oss hevdet den gang da. På sett og vis tilhørende i samme gate som @Bob_le_Plast beskriver over.

Vi er en stor gjeng med folk på forumet som elsker å prøve å ha rett, tror ikke jeg skiller meg så mye fra en del andre her på det.

Jeg ble forhindret fra å skrive noe i den tråden etter 30. september.

På Shareville kommenterte jeg derimot at aksjen brøt opp senere i oktober, og at man fint kunne slenge seg på forsøket på pump and dump som forsøkt gjennomført av sfæren rundt Investornytt. Alle som hadde tilgang til investordata.no kunne følge med og se hvordan aksjen ble jevnt og trutt støttekjøpt opover.

image

1. september ringet ut her, 20. oktober og 4. november ringet ut her

Summa summarum lever jeg veldig godt med presisjonsnivået mitt i den aksjen.

Mange som sitter med enorme papirtap i den for øyeblikket, krysser fingrene for at ikke oppfinansieringen blir for smertefull.

4 Likes

Blir ikke mye presisjonsnivå av å stikke hodet ut vinduet og beskrive hva som foregikk i nåtiden. Den totale svartmalingen din i forkant derimot. Med oppkonstruerte sammenhenger. Gjentatt med skråsikkerhet om og om igjen. Inkludert mating av AI med feil datasett. Hvis predikeringer om forventet utvikling rett i etterkant av emisjonen som var fullstendig på bærtur. Og nei, det var langt fra kun Investornytt som brakte kursen opp mot kr 2. Forsøkene på å få den videre opp og frem derimot. Hvor Teigland brente seg kraftig.

Når det er sagt; ærlig sak å ta feil. Absolutt ingen er forskånet fra den slags. Og på mange måter helt enig i denne (undertegnede inkl)

Var standhaftigheten som gjorde vondt verre. Insisteringen på å fargelegge med dunkle farger selv når argumentasjonen ikke holdt tritt. På sett og vis tilsvarende opplevelse som enkelte har fra Circio-tråden. Som går under radaren om man er en helt random.

Viktigere enn å ha rett er evnen til å kunne erkjenne overfor seg selv når man har tatt munnen for full.

1 Like